Nije bilo prvi put, naravno, da Grobnikom odjekuju reski zvuci motora snažnih automobila. Nije bilo ni prvi put da je Škoda neko svoje događanje na međunarodnoj razini organizirala u Hrvatskoj, no prvi se put to održalo u Primorsko-goranskoj županiji. Prvi su put izvor grobničke grmljavine bili Škodini noviteti, ali i prva RS Škoda, primjerak star kao i autorica ovih redaka. Ruta Škoda RS Driving Experiencea vodila je od zagrebačke zračne luke do Automotodroma Grobnik, gdje su nas čekale dvije poslastice: vožnja u Škodi 130 RS iz 1976. godine, te testiranje novih RS-ica jurnjavom po zavojima staze Grobnik. Nakon isprobavanja dinamičkih performansi osvježene Octavije RS, valjalo se svesti u okvire redovnog prometa i nastaviti put Rijeke, gdje smo Octaviju RS zamijenili za – Kodiaq RS.
Sportska inačica modela koji je i prošlu godinu u Hrvatskoj zatvorio kao najprodavaniji već je stigla na naše tržište. Nova Škoda Octavia RS košta od 40.380 eura, govorimo li o limuzini, odnosno od 41.477 eura za Octaviu Combi RS. Nakon nedavnog redizajna, Škodin se najprodavaniji model nastavio dokazivati kao odličan izbor i za obiteljsku i za poslovnu ulogu, podjednako za gradske kilometre, kao i za one izvan gradskih limita. Najnovija RS-ica ima sve što kod Octavije RS već godinama cijenimo: utegnut sportski ovjes, srcu dragi zvuk, snažan motor trenutačnog odziva, precizan 7-stupanjski DSG mjenjač... Octavia RS serijski je opremljena novim sportskim ispuhom. Iz novog dvolitrenog TSI stroja vuče 265 KS i 370 Nm, dovoljnih za sprint iz mirovanja do stotke u svega 6,4 sekunde (6,5 s kod karavana). Maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h. Jednakom snagom raspolaže i potpuno novi Kodiaq RS, a to ova dva noviteta čini snažnijima no ikad dosad. Inače, kratica RS još od 2000. označava stručnost motosporta u proizvodnji Škoda modela, a 2022. portfelju RS vozila pridružili su se električni Enyaq RS i Enyaq RS Coupé.
Oba noviteta predstavljena na Grobniku i u Rijeci serijski imaju vrhunska matrix LED glavna svjetla, LED stražnja svjetla s animiranim žmigavcima i sustav Kessy Advanced. Uz brojne detalje karoserije sjane crne završne obrade, RS modeli sada imaju još prepoznatljiviji vanjski dizajn, zahvaljujući aerodinamički optimiziranim elementima (kao što su spojleri i difuzori na branicima), kao i vidljivim završetcima ispušnog sustava. Ionako nizak koeficijent otpora modela dodatno je smanjen velikim aerodinamički optimiziranim kotačima od lakog metala, koji su ekskluzivni za RS verzije. Promjera do 19'' za Octaviju i 20'' za Kodiaq, u kombinaciji s crveno obojenim kočionim čeljustima, odmah ukazuju na sportske karakteristike. Serijski uključeno progresivno upravljanje varijabilnog omjera za oba modela RS i spušteni sportski ovjes za Octaviju RS omogućuju izvanredne vozne osobine. U unutrašnjosti, Design Selection ponude imaju pretežno crna sjedala, obloge vrata s crvenim kontrastnim prošivima i crnu krovnu oblogu, dok infotainment sustav i virtualni cockpit dolaze s prilagođenom grafikom. Posebno za RS modele razvijena ergonomska prednja sportska sjedala imaju integrirane naslone za glavu. Robusni Kodiaq RS dolazi s pogonom na sve kotače, uz maksimalni okretni moment od 400 Nm. Adaptivna regulacija voznog postroja DCC Plus najnovije generacije omogućuje 15 postavki - od komforne do sportske varijante - te kontinuiranu prilagodbu amortizera. U Hrvatskoj se Kodiaq RS očekuje u drugom kvartalu ove godine, po cijeni od oko 55.000 eura. Na izbor su verzije s pet i sedam sjedala.