Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 147
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Prodaja automobila

Dizelaši pali 7,9 posto, SUV-ova 19,5% više

VW Golf
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
06.02.2018.
u 16:21

Rezultat iz 2017. godine predstavlja rast od 3,1 posto u usporedbi s 2016., a to je ujedno najbolji rezultat od bogate 2007. godine

Analiza europskog tržišta automobila - koju je JATO Dynamics proveo na 27 zemalja - pokazala je kako je agresivan nastup zakonodavaca prema dizelašima ipak urodio plodom. U protekloj je godini za 7,9 posto pao broj novoregistriranih dizelskih automobila, na 6,76 milijuna, pa se njihov tržišni udio smanjio na 43.7 posto, što je najmanje u proteklih deset godina. U isto su vrijeme benzinci profitirali na račun dizelaša, pa su porasli za 760 primjeraka (+10,9%), u odnosu na prodaju godinu dana ranije. Vozila na alternativni pogon zauzela su samo 4,8% tržišta (ukupno 737.400 novih primjeraka), no i to je dovoljno za postizanje rasta od 46.1% u odnosu na prethodnu godinu.

Rast prodaje bilježi i SUV segment. U 2017. su godini SUV-ovi ostvarili rekordnih 4,56 milijuna registracija, dakle 19.5% više nego 2016.

Iza europskog tržišta automobila solidna je 2017. godina s ukupno 15,57 milijuna novih registracija, što je rast od 3,1% u usporedbi s 2016. i najbolji rezultat od 2007., kad su zabilježena 16,02 milijuna novih automobila. Ovako dobri rezultati prvenstveno se mogu pripisati istoku i jugu Europe, čije zemlje bilježe izraženiji tržišni rast.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

VW Golf
1/45

- Veći dio prošlogodišnjeg tržišnog rasta nose SUV-ovi. Zabilježili su rekordnih 4,56 milijuna novih registracija. Usporedbe radi, 2016. je u Europi novoregostriran 3,81 milijun SUV-ova. Stoga je tržišni udio SUV-ova skočio s 25,2% iz 2016. na 29,3% u 2017. Razlike su još upečatljivije uvedemo li u usporedbu i 2007. godinu, kad su SUV-ovi držali samo 8,5% tržišta. Ogroman rast SUV-ova odrazio se na pad jednovolumena, koji su se sveli na 15,1% tržišta - komentirao je tržišni analitičar Felipe Munoz.

Najprodavanija marka automobila u Europi i dalje je Volkswagen, a najtraženiji automobil Volkswagen Golf. Bez obzira na to, popularnost mu pada te je lani bio najprodavaniji na pet europskih tržišta. Godinu ranije vladao je na osam tržišta. Qashqai je drugu godinu zaredom najprodavaniji SUV u Europi, a prvi put ikada ušao je i u top 5 najprodavanijih modela.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

VW Golf
1/11

Komentara 3

GV
golub Vaso
16:37 06.02.2018.

kakve veze imaju SUV vozila i ekologija?!? najveći zagađivaći

Avatar siva_sova
siva_sova
16:41 06.02.2018.

autoindustrija otkrila kako pobrati više love, prodavati suve umjesto kompakta, gradskih i limuzina...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije