Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 67
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Dubravko Artuković (Franck)

Kvalitetom proizvoda možemo ozbiljno konkurirati EU igračima

dubravko artuković
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
15.02.2016.
u 16:15

U Francku nastavljaju s ulaganjima u unapređenje efikasnosti poslovanja, razvoj inovacija i realizaciju poslovne strategije

Globalni zaokret strategije Lavazze, sve manja ulaganja u brend, uslugu i edukaciju na tržištu, izazvao je prilične teškoće u poslovanju Franckove tvrtke Gale Plus, što je ocijenjeno neodrživim te smo raskinuli ugovor. Rijetko se događa da distributer otkazuje principalu, no u Francku vjerujemo u snagu vlastitih brendova espressa s kojima ravnopravno možemo konkurirati svim europskim igračima. Kvaliteta i dugoročna održivost poslovanja oduvijek su nam imperativ, kaže predsjednik uprave Francka Dubravko Artuković

Milijunska ulaganja i inovacije, osluškivanje najnovijih trendova, prilika za dalji rast i uvažavanje želja potrošača te mladi razvojni tim hrvatskoga lidera u čajevima i kavama, proteklih godinu i pol dodatno su digli ljestvicu prema konkurenciji. 

Čelnik Francka otkriva kakvi su im planovi u poslovanju i udjeli na tržištu, kakvu kavu Hrvati najradije piju, prijeti li nam globalna nestašica… 

Franck nije samo espresso

Kako će se raskid s Lavazzom odraziti na vaše poslovanje? 

Neće značajno, s obzirom na to da Lavazza  nema signifikantan tržišni udjel u Hrvatskoj. Za razliku od Francka koji drži oko 6000 prodajnih mjesta, Lavazza ih ima oko 1100. Lavazza u Italiji dostupna je u približno jednakom broju ugostiteljskih objekata koliko ih Franck ima u Hrvatskoj. No Franck nije samo espresso. Mi imamo jake tržišne udjele i široku paletu proizvoda i u čajevima, capuccinima, miksevima, čak i određene proizvode za djecu. 

Kako će se to odraziti na HoReCa-u?

Kako ne postoje podaci neovisnih agencija za istraživanje tržišta, mi tržište pratimo s više parametara i prema tome možemo reći da je Franck s kavom u HoReCa kanalu u Hrvatskoj uvjerljivi lider s 38 posto tržišta, a Lavazza ima 7 posto. Franckova prodajna organizacija za HoReCu danas je ogledni primjerak izvrsnosti i dobre ekipiranosti u smislu brze reakcije na potrebe naših partnera. Ne nudimo samo proizvod nego kompletnu uslugu, što nas čini pouzdanim i dugoročnim partnerom. Ne primjenjujemo predatorski pristup s ciljem isključivog „osvajanja“ što većeg dijela tržišta – to ne bi bilo u skladu s našom strategijom dugoročno održivog razvoja poslovanja. Primjećuje se kako Franck odnedavo jako ulaže u vlastiti brend i inovacije. Posljednjih godinu i pol bilo je vrlo dinamično razdoblje i marketinški i razvojno. Samo u kategoriji toplih napitaka u Hrvatskoj lansirali smo više od 25 potpuno novih proizvoda, od Franck Creme, 100 Arabice, napitaka za djecu bez kave Bananacino i Jagodacino do premium linije čajeva za HoReCa Superiore Tea. Uvjeren sam da hrvatsko znanje i proizvodnja kvalitetom mogu ozbiljno konkurirati igračima na tržištu EU. Sve što je strano nije nužno i bolje od hrvatskoga i žalosti činjenica da kod nas prevladava takvo mišljenje. Primjerice, malo se zna da naši strani partneri preuzimaju i u svojim pogonima primjenjuju dobre prakse, stručno znanje i proizvodno iskustvo od nas. Kao domaća kompanija, sve što želimo lansirati većinom razvijamo doslovno od nule. To iziskuje intenzivna istraživanja tržišta i značajna ulaganja u razvoj kako bi finalni proizvod bio apsolutno konkurentan i dominantan u kategoriji.   

Je li mljevena kava i dalje broj jedan na tržištu? 

Mljevena kava je i dalje, i volumno i vrijednosno, daleko najjača kategorija u Hrvatskoj i tu je Franck uvjerljivi lider. Držimo više od 60 posto udjela, a u segmentu instant cappuccina, s brendovima Franck café i Gloria, više od 50 posto, ispred jake inozemne konkurencije i na ta dva segmenta smo najviše fokusirani. Imamo i značajne udjele koji rastu u kategorijama 2u1 i 3u1 mixeva te čistoj instant-kavi. U instantima smo na 15 posto udjela i bilježimo daljnji rast, dok u čaju predvodimo tržište s više od 50 posto.  

Kakva je trenutačna situacija na globalnom tržištu kave? Što očekujete?

Na cijenu sirove kave na globalnom tržištu dosta utječu burzovne špekulacije, procjene potražnje i klimatskih uvjeta u zemljama uzgajivačima poput Brazila. Dok su očekivanja i procjene uroda bile manje za 2014. i 2015., u 2016. očekuje se ponovno cikličko povećanje proizvodnje, no s obzirom na špekulacije, moguće je ponovno povećanje cijena sirove kave u ovoj godini.   

Potražnja raste, navodno za 30 milijuna vreća godišnje. Prema nekim procjenama, globalna potražnja za kavom raste u prosjeku 2 posto godišnje, a kako je neka tržišta tek “otkrivaju”, moguć je i veći rast.

U europskom prosjeku

Što je s potrošnjom u Hrvatskoj? 

U zadnjih godinu dana izjednačili smo se s europskim prosjekom od 5,2 kilograma po stanovniku, no i dalje postoji veliki potencijal za rast potrošnje. Posebice ako se usporedimo sa skandinavskim zemljama poput Finske s više od 11 kilograma. 

Što za Franck znači članstvo u neprofitnom društvu International Coffee Partners (ICP) kojega ste odnedavno član? 

S vodećim europskim proizvođačima i traderima kave u ICP-u, aktivno sudjelujemo u razvojnim projektima u 11 zemalja i malim uzgajivačima pružamo financijsku i savjetodavnu podršku kako bi povećali prinose, kvalitetu usjeva i konkurentnost na tržištu. Benefiti za Franck ogledaju se kroz osiguravanje dostupnosti najbolje moguće kvalitete sirove kave, što dalje prenosimo na krajnje korisnike – naše potrošače. 

Jesu li Franckova milijunska ulaganja u čajeve razlog što se Atlantic nedavno riješio svojih? 

Prošlogodišnjim ulaganjem od 40 milijuna kuna potpuno smo rekonstruirali pogon čajeva čime smo digli standard na svjetsku razinu. Pogon kave dodatno smo automatizirali čime smo dobili na fleksibilnosti i proizvodnoj izvrsnosti.•

>> U Francku se ne boje za lidersku poziciju u čipsu

Komentara 1

DU
Deleted user
17:45 15.02.2016.

Po pisanju bi se moglo zakljuciti da je Franck najbolja firma u Europi, ali Frankove proizvode u vecini EU ne mogu kupiti.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije