Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci SMART - Pogled u tehnološku sadašnjost i budućnost

Zašto sam prodala dio poslovanja uspješne IT tvrtke?

Anđelka Strajher Intervju predsjednica uprave megatrend poslovnih rješenja Nama u Megatrendu su ostala dva odjela, odjel umjetne inteligencije i znanosti o podacima te odjel razvoja
01. srpnja 2021. u 09:03 0 komentara 605 prikaza
Dodjela odluka o financiranju u okviru poziva -  Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Većinski dio poslovanja IT tvrtke Megatrend poslovna rješenja preuzela je IT tvrtka Comping, tako je glasila vijest proteklog mjeseca. Comping će ovim preuzimanjem dodatno osnažiti svoju tržišnu poziciju, posebice u području data centara, poslovne analitike i infrastrukture. Megatrend je, naime, tvrtka koja uspješno posluje na tržištu više 30 godina ima 40-ak zaposlenih i, zapravo, ona sa svojim preostalim poslovnim portfeljem nastavlja poslovati pod svojim dosadašnjim imenom.

Anđelka Strajher, generalna direktorica u Megatrendu, tom prigodom kazala je da postoji trenutak kada tvrtka dođe do određenog stupnja razvoja gdje treba odlučiti kako nastaviti njen uspješan rast, a jedna od mogućnosti je prodaja onome koji taj rast može osigurati, smatra Anđelka Strajher koja se odlučila upravo za tu opciju.  Tako je iz Megatrenda nastala tvrtka Data Target koja u svom poslovnom portfelju ima podatkovni centar, odjel poslovne analitike te infrastrukturni odjel, čijih 20-ak vrhunskih stručnjaka iz sva tri navedena segmenta nastavlja s radom i širenjem pod okriljem Compinga. Megatrend poslovna rješenja nastavljaju pak daljnje poslovanje u drugim područjima. A o svemu smo porazgovarali s A. Strajher.

Slobodno vrijeme Što rade IT-jevci kada ne programiraju

Prodali ste većinski dio poslovanja Megatrend poslovnih rješenja, zbog čega ste se odlučili na taj potez umjesto, primjerice, partnerstva?

Kad imate privatni biznis, cijelo vrijeme razmišljate o budućnosti – i sve što radite poduzimate zato što mislite da se na taj način približavate cilju (kakav god on bio). Tako sam i ja razmišljala što je najbolje za budućnost Megatrenda, ujedno vodeći računa o svim dionicima našeg poslovanja – zaposlenicima, klijentima, dobavljačima, a naravno da sam vodila računa i o svojim osobnim interesima. Prodaja tvrtke javljala se kao mogućnost dugo vremensko razdoblje, a nije mi strana s obzirom na to da smo distribuciju prodali prije devet godina, a EDI biznis u B2C segmentu prije sedam godina. Unazad dvije godine bio se pojačao interes raznih tvrtki i pojedinaca za kupnju Megatrenda, odnosno dijelova poslovanja Megatrenda pa sam i ja pojačano analizirala i evaluirala razne mogućnosti. I onda sam naprosto zaključila da je ova konkretna transakcija najbolja u ovom trenutku. Možda bi neka druga ponuda u nekom drugom trenutku bila bolja, no o tom sasvim sigurno više neću razmišljati.

Odabrali ste Comping, zbog čega baš njih, vjerujem da ste imali niz ponuđača budući da ste već neko vrijeme isticali potrebu za partnerima?

Comping sam odabrala iz više razloga: i oni su etablirani na tržištu kao tvrtka koja je vrlo poslovna i koja svoje ugovorne obveze odrađuje na kvalitetan način; na tržištu su samo dvije godine manje od Megatrenda, a dodatni razlog je taj što osobe s kojima sam dogovarala prodaju poznajem i surađivala sam s njima dugi niz godina.

Ipak, niste se odrekli cijele tvrtke, već ste dio zadržali i zapravo ostavili ime.

