Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Dizelaši pali 7,9 posto, SUV-ova 19,5% više

Rezultat iz 2017. godine predstavlja rast od 3,1 posto u usporedbi s 2016., a to je ujedno najbolji rezultat od bogate 2007. godine
06. veljače 2018. u 16:21 3 komentara 1504 prikaza
VW Golf
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Analiza europskog tržišta automobila - koju je JATO Dynamics proveo na 27 zemalja - pokazala je kako je agresivan nastup zakonodavaca prema dizelašima ipak urodio plodom. U protekloj je godini za 7,9 posto pao broj novoregistriranih dizelskih automobila, na 6,76 milijuna, pa se njihov tržišni udio smanjio na 43.7 posto, što je najmanje u proteklih deset godina. U isto su vrijeme benzinci profitirali na račun dizelaša, pa su porasli za 760 primjeraka (+10,9%), u odnosu na prodaju godinu dana ranije. Vozila na alternativni pogon zauzela su samo 4,8% tržišta (ukupno 737.400 novih primjeraka), no i to je dovoljno za postizanje rasta od 46.1% u odnosu na prethodnu godinu.

ispušni plinovi procurili u javnost Neočekivani rezultati o dizelskim automobilima

Rast prodaje bilježi i SUV segment. U 2017. su godini SUV-ovi ostvarili rekordnih 4,56 milijuna registracija, dakle 19.5% više nego 2016.

Iza europskog tržišta automobila solidna je 2017. godina s ukupno 15,57 milijuna novih registracija, što je rast od 3,1% u usporedbi s 2016. i najbolji rezultat od 2007., kad su zabilježena 16,02 milijuna novih automobila. Ovako dobri rezultati prvenstveno se mogu pripisati istoku i jugu Europe, čije zemlje bilježe izraženiji tržišni rast.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

VW Golf
1 / 45
U tijeku je jedan od najvećih automobilskih sajmova na svijetu – detroitski NAIAS

- Veći dio prošlogodišnjeg tržišnog rasta nose SUV-ovi. Zabilježili su rekordnih 4,56 milijuna novih registracija. Usporedbe radi, 2016. je u Europi novoregostriran 3,81 milijun SUV-ova. Stoga je tržišni udio SUV-ova skočio s 25,2% iz 2016. na 29,3% u 2017. Razlike su još upečatljivije uvedemo li u usporedbu i 2007. godinu, kad su SUV-ovi držali samo 8,5% tržišta. Ogroman rast SUV-ova odrazio se na pad jednovolumena, koji su se sveli na 15,1% tržišta - komentirao je tržišni analitičar Felipe Munoz.

Najprodavanija marka automobila u Europi i dalje je Volkswagen, a najtraženiji automobil Volkswagen Golf. Bez obzira na to, popularnost mu pada te je lani bio najprodavaniji na pet europskih tržišta. Godinu ranije vladao je na osam tržišta. Qashqai je drugu godinu zaredom najprodavaniji SUV u Europi, a prvi put ikada ušao je i u top 5 najprodavanijih modela.

10 stvari koje možda niste znali o Yugu:

VW Golf
1 / 11
Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je, barem nekad, bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji vjerojatno nisu poznati široj javnosti. Neke od njih preuzeli smo iz knjige Jasona Vuica "The Yugo – The Rise and Fall of the Worst Car in History" ("Uspon i pad najgoreg auta u povijesti").
dizel Invazija električara Dizelaši nisu na umoru, ali cijena će im zbog sustava za pročišćavanje - rasti Ispuh 'Zaprepašteni smo' VW, Daimler i BMW sponzorirali pokuse - 25 mladih udisalo plinove Škoda Octavia Tržište raste, ali... Građani kupili 12.000 novih i 50.000 rabljenih auta

Top 10

Najtraženije marke

1. Volkswagen

2. Renault

3. Ford

4. Opel

5. Peugeot

6. Mercedes

7. BMW

8. Audi

9. Fiat

10. Škoda

Najtraženiji modeli

1. VW Golf

2. Renault Clio

3. VW Polo

4. Ford Fiesta

5. Nissan Qashqai

6. Peugeot 208

7. VW Tiguan

8. Opel Corsa

9. Škoda Octavia

10. Opel Astra     

Skupili smo chefove Fuliranja
ADVENTSKA ČAROLIJA
Skupili smo chefove Fuliranja: Ovo su majstori adventskih delicija koji za vas spremaju street food čuda
  • golub Vaso:

    kakve veze imaju SUV vozila i ekologija?!? najveći zagađivaći

  • Avatar siva_sova
    siva_sova:

    autoindustrija otkrila kako pobrati više love, prodavati suve umjesto kompakta, gradskih i limuzina...