Naslovnica Auti Automobili

Nikad manje serijskih premijera, nikad više konceptnih noviteta

Sve je vrvjelo konceptima na struju s malo serijskih premijera i samo ponekim SUV modelom
13. ožujka 2018. u 10:52 0 komentara 663 prikaza
Ženeva
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Automobilska promidžba očito se duboko mijenja. Saloni automobila, koji su nekad bili glavna točka na kojoj su se predstavljali noviteti, danas proizvođačima više nisu najbitniji pa mnogi od njih biraju gdje će izlagati. Ženeva jest iznimka, u nju dolaze gotovo svi najvažniji, ali ovogodišnje 88. izdanje najbitnijeg salona automobila bit će zapamćeno po nikad manje serijskih premijera i nikad više konceptnih noviteta. Ipak, kod najzanimljivijih serijskih noviteta – Audija A6, Peugeota 508, Mercedesa A-klase, Kije Ceed, BMW-a X4 i Toyote Auris - stvarale su se najveće gužve novinara, fotoreportera i VIP gostiju. Sreli smo tako na Fiatovu štandu bivšeg šefa formule 1 i bivšeg hrvatskog zeta Bernieja Ecclestonea sa suprugom Fabianom Flosi, kojoj se kao pravoj Talijanki najviše dopala posebna izvedba Fiata 500 Mirror.

Hostese na auto-salonu u Ženevi Promjene Hostese u Ženevi 'zakopčane do grla', Rimac i Lambo ih ni nemaju

Tablet umjesto “cajgera”

Peugeot je očito pogodio s novom limuzinom 508, jer je izrazito sportski coupeovski izgled privlačio poglede, a možemo reći da uživo, pogotovo s GT paketom opreme, izgleda još atraktivnije nego na slikama. Sudeći prema interesu svih na salonu, mogao bi biti pravi hit. Tržišni se uspjeh svakako može očekivati i od klasične limuzine, Audija A6, čiji je izgled sada još dojmljiviji, a stiže sa svom tehnologijom i digitalnom unutrašnjošću iz Audijeve perjanice, modela A8. Još naprednija i dojmljivija jest i nova Kia Ceed koja sada izgleda sportskije i emocionalnije.

Ženeva
1 / 20
Auto-salon u Ženevi, jedan od najvećih na svijetu, otvorio je svoja vrata novinarima. Na slici je Hyundai Le Fil Rouge.

Nova Mercedesova A-klasa privlačila je prvenstveno unutrašnjošću, gdje umjesto klasičnog kokpita na armaturi ima dva 10,25-inčna tableta, a opremljena je i glasovnim komandama. Od premijera serijskih modela u Ženevi su pokazani redizajnirani Citroen C4 Cactus i Škoda Fabia, te nove generacije SUV-ova Honde CR-V i Hyundai Santa Fea. S obzirom na to da su SUV-ovi već više godine apsolutni hit na tržištu, bilo ih je iznenađujuće malo.

Nova Toyota Auris, osim što izgleda vrlo privlačno, donosi novi trend u kompaktnu klasu – više se neće nuditi s dizelskim motorom. Štoviše, šef europske Toyote Johan van Zyl najavio je da više u Europi uopće neće nuditi dizelaše u osobnim automobilima te da će ih izbaciti iz ponude do kraja 2018. godine.

Snažniji hibridni sustav

Lani je Toyota u Europi imala 15% udjela dizelaša (još 2012. 30%), a od tada im raste udio hibrida koji su lani činili oko 50% prodaje. U ponudi Aurisa bit će 1,2 turbobenzinac i dva hibridna sustava sa 122 i 180 KS. Snažniji je potpuno nov i temelji se na 2,0 benzincu. A da dizelu još nije odzvonilo pokazuju mnogi proizvođači koji zadržavaju dizelaše u svojoj ponudi, a Mercedes je u obnovljenoj C-klasi predstavio plug-in dizelski hibrid.

Ženeva
1 / 33
Rimac C_Two

Renault-Nissan se, pak, potvrdio kao predvodnik serijskih električnih auta. Renault je predstavio snažniji Zoe R110 s većim dometom od 300 km prema WLTP normi, dok je Nissan pokazao nedavno predstavljenu drugu generaciju Leafa s dometom od 270 km. Serijsku električnu verziju crossovera Kona EV s 204 KS, koji do stotke stiže za 7,6 s, predstavio je Hyundai, a Jaguar svoj prvi auto na struju – i-Pace.