Da, zadržala sam tvrtku i dio poslovanja. I, naravno, ime – to zasad nije na prodaju.

Od 40-ak zaposlenih većina je “pripala” Compingu, jeste li posebno ugovarali uvjete za zaposlene i njihovu budućnost unutar nove tvrtke?

Dio zaposlenika prešao je u novu tvrtku, Data target, a dio i direktno u Comping. Naš je dogovor da zaposlenici zadrže najmanje identične uvjete kao što su do sad imali u Megatrendu, s mogućnošću napredovanja i ostvarenja boljih uvjeta. Vjerujem da će novi vlasnik i nova uprava to ispoštovati, kao što su do sad ispoštovali sve dogovoreno.

Koliko je bilo zahtjevno odraditi prodaju tvrtke?

Bilo je prilično zahtjevno – puno smo komunicirali, razmjenjivali mnoge dokumente, razgovarali o konkretnim poslovima i mogućnostima razvoja te, naravno, i o alternativnim opcijama kupoprodaje. Nakon nekoliko mjeseci, istina, malo nam se oduljilo radi korone jer smo se – baš kad smo se zahuktali – i razboljeli, iskristaliziralo se što je predmet kupoprodaje te koji su uvjeti. A onda se trebalo to i provesti: podijeliti tvrtku i provesti statusne promjene u novoj tvrtki. S obzirom na to da je u cijelu transakciju uključen veliki broj i zaposlenika i klijenata i dobavljača, neke se aktivnosti još uvijek provode. Primjerice, još su u tijeku prijenosi ugovora, no očekujem da će se sve završiti najkasnije do kraja ljeta. Inače je meni cijeli taj proces poznat, naime i sama sam radila kao konzultant na takvim projektima, a kao što sam već navela, do sad smo i prodali dvije tvrtke te nije bilo nikakvih neočekivanih aktivnosti.

Davor Runje, Hajdi Ćenan, Božidar Pavlović, Tin Težak PREDLAŽU OLAKŠICU OD 75 % Zaboravite štednju i kupnju nekretnina, IT poduzetnici preporučuju novu vrstu ulaganja

Koji ste, zapravo, dio prodali, odnosno koje poslove?

Prodali smo tehnološka rješenja i poslovnu analitiku. To su područja poslovanja kojima smo se bavili dulje od dvadeset godina i gdje imamo veliki broj klijenata, i domaćih i inozemnih, i po čemu smo dobro poznati na tržištu. Baš ta zrelost navedenih područja zainteresirala je naše potencijalne kupce, pa tako i Comping.

Budući da ipak niste otišli u mirovinu, već ste dio poslovanja ostavili, čime ćete se konkretno baviti, odnosno koji su vam planovi?

Nama u Megatrendu ostala su dva odjela, odjel umjetne inteligencije i znanosti o podacima te odjel razvoja. Zaposlenici obaju odjela su mladi, visokoobrazovani ljudi željni edukacija i razvoja te ćemo nastaviti razvijati rješenja, proizvode i usluge u tim novim segmentima. Mislim da je potrebno pohvaliti se i IRI2 projektom za koji je u tijeku potpisivanje ugovora o sufinanciranju našeg projekta – projekt je započet početkom godine i trajat će 30 mjeseci, a u okviru samog projekta zapošljavamo nekoliko mladih s FER-a, odnosno PMF-a.

S obzirom na to da se AI-jem bavimo već treću godinu, imamo i nekoliko klijenata te projekata iza sebe, neki su u tijeku, a neki se tek pripremaju i očekujemo da ćemo i u tom području biti uspješni kao što smo već godinama.

Odjel razvoja naš je najmlađi odjel i zasad imamo razvijena dva produkta, jedan za kontrolu maloprodaje te jedan za digitalizaciju HR-a i sad je pred nama razdoblje u kojem ćemo navedene proizvode implementirati kod klijenata, nadograđivati ih te razvijati nove.

