Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Kako se riješiti nadutosti?

Događa vam se da nakon obroka osjećate nadutost, plinove i grčeve? Treba obratiti pažnju na nekoliko stvari koje možete pročitati u nastavku.
16. prosinca 2019. u 10:00 0 komentara 833 prikaza
Foto: GettyImages

Postoje ljudi koji su općenito osjetljiviji, pa su naduti nakon bilo kojeg obroka. Ali ako primjećujete samo nakon nekih namirnica i obroka da imate grčeve, plinove i da ste naduti, to možete ublažiti nekim od idućih savjeta.

Važno je utvrditi točan uzrok nadutosti 
Bitno je da saznate uzrok. Može biti intolerancija na laktozu i gluten, sindrom iritabilnog crijeva, manjak enzima potrebnih za probavljanje fruktoze, nuspojava uzimanja lijekova. Kada otkrijete što vas muči riješavanje ovih simptoma je lakše.

Nekoliko savjeta Jedite pametno: Kako se ne udebljati (previše) za blagdane

Vodite dnevnik
Zapisujte nakon svakog obroka kako ste se osjećali. Na taj način ćete lakše saznati koje namirnice vam smetaju nego da sami nagađate napamet.

Jedite sporije
Kada brzo jedete i ne žvačete dovoljno, događa se da progutate veliku količinu zraka. Makrobiotičari, koji rijetko kada pate od nadutosti, svaki zalogaj strpljivo i dugo žvaču. Tako se sprečava gutanje zraka, a ujedno se i ubrzava probava. Nadutost zbog gutanja zraka popraćena je vjetrovima i podrigivanjem. 

 | Autor : GettyImages Foto: GettyImages

Smanjite obroke
Pretjerano konzumiranje ugljikohidrata, šećera i masti dovodi organizam do stanja kada dugo i teško probavlja hranu te stvara pritisak na želudac. Probavljanje teške hrane može uzrokovati nastajanje plinova zbog kojih dolazi do nadutosti pa čak i pojave boli u abdomenu. 

Ribana jabuka
Naribana jabuka treba malo odstajati kako bi promijenila boju prema žutosmeđoj. Tad je pojedite i popijte sok koji se iscijedi iz jabuke. Pomoći će izbaciti toksine, a pozitivno utječe i na regulaciju crijevne flore. 

Povećajte unos vlakna
S povećanjem unosa vlakana, odnosno voća i povrća, za dobru probavu važno je osigurati i dovoljno tekućine, prije svega, dovoljno vode, ali i tekućine koju dobivamo kroz juhe i variva. Također, možete svako jutro pomiješati psyllium ljuskice s vodom i popiti.

Začini i čajevi
Pomozite si začinima i čajevima od biljaka koje spadaju u karminative, koje su bogate eteričnim uljima koja blagotvorno djeluju na probavu, poput anisa, đumbira, metvice i majčine dušice. 

Tražite drugo rješenje Ako se brišete papirom nakon velike nužde, ovo bi vas moglo zanimati
ski
Veliki vodič kroz Nassfeld
Isprobajte lokalne specijalitete, zaplešite uz legendarnu Nenu i skijajte na 110 km besprijekornih staza
Grawe
PRIHVATI IZAZOV
Izazov za sve trkače koji žele pomoći drugima
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.