Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
austral

Hoće li Renault s ovim pomesti tržište? Testirali smo novi Austral s čak 15 načina rada!

Zagreb: Renault Austral
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/13
24.03.2023.
u 13:00

Snažni hibridni Austral startan je i dinamičan, no njegov sportski stil nije agresivan, već je uglađen. Stoji od konkurentnih 29.990 eura, za izvedbu s hibridnim pogonskim sklopom od 140 konjskih snaga

Renaultova nova uzdanica nedavno je stigla u Hrvatsku. Austral, pridošlica u C-SUV segment, stoji od vrlo konkurentnih 29.990 eura. Navedena cijena vrijedi za izvedbu Equilibre Mild Hybrid 140. Uz taj hibridni pogonski sklop od 140 konjskih snaga nudi se i onaj od 160 konja (dostupan i uz CVT automatik). Oba su blagi hibridi s 12-voltnom baterijom, a treća opcija je E-Tech Full Hybrid s novim motorom, 1,2-litrenim benzincem dizajniranim posebno za ovaj sustav, koji uz benzinski motor ima i dva elektromotora, veći i manji (glavni električni motor i visokonaponski elektropokretač-generator koji služi za pokretanje termičkog motora, pomoć pri promjenama stupnjeva prijenosa i punjenje baterije), bateriju i napredni dog-clutch mjenjač s više načina rada.

Ta inačica ukupno razvija 200 konjskih snaga, a stoji od 40.490 eura, ako je u kombinaciji s Techno Esprit opremom. Mi smo takav Austral isprobali u prestižnoj inačici Iconic Esprit Alpine, što je nova razina luksuza. Karakterizira je naglašeno sportski stil, što valja zahvaliti detaljima na eksterijeru i u interijeru, ali i žustrom pogonu. Ovaj samopuneći hibrid uvijek kreće na električni pogon, a tako se može odraditi i do 80 posto vožnji u gradskom prometu.

Startan je i dinamičan, no njegov sportski stil nije agresivan, već nenametljiv. Međuubrzanja su odlična, ali u kabini vozač nema dojam jurnjave, vožnja teče uglađeno. Što se automatskog mjenjača pak tiče, voljeli bismo da (još) malo neprimjetnije radi. Nije tako uočljivo da bi bilo iritantno, no da se pri izmjenama brzina ne osjeti lagani trzaj bilo bi upravo savršeno. Ovaj mjenjač ima dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri za benzinac. S 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv.

Atmosfera u kabini kreirana je da razmazi vozača i putnike. Prostora ima i sprijeda i straga (prtljažnik je također izdašan: ovisno o inačici i položaju stražnje klupe obujma je od 430 do 1525 dm3), a da je funkcionalnost dobro promišljena, svjedoče i zanimljivi detalji.

Prije svega, spoj digitalnih instrumenata i okomito postavljenog centralnog dodirnog ekrana, odnosno dva ekrana od po 12 inča na koje se nadovezuje i 9,3-inčni head-up zaslon. Inovativni zaslon OpenR spada među najveće na automobilskom tržištu, a povezuje instrumentnu ploču, navigaciju i multimedijske sustave u jednu cjelinu te donosi najbolje usluge i aplikacije iz Googleove ponude.

22.02.2023., Zagreb - Test automobila Renault Austral. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Obložen je kaljenim staklom otpornim na ogrebotine, udarce i učestalo čišćenje. Prikaz je atraktivan, moderan, a korištenje intuitivno. Ergonomiji u putničkoj kabini puno pomaže i centralna konzola s ergonomskom ručicom na koju se ruka u vožnji baš zgodno može osloniti, taman kako treba da ležerno dohvatimo neke bitne komande na ekranu. Ta je konzola pomična, a obuhvaća i mjesto za beskontaktno punjenje pametnog telefona.

Spomenuli smo već, na prostranost u Australu malo bi se tko mogao požaliti jer prostora na stražnjoj klupi ima i iza visokih osoba sprijeda, a stražnja je klupa ujedno pomična (za 16 cm) te joj se naslon, osim što se preklapa, podešava po nagibu. Zahvaljujući tome, Australova je stražnja klupa jedna od najprostranijih u klasi. 

Austral je prvi Renault koji se temelji na trećoj generaciji platforme CMF-CD. Upečatljivih SUV karakteristika, dug je 451 cm te je 182,5 cm širok. Sve to rezultira prilično prostranom kabinom. Novina je i osam godina jamstva, koje će se nakon uvođenja na Australu širiti i na ostala Renaultova putnička vozila.

22.02.2023., Zagreb - Test automobila Renault Austral. Photo: Igor Kralj/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Austral ima ukupno 27 sustava za pomoć u vožnji, sustav Multi-Sense za mijenjanje postavki vožnje i sustav upravljanja četirima kotačima treće generacije 4Control Advanced. Ovaj potonji zaslužan je za krug okretanja od samo 10,1 m, što se u gradskim uvjetima vožnje pokazalo jako korisnim: manevriranje i parkiranje puno je lakše.

Isprobani primjerak "napucan" je svim mogućim stavkama za sigurnost i komfor. Primjerice, inačica Iconic Esprit Alpine uključuje i posebnu opremu kao što je grijani upravljač, grijana prednja sjedala s električnim podešavanjem, masažna funkcija za vozačevo sjedalo i klizna stražnja klupa. Takav Austral stoji 43.790 eura (testni s doplatama: 49.760 eura).

Austral, dakle, stiže i uz sustav 4Control Advanced. Renaultov sustav 4Control premijerno je predstavljen 2007., a 4Control Advanced sada se odlikuje brojnim poboljšanjima kojima ostvaruje veću okretnost, vrhunske performanse i još veći užitak u vožnji. Ovaj sustav donosi upravljanje četirima kotačima čemu duguje jedinstvene vozne osobine i stabilnost u svim uvjetima. Konkretno, na neravnim, nekvalitetnim cestama kretnje kotača uglađuju prelazak preko neravnina i rupa pa se one manje osjete.

Prednosti su i više nego očite – vozne osobine su bolje, automobil je udobniji, u unutrašnjosti je tiše, a osjećaj za upravljačem je sigurniji. Kako djeluje? Upravljački aktuator na stražnjoj osovini odgovara na upute servoupravljača, motora i sustava elektroničkog nadzora stabilnosti i tako osigurava učinkovite reakcije u svim okolnostima. Ovisno o situaciji, omogućuje prilagodbe smjera stražnjih kotača do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih kotača (prethodna generacija išla je do 3,5 stupnjeva).

Zagreb: Renault Austral
1/13

Komentara 1

DU
Deleted user
19:03 25.03.2023.

30.000 je 10.000 previše za takav auto bilo kojeg proizvodjaca.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije