NOVI RENAULT 4

FOTO Duh prve Katrice nakon više od 60 godina vratio se u Hrvatsku

Foto: Sandra Mikulčić
1/18
07.10.2025.
u 07:00

Reinkarnacija Renaultove ikone napokon se ukazala i na našim cestama, sada u električnom ruhu. Novi Renault 4 dolazi u dvije razine snage (120 i 150 konja), s dvije baterije, od 40 i 52 kWh. Veća dolazi uz bolje razine opreme, a s njom mu je autonomija 409 km

U očekivanju nove runde državnih subvencija za električne automobile, ove godine samo za pravne osobe, u Hrvatsku je stigao novi Renault 4. Novu Četvorku vozili smo u okolici Ljubljane, kako bismo utvrdili stoje li navodi francuskog proizvođača da nudi najbolji omjer između kompaktnosti i prostranosti. Simpatičan i karizmatičan, novi Renault 4 izgleda odlično, u vožnji je jako ugodan, prostora i funkcionalnosti ne manjka. Ne pruža onu razinu agilosti kakvom se diči Renault 5, ali i R4 omogućava zabavne kilometre, i to uz veću dozu komfora i udobnosti. Iako je izgrađen na istoj platformi, te su R4 i R5 zajedno okosnica Renaultova električnog B segmenta, Četvorka je veći automobil. Dužinom od 414 centimetara za devet je cm nadmašila novi Clio, nešto je kraća od Captura. Široka je 180 cm. Neminovna je i usporedba s izvornikom koji je cestama vladao prije 60-ak godina: prva Katrica bila je duga 366 cm. U prtljažnik je primala 255 litara, dok u novu stane 420 l, čak 100 litara više nego u Renault 5.

FOTO Duh prve Katrice nakon više od 60 godina vratio se u Hrvatsku
1/18

U putničkoj kabini crossoverski podignutog automobila prepoznatljive siluete ima dovoljno prostora za četiri odrasle osobe i svu njihovu prtljagu, koja se u prtljažniku kukicama i pregradama može zgodno učvrstiti. Zanimljiva mogućnost je i preklapanje naslona suvozačeva sjedala, što otvara ravan prostor dug 220 cm. Praktično za prijevoz dugačkih predmeta. Prag prtljažnika generalno je najniži, što olakšava utovar, a s preklapanjem naslona stražnjih sjedala prtljažni prostor raste do 1405 litara. Asocijacija na prvi Renault 4 svjetlosni su sklopovi, i prednji i stražnji, iako oni danas dolaze u LED izvedbi. Zadržan je i kutijast oblik, kao i karakterističan oblik prednje maske, sada osvijetljenog obruba te prvi put s osvijetljenim Renaultovim logom. S ikone iz 1960-ih prepoznajemo i robusne blatobrane, tri letvice na boku, karakterističan trapezoidni stražnji bočni prozor. Prepoznatljiv dizajn krova automobila sada je ukrašen krovnim nosačima. Ponudu će ubrzo dopuniti platneni krov koji se otvara električnim putem, u dužinu do 92 cm. Interijer novog Renaulta 4 dobrim je dijelom prenesen iz Renaulta 5 – ista je armatura, instrumentna ploča, mjenjač. Sjedala su nešto drukčija, deblja, pa tu dijelom leže zasluge za osjetno veću udobnost. Naravno, Renaultu 4 i ovjes je nešto mekši nego kod Petice. Lako ga je voziti po svakom tipu ceste, upravljiv je i ležeran. Lakoći vožnje doprinosi i 'one pedal' funkcija, gdje se uz regeneraciju energije autom može upravljati samo pritiskanjem i otpuštanjem papučice gasa. S razmakom od tla od 18,1 cm, Renault 4 opcijski nudi sustav Extended Grip. Ta optimizirana kontrola trakcije protiv proklizavanja obuhvaća dva dodatna moda vožnje.

Renault 4 E-Tech Electric, reinkarnacija nekadašnje Četvorke, električan je model u dvije razine snage (120 i 150 konja), s dvije baterije, od 40 i 52 kWh. Veća dolazi uz bolje razine opreme, a s njom mu je autonomija 409 km, dok s manjom baterijom R4 ima doseg 308 km. Uz AC punjenje od 11 kW, podržava i brzo, a zahvaljujući dvosmjernom punjenju električnom energijom može napajati bicikl ili roštilj. Punjenje od 15% do 80% kapaciteta baterije traje 30 minuta. Renault 4 dolazi u tri razine opreme: Evolution, Techno i Iconic. Nudi širok raspon opcija za personalizaciju: sedam vanjskih boja, crni krov, crni poklopac motora, tri opcije naplataka, detalje za krov, poklopac motora, blatobrane i branike. Na izbor su razni dodaci za unutrašnjost. Novi Renault 4 u Hrvatskoj stoji od 30.990 eura, za Evolution izvedbu s manjom baterijom. Renault 4 Techno stoji od 35.490 eura, dok je inačici Iconic cijena 37.990 eura.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja