Ako smatrate da je sadržaj, post ili video koji je objavljen na nekom od internetskih društvenih medija, bilo mreža ili portala, ili na tražilici poput Googlea neprimjeren, uvredljiv, lažan..., možete ga prijaviti.
Točnije, možete ga odmah označiti. Uglavnom se ta opcija nalazi u gornjem desnom kutu. Kada kliknete, ponudit će vam se opcije. Nudi se da uklonite sadržaj sa svojeg prikaza, označite ga kao spam ili pak da ga prijavite. Odlučite li ga prijaviti, stići će dodatno pitanje zbog čega. Tu mreže i portali daju različite mogućnosti, no uglavnom kao opciju nude i govor mržnje. Hoće li sadržaj biti uklonjen i kada, ovisi na čijoj se stranici nalazite. Facebook će u razmatranje prijavljenog sadržaja krenuti prije ima li više prijava. A tada će o tome odlučivati bilo algoritmi, bilo ljudi-administratori. Koliko će taj proces trajati, ovisi o njima, kao i ‘kazna’, odnosno suspenzija sadržaja ili cijelog profila. Moguće je i da uopće neće reagirati ma koliko god vi smatrali da ste u pravu. Nema pravila.
Slično se ponaša Twitter, dok YouTube brže reagira i uklanja sporne videouratke, naravno procijene li da ste ih s pravom prijavili. Google reagira najbrže, u razmatranje uzima i pojedinačnu prijavu i odgovara u roku od 24 sata s odlukom jeste li u pravu.
Kada se radi o portalima, oni imaju administratore koji mahom samostalno čitaju komentare i reagiraju na prijave. Kada se radi o načinu uklanjanja nepoželjnog sadržaja, tehnologija zapravo nema pravi odgovor u smislu promptnog uklanjanja, neovisno o kojem se razlogu radi. Sve se zapravo događa nakon što je šteta već počinjena, odnosno sadržaj je dostupan u online svijetu i može ga se dijeliti i kopirati. No, za sada, čišćenje unaprijed ne funkcionira na zadovoljavajući način, dok je u nekim situacijama poput streama videa i nemoguće.