Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 95
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Atelje 212

Pljuska srpskom teatru ili društvu?

'27.12.2011., Zagreb - Proba predstave Prolazi sve Dubravka Mihanovica u reziji Olivera Frljica. Photo: Anto Magzan/PIXSELL'
Foto: 'Anto Magzan/PIXSELL'
1/4
22.05.2012.
u 22:55

Svima koji imaju problem etike protiv estetike mora biti jasno da u ovom kontekstu tu može postojati samo znak jednakosti, kaže Frljić

Oliver Frljić opet udara! Zapravo režira, i potvrđuje svoj status najradišnijeg, ali i najistaknutijeg i najkontroverznijeg kazališnog autora šire regije. U Beogradu, usred izborne šutnje, u popularnom Ateljeu 212 praizveden je njegov autorski projekt \"Zoran Đinđić\", predstava s čije je prve izvedbe dio publike jednostavno pobjegao. A priču o atentatu na predsjednika koji je želio Srbiju odvesti na neki novi put, u kojoj je jak naglasak stavljen na spregu tajnih službi, vojske i Crkve, predstavu u čijoj se zadnjoj sceni povraća na srpsku zastavu i tijekom koje se u teatru ne gase svjetla kako bi se naglasilo sudjelovanje publike u teatarskom činu, Beograd je premijerno vidio uoči novih predsjedničkih izbora – onih na kojima se natjecao i pobijedio kandidat u čiju je biografiju upisana i rečenica: \"... recite Đinđiću da je i Tito imao problema s nogom uoči smrti\".

Đinđić je ubijen ubrzo nakon toga, Tomislav Nikolić (u Srbiji zvan Toma) danas je predsjednik i prvo političko ime te zemlje, a Oliver Frljić ima drugu predstavu s Ateljeom 212, nakon velikog hita \"Otac na službenom putu\" prema tekstu Abdulaha Sidrana.

Više politike nego teatra

Očekivano premijera je podigla veliku prašinu, a nakon nje javili su se i glumci koji su odbili sudjelovati u njoj. Reakcije su bile dvojake, od pohvala za hrabrost zbog žestoke kritike niza društveno-političkih problema do onih koji kažu da u predstavi ima više politike nego teatra. Opća je ocjena da su neke scene mučne, a neki ih kritičari ocjenjuju i dosadnima.

Frljić je uoči premijere izjavio kako misli da ovim projektom neće reći ništa novo, ali da je način kojim on govori nov i potreban te da je u svim istupima isticao nužnu potragu za građanskom hrabrošću.

A tu je hrabrost na neki način apostrofirao i Kokan Mladenović, intendant Ateljea 212 koji je glumcima dopustio da u prvim danima rada na predstavi (iz umjetničkih, ali i političkih razloga) mogu od nje i odustati.

Kolektivna odgovornost

Neki su tu mogućnost i prihvatili pa je tako glumac Nenad Ćirić Večernjim novostima poslao pismo u kojem objašnjava svoje razloge za odustajanje od predstave.

On u tom pismu, među ostalim, naglašava da će nakon predstave Oliver Frljić otići, a glumci ostati te objašnjava da je on otišao jer se nije slagao s načinom na koji je Frljić tretirao temu.

\"Nitko ne može pljuvati po srpskoj zastavi niti govoriti svi ste vi krivi. Ja ne prihvaćam tu vrstu kolektivne odgovornosti\", piše Ćirić u pismu koje nosi datum 26. ožujka, ali ga je redakcije Večernjih novosti, kako navode, dobila tek nakon premijere predstave.

I dok srpski mediji prenose različite reakcije publike, ostaje činjenica da Frljić ponovno šokira i provocira, kao i to da je jedini redatelj mlađe generacije koji se prihvaća tema od kojih drugi bježe, baš kao što se svojedobno u splitskoj predstavi \"Bakhe\", koja je bila i zabranjena, koristio dijelovima Sanaderova govora na splitskoj rivi.

Komentara 34

OB
-obrisani-
23:38 22.05.2012.

Daleko su srbi od katarze i zapadne civilizacije. Poslije petstoljetne podjarmljenosti pod osmanlijama, indoktrinacije mitskim Kosovom - \"kolevkom srbstva\" i poslanjem baštinjenja osmanlijskih zemalja, svetosavskih huškanja voždova, uslijedile su tragične asocijacije sa komšijama, razračunavanja 2. svj. rata, poraća, crvenog režima i raspad, praćen neviđenim zlodjelima i logorima. Sve to ostavlja tragove u umjetničkom izrazu raznih umetnika i \"umetnika\", sa djelima koja slave zlodjela pada Vukovara (šerbedžija), masovna silovanja po logorima i slična balkanska zlodjela

MI
miran
08:39 23.05.2012.

Iz svega ovoga prozilazi samo jedno ... Beograd je po ko zna koji put pokazao da je daleko iznad balkanske provincije. Ovako nesto prikazati (povracanje na zastavu, recimo) u ovo vrijeme moguce je samo u Beogradu. Mogu si misliti kako bi reagirala hrvatska provincija ukljucujuci i Zagreb da se nesto takovo pokusalo prikazati u Hrvatskoj. Od silnih udruga i udrugica ne bi se moglo odbranit. Avakovo nesto bi bilo zabranjeno u Hrvatskoj bez razmisljanja.

Avatar MENSA
MENSA
12:11 24.05.2012.

BOL.... Istina vrlo , vrlo često mnoge ....\"zaboli\"!!! Zato večina ljudi vapi samo \"verbalno\" za istinom , a u stvarnosti skloniji su zabijanju glave u pijesak , odnosno glumljenju ......\"nojeva\"!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije