Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Napokon otkriveno kako potamniti, a da se ne morate sunčati

14. lipnja 2017. u 13:33 0 komentara 13106 prikaza
plaža, sunčanje
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Nakon više od 10 godina istraživanja, znanstvenici su pronašli tvar koja prodire u kožu i čini ju preplanulom bez izlaganja ultraljubičastim zrakama sunca čime se izbjegava opasnost razvoja raka kože.

Sunčanje ljetni hit Balzam od mrkve za brzo tamnjenje kože. Ovo je recept...

Za razliku od tradicionalnih krema za samotamnjenje, koje potamne samo površinu kože, ova molekula djeluje stimuliranjem stanica koje proizvode pigment čija je uloga upijanje ultraljubičastih zraka, objašnjavaju znanstvenici.

Istraživanje je objavljeno u utorak u američkom časopisu Cell Reports. Nova molekula se još mora klinički testirati da bi se potvrdila da nije štetna za ljude. Nanosi se kao krema i omogućuje tamnjenje epiderme jedne sorte miševa koji kao i ljudi razvijaju rak kože pod djelovanjem ultraljubičastih zraka.

S obzirom da nije zaštićena dlakom ili krznom, ljudska koža je morala razviti obrane protiv hladnoće, vrućine i ultraljubičastih zraka.

Dr. David Fisher, šef dermatološkog odjela bolnice Massachusetts General i profesor na medicinskom fakultetu Harvard, glavni autor otkrića, podsjetio je da je ljudska koža odličan branik u koji je teško prodrijeti.

Znanstvenici su testirali te molekule na uzorcima ljudske kože u laboratorijima i utvrdili da tamne kožu ovisno o količini tvari i učestalosti primjene. To umjetno tamnjenje traje nekoliko dana.

Potencijalna važnost ovog istraživanja počiva u novoj strategiji zaštite kože i prevencije raka kože, istaknuo je dr. Fisher.

"Koža je najveći organ našeg tijela koji može oboljeti od raka, a najčešće se to događa zbog izlaganja ultraljubičastim zrakama", zaključio je.

Solarij oprez! Solarij – sve što trebate znati za očuvanje zdravlja i boje planet Znanstvenici: Trebalo nam je vremena da povjerujemo što smo otkrili... POGLEDAJTE GALERIJU Ljepotice zapalile Bačvice, toplo vrijeme privuklo turiste