Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Adris spreman pomoći u spašavanju Uljanika

Pokrenut postupak sanacije i restrukturiranja pulskog škvera
27. studenoga 2017. u 09:45 0 komentara 1198 prikaza
Uljanik
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Postupak sanacije i restrukturiranja pulskog brodogradilišta Uljanik službeno je pokrenut koncem prošlog tjedna u Bruxellesu. Predstavnici Ministarstva gospodarstva izvijestili su Europsku komisiju da Uljanikova tvrtka Uljanik Brodogradilište traži jamstvo za kredit za premošćivanje. Riječ je o kompleksnom procesu za čije će konačno rješenje biti potreban ulazak novog kapitala. Traženje rješenja uključilo je ne samo Uljanik i državu nego je na noge diglo i Istru i grad Pulu zbog mogućeg gubitka radnih mjesta i problema u nizu Uljanikovih kooperanata. A pomoć Uljaniku, velika je vjerojatnost, stigla bi i od najvećeg istarskog gospodarstvenika, rovinjske Adris grupe.

Rijeka, 13.3.2015. - Predsjednik Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije (SIKD) Bruno Bulić upozorio je u petak na teško stanje u riječkoj Tvornici industrijske i brodske opreme (TIBO) 3. maj, u kojoj radnici nisu primili plaće od studenoga prošle godine, a 3. MAJ Ako Uljanik padne, država riskira 900 milijuna dolara

Zasad bez otpuštanja radnika

Kako saznajemo iz izvora bliskih kompaniji, ali i iz Vladinih krugova, interesi tih dvaju gospodarskih sustava susreću se premda nije riječ o Adrisovu core businessu. Adris nakon razlaza s duhanom usmjerava kapital ponajviše u turistički sektor, a upravo Uljanik ima pozicije na najatraktivnijoj morskoj lokaciji usred Pule. Iako iz Pule ne izlaze niti obrisi programa restrukturiranja brodogradilišta, osim načelnih informacija da se pregovara s ulagačima, jasno je da u bilo kojoj kombinaciji brodogradilište mora smanjiti svoje proizvodne kapacitete, a to bi pretpostavljalo i smanjenje postojećih navoza.

Uljanik je, demantirajući ovih dana medijsku objavu jednog od sindikata kako će cjelokupna brodogradnja biti preseljena, dao na znanje da program ne predviđa premještanje brodogradilišta, nego reduciranje kapaciteta. Drugim riječima, brodogradilište bi ubuduće trebalo raditi u smanjenom opsegu i biti fokusirano na proizvodnju jaružala, polagača kabela i kruzera, brodova veće dodane vrijednosti. Sindikatima je, kako je priopćeno iz Uljanika, na sastancima jasno naglašeno da se smanjenje broja radnika neće dogoditi dok se ne završi postojeći proizvodni program. Pritom bi kvalificirani brodograđevni radnici i inženjerska nadogradnja i nadalje ostala okosnica za novi proizvodni fokus, a ključna smanjenja odnosila bi se na administraciju i u broju kooperacije. No, smanjenje navoza povlači i oslobađanje dijela najvrjednijeg pulskog turističkog prostora koje Uljanik ima u 30-godišnjoj koncesiji od 2011. godine.

Uljanik Odbacio navode Predsjednik Uprave: Uljanik mjenice nije nikada koristio kao Agrokor

Odobrenje do Božića

Koncesija na pomorskom dobru (326,5 tisuća četvornih metara zemljišta i 340 tisuća četvornih metara mora) dodijeljena je radi brodograđevne djelatnosti i prenamjena bi podrazumijevala cijeli niz aktivnosti: prilagodbu prostornog plana i javnog natječaja za koncesiju, odobrenje skupština dioničara, a prije svega odobrenje Europske komisije.

Iz Adrisa ove informacije nisu komentirali, ali ih, na naš upit o njihovu mogućem uključivanju u restrukturiranje Uljanika, nisu ni demantirali. “Možemo vam samo načelno odgovoriti. Uljanik je neupitno važna kompanija za istarsko i hrvatsko gospodarstvo i zato je nužno pronaći model dugoročne održivosti. No, Adris grupa u ovom je trenutku usredotočena isključivo na svoje dosadašnje poslove u turizmu, osiguranju i proizvodnji zdrave hrane”, piše u odgovoru iz Adrisa.

Traženje strateškog partnera, po svemu sudeći, bit će kompleksniji proces od onoga koji je vođen u tri državna brodogradilišta. A hoće li program restrukturiranja dobiti odobrenje iz Bruxellesa, trebalo bi se znati do Božića.

Pogledajte i što će se promijeniti uvođenjem eura:

Uljanik
1 / 10
1. Rast će cijene u kafićima, restoranima, rekreaciji...
Ivan Jakovčić IVAN JAKOVČIĆ Bogate članice EU neće dugo tolerirati dvostruku vanjsku politiku Hrvatske U Uljaniku se gradi prvi luksuzni kruzer na svijetu sa šest zvjezdica Vrijedan 200 milijuna eura Iz ove hrpe željeza nastat će luksuzni kruzer sa 6 zvjezdica Brodotrogir dug 183 metra Brodotrogir završio opremanje tankera vrijedno 30 milijuna dolara
Šibenik: Ispred nekih trgovina već se stvaraju gužve
RAZLIČIT STANDARD ŽIVOTA
Vratio se iz Irske i razočarao: ‘Neki su proizvodi u Hrvatskoj luksuz i dvostruko skuplji nego u Dublinu'
Financijska pismenost
NOVA PARADIGMA
Financijska pismenost sve prepoznatija kao ključna životna vještina današnjice
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.