Cijenu ne otkrivate, no ipak, koliko ste zadovoljni prodajom i što planirate ili ste već učinili s novcem od prodaje?

Cijena je poslovna tajna, tako smo se dogovorili. Dio cijene ovisi o nekim budućim ostvarenjima – i ne znam što ću s tim napraviti, i ne razmišljam dok do tog ne dođe – a dio koji mi je isplaćen najvećim sam dijelom uložila u daljnje poslovanje Megatrenda.

Dugo ste u IT biznisu, poznajete ga, kako gledate na dosadašnji razvoj, a kako na budućnost ove industrije?

Predugo sam u tom biznisu i već sam pomalo i umorna od suočavanja sa svim preprekama s kojima se tvrtke i poslodavci u Hrvatskoj susreću – po tom se IT ne razlikuje od drugih industrija. Ono što razlikuje IT od ostalih je što je veliki dio zaposlenika naše industrije naučen na kontinuirane promjene i na potrebu stalnog educiranja i rada na sebi. Vjerujem da je baš to ono što nam osigurava kontinuitet u radu i napretku. Mislite da bih i dalje ulagala u poslovanje da ne vjerujem u nas?

inbound marketing CISEx Sadržaj je kralj za privlačenje kupaca ili što je inbound marketing

Cijelo vrijeme proteže se teza da je IT dobar i zdrav dio hrvatskog gospodarstva te da dio uspjeha duguje činjenici da se država nije miješala u taj segment, koliko je zapravo teško poslovati u Hrvatskoj?

Država se uvijek miješa u sve segmente poslovanja, u neke manje, a u neke više, i istina je da je teško poslovati u Hrvatskoj. S druge strane svi mi koji smo poslodavci u Hrvatskoj i koji ulažemo svoju energiju, vrijeme i novac da bismo napravili nešto mogli smo odustati. Ali gdje bismo tada bili svi skupa?

Manjak kadrova jedna je od najvećih boljki hrvatskog IT-ja, ali i europskog, koliko osjećate taj problem u Megatrendu?

Unazad nekoliko godina veća je fluktuacija zaposlenika no što je to bilo prijašnjih godina. S obzirom na to da smo to uočili, malo smo se presložili i u pristupu zapošljavanju. Imamo veliki interes mladih za ljetne prakse u Megatrendu i koristimo te prakse kako bismo zaposlili kvalitetne juniore. Zasad uspijevamo pokriti naše potrebe i, s obzirom na to da uz prakse aktivno podupiremo i razna natjecanja i angažiramo studente i za rad na istraživačkim projektima, mislim da ćemo i u budućnosti moći pronaći adekvatne mlade ljude.

Kada već govorimo o kadrovima, koji su to stručnjaci na koje vi računate i koji profili su, po vama, najpotrebniji?

Osvjedočili smo se da je najbitnije da ljudi žele raditi i učiti – zapošljavamo ferovce, matematičare, ekonomiste… sve one koji se žele razvijati i u drugim područjima. Najbitnije je shvatiti da nam je potrebna multidisciplinarnost i da više nije dovoljno znati samo jedno područje.

Hrvatska je u zadnje vrijeme ispisala neke uspješne priče, poput Rimac Automobila, Infobipa, Nanobita.. pratite li ta zbivanja i očekujete li, možda, ili imate li svog osobnog “favorita” koji bi mogao postati tzv. jednorog?

Pratim ali samo onako, krajičkom oka. Nemam nekog favorita – najradije bih da su sve naše firme tako uspješne! •

OPTUŽENA TROJICA POLICAJCA
Presretačima zaustavljali vozače pa im skuplje naplaćivali kazne. Za manju kaznu tražili i besplatne mobitele
Dacia Sandero Stepway
ROBUSTAN I SVESTRAN
Avanturistički duh plus dobar roštilj jednako dan za pamćenje
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.