Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Rekonstrukcija rotora ne rješava ništa, treba graditi Jarunski most

Profesori Marko Ševrović i Ivan Dadić smatraju da će se gužve s rotora samo premjestiti na Aveniju Dubrovnik i prema Savskoj
07. studenoga 2017. u 19:45 30 komentara 8618 prikaza
rotor
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/5

Rekonstrukcija remetinečkog rotora, koja će koštati 280 milijuna kuna, neće riješiti ništa i nema nikakvog razloga da se ulaže toliki novac u nešto što će imati minimalne efekte – kaže profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Marko Ševrović. On smatra da rotor uopće ne treba mijenjati, nego je potrebno sagraditi Jarunski most kojim bi se rasteretio taj kružni tok.

novi rotor Za 280 mil. kn Ovo je novi rotor: imat će podzemne tunele, semafore, biciklističke staze...

– Grad bi puno više koristi imao od novog mosta nego od rekonstrukcije rotora u koju se kreće, a zbog koje će nastati potpuni prometni kolaps u gradu – upozorava Ševrović. A ta će rekonstrukcija trajati dvije godine. No kad se ona i završi, Ševrović kaže da će se prometni čepovi samo premjestiti s rotora na Aveniju Dubrovnik kod Avenue Malla i prema Savskoj ulici, odnosno Selskoj cesti.

Usto, rekonstruirani rotor privući će nova vozila pa će za nekoliko godina opet na njemu biti isto stanje kao i danas. A totalni kolaps prometa bit će kod Avenue Malla kad se izgradi novo naselje Podbrežje. Ševrović smatra da je i brojanje prometa koje je opravdalo ovakvu rekonstrukciju rotora metodološki upitno jer nije uzeto u obzir da će povećanjem propusnosti rotor privući nova vozila. Stoga je on skeptičan prema prometnom istraživanju koje je provedeno kako bi se opravdala ta investicija. Usto, Ševrović upozorava i da nitko ne govori o tome koliko će koštati održavanje tog novog rotora jer tuneli imaju problema s odvodnjom, moraju biti osvijetljeni... I prometni stručnjak Ivan Dadić smatra da rotor s tri razine nije dobro rješenje jer je preskup i neće biti efikasan.

– Najbolje je rješenje gradnja Jarunskog mosta i njegov spoj na zaobilaznici kod benzinske crpke. Tako bi se rotor rasteretio 30 posto prometa. Dugoročno bi se onda mogao rekonstruirati i rotor, ali tako da on bude na donjoj razni, zbog poboljšanja sigurnosti prometa, a da izravni kolnici za smjer iz Zagreba prema Karlovcu i obratno budu na sadašnjoj razini rotora, kao što je to napravljeno na rotoru Jakuševac, na suprotnoj stani Avenije Dubrovnik, u Zapruđu – objašnjava Dadić. On kaže da je to rješenje desetke milijuna kuna jeftinije od ove rekonstrukcije rotora koja se pokreće, a koja će i, prema njegovu, mišljenju gužve s rotora samo premjestiti na Aveniju Dubrovnik i prema Savskoj ulici.     

Zagreb: Nova regulacija prometa na kružnom toku Bukovačka - Petrova Skretanje za Rebro Tko je kriv za gužvu – novi komplicirani rotor ili vozači Novoizgrađeni rotor ZBUNJENI OKO KREŠIMIRCA Dobili rotor, a opet gužva: 'Pokvarila im se freza' Kobna križanja S timerima i kamerama na semaforima bilo bi triput manje nesreća
HGK
HGK
Do ključnih poslovnih informacija u samo par klikova mišem

A1 izdvaja za Vas

  • weAreCro:

    Most preko petrovaradinske bi bio davno gotov da sa druge strane nije raj hrvatskuh tajkuna, golof club zagreb. Kad se nade novo mjesto za golf terene tek ce onda biti jarunskog mosta. Za malu djecu su fore da je u ... prikaži još! pitanju novac, projekti, rozvole .

  • kontratovar:

    to znamo, ali rotor može gradit Bandićev kum, most ne može :)

  • Muzakus:

    Za grad s budzetom od gotovo milijardu eura, svake godine bi mogao biti napravljen jedan most preko Save, a i reorganiziran rotor. Decki imaju dobru logiku, most je mnogo potrebniji i vazniji, no ima li kuma koji ga zna napraviti? ... prikaži još! Pa ne bude se valjda takav projekt radio, a da nista suske ispod stola ne prodje? Ma dajte molim vas, kaj je s vama?