Ni auto ni tramvaj, već EZ-GO

Prototipovi i supersportaši definitivno su dominirali štandovima ženevskog Palexpa. Dakako, većina uz alternativne pogone i uz naglasak na autonomnoj vožnji. A uz njih i superautomobili, kojih je uz Rimac C_Two bilo zaista mnogo - od klasičnih poput Ferrarija 488 Pista sa 720 KS, Lamborghini Huracan Performante Spydera, koji uz otvoreni krov juri 321 km/h, McLaren Senne koji na samo 1198 kg ima 800 konja, pa do Hennessey Venoma F5 čiji tvorci tvrde da s 1622 KS jakim motorom može dostići 480 km/h. S obzirom da Hennesey trenutačno drži svjetski rekord za cestovni auto s 435,31 km/h, i Aston Martin Valkyrie AMR PRO - sa svojih 1100 konja i samo 1000 kg, te namijenjen samo trkaćoj stazi - treba ih shvatiti ozbiljno. Ford je povodom 50. obljetnice izložio posebnu seriju Mustang Bullit sa 475 KS i 570 Nm.

Rimac C_Two C_Two u detaljima Sve tajne Rimčeva bolida: baterije imaju snagu kao mala hidroelektrana

Jedan od najzanimljivijih koncepata Renaultov je EZ-GO. Pogonjen je strujom i namijenjen je javnom prijevozu, a nije ni auto ni tramvaj. To je prijevoz budućnosti i vozi sam, što se na salonu moglo isprobati. Doduše, vozio je samo nekoliko desetaka metara po ravnom. Porsche je, pak, predstavio Mission E Cross Turismo, konceptni električni crossover sa 600 konja. Audi je još jednom najavio svoj prvi električni SUV E-tron koji će u serijskoj varijanti predstaviti 30. kolovoza, a na tržištu bi trebao konkurirati Jaguaru i-Pace, koji je u Ženevi predstavljen kao prvi Jaguarov model na struju s 400 konjskih snaga.

Jedan od najljepših izloženih automobila je BMW M8 Gran Coupe, najava bavarskog povratka Serije 8 i izravna konkurencija Mercedesu AMG GT s četverim vratima, koji je u Ženevi predstavljen u serijskoj izvedbi. A oba ciljaju na kupce Porsche Panamere.

Ne odustaju od vodika

BMW je u Ženevi potvrdio da će 2020. godine na tržište stići električni model i4, veći od trenutačno jedinog bavarca na struju i3.

Toyota je predstavila dugo očekivani koncept sportskog automobila Supra GR Racing koji pogoni 3-litreni 6-cilindraš sa 330 KS, a stotku hvata za 3,8 s. Hyundai je, osim novog Santa Fea i električne Kone, predstavio dva zanimljiva koncepta – sportski sedan Le Fil Rouge koji pokazuje dizajnerski smjer i crossover Nexo, drugu generaciju auta na gorive ćelije.

Europsku premijeru imao je i Polestar 1, hibridni kupe s 600 konja koji je proizvela sportska divizija Volva. A baš poput Volva koji je posebno brendirao Polestar, Seat je u posebnu marku izdvojio sportsku liniju Cupra. Prvi serijski model je Cupra Ateca i možemo reći da izvana, ali i za volanom izgleda jako dobro.

C_Two Premijera u Ženevi Ovo je novi Rimac: 1914 KS, do 100 km/h za 1,97 s... Rimac: Auto je razvijen iz nule Rimac Što čeka C_Two Dizajner novog Rimca: Na testovima ćemo uništiti 8 automobila Rimac C_Two Novi model Rimac objasnio zašto neće predstaviti C_Two na Zagreb Auto Showu

Posebna guma za električne aute stiže do 2019. godine

I gumari se uvelike pripremaju za električnu eru, pa je tako Goodyear predstavio prototip gume EfficientGrip Performance s tehnologijom Electric Drive, koja će do 2019. godine već biti na

europskim cestama. Klasične se gume na električnim vozilima istroše 30% ranije zbog snažnog, naglog okretnog momenta električnih motora i dodatne mase vozila koju uzrokuju teški baterijski paketi. Stoga električnim automobilima treba posebna guma koja ima drugačiji dezen gaznog sloja, konstrukciju s velikom nosivošću, manji otpor kotrljanja te manju buku.

Je li završena SUV i crossover dominacija? Zatišje je to pred buru

Među glavnim premijerama serijskih automobila nije bilo SUV/crossover automobila kao prošlih godina. Znači li to da je završena njihova dominacija na europskom tržištu gdje im prodaja konstantno raste? Nipošto! Razlog je što su se lani proizvođači ispuhali sa SUV novitetima, ali su i u Ženevi predstavljeni neki novi – Hyundai Santa Fe, Volvo XC40, Cupra Ateca, kao i mnogi prototipovi u SUV formi. Kad se ukupno zbroje sve klase SUV-ova, u Europi su najprodavaniji segment, a procjenjuje se da će im prodaja još nekoliko godina rasti.

Kraš
ČOKOTERAPIJA
Mali vodič za kupovinu bez stresa: Kako izbjeći groznicu kupovanja blagdanskih darova?

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.