Pročelnik Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna održava konferenciju na temu povećanja protočnosti u prometu.
– Govorit ćemo o nekim srednjim zahvatima, koje ljudi jako osjete, a malo se o njima priča. Jako se puno govorilo o Slavonskoj aveniji, proširenju treće trake kao što je napravljeno s Ljubljanskom na zapadu. Napravili smo studiju koja je pokazala da to ne bi napravilo čudo, najviše zbog toga što su postojeća raskrižja problematična, nisu denivelirana, a ona određuju protočnost prometa prema zapadu. Ovdje bi dodavanje treće trake izazvalo problem na postojećim nadvožnjacima koji su denivelirani, došlo bi do zagušenja prometa.
Osim, naravno, ako se ne napravi kompletna rekonstrukcija svih nadvožnjaka, petlje, proširenja, rušenja...ali to je onda projekt desetljeća. Zato smo išli vidjeti što možemo napraviti da ubrzamo promet na Slavonskoj. Krenuli smo od istoka, od raskrižja koje je rub naše ingerencije prema autocesti, Ulica Svetog Ivana i spoj prema autocesti. Tu su dvije trake za ravno, a nakon raskrižja se potrebno prestrojiti u jednu traku ako se želi nastaviti prema sjeveru. Dosta je vozila koja se prestrojavaju, a kratko je područje u kojem se trebaju prestrojiti.
U suranji s HAC-om smo napravili sljedeće: traka koja je isključivo za desno skretanje, a de facto se nije koristila, bit će iskorištena za ravno. To znači da će se vozila prije samog raskrižja pozicionirati puno ranije. Dakle, tko nakon petlje želi ići prema sjeveru, može se prije semafora pozicionirati i na taj način će se povećati protočnost prometa. Krenuli smo otpetljavati od kraja kako bi raskrižje prodisalo.
Na raskrižju s Čulinečkom je dosta snažan promet sjever-jug, tu se cijeli sjeverni dio Dubrave i Dupca pozicionira i uključuje na Slavonsku. Svi rade samo u jednoj traci za lijevo skretanje, tu zna biti dosta dugačak rep za čekanje jer se svi žele uključiti lijevo. Semaforom usporavamo promet koji izlazi iz grada prema istoku. Odlučili smo vrlo malim zahvatom, jednostavnim i brzo izvedivim, korigirati postojeći otok. Omogućit ćemo dva lijeva skretača.
Slijedeće problematično raskrižje je City Centar One East, tu je lijevih skretača koji idu u trgovačke centre toliko da se počne zatvarati promet za ravno prema istoku. Korigirali smo raskrižje tako da budu dvije trake za lijevo skretanje, a zadržali smo dvije trake za ravno. Desno skretanje ćemo napraviti okolno jer nije dopušteno. Napravljeni su idejni projekti, barem 15-ak posto se može projektirati. To vam možda ne zvuči puno no u prometnom projektiranju je to brutalno puno.
Idemo na drugi dio grada, ja ju zovem Zagrebačka na kvadrati, Zagrebačka cesta i Zagrebačka avenija. Odlučili smo lijevo skretanje koje je jako opterećeno omogućiti na raskrižju na kojem će se spojiti i Jarunski most. De facto smo semaforizirali raskrižje, uz mimalan zahvat ćemo omogućiti skretanje lijevo – rekao je Pavuna.
Predstavio je i rotor u Zapruđu i ulazak u Sarajevsku gdje će se graditi nova tramvajska pruga i novi ulazak u grad gdje Grad nudi nova rješenja koja će moći podnijeti teret povećanja prometa. Nazvao ga je turbo rotorom, sličnim kakve već imaju neki gradovi, a koji su potrebni i u Zagrebu. – Pozicionirate se prije ulasak u rotor i na taj način vas trake same vode van. Moć će se izaći s tri trake van iz rotora, a ako se želite polukružno okrenuti bit će se potrebno prestrojiti – objasnio je.
Na Jadranskom mostu koji je značajno opterećen prometom, bit će iskorišten dodatni prostor koji od ranije postoji (onaj na kojem obično stoji policija) te će biti pretvoren u dodatne vozne trake.
– Situacija u Žajinoj ulici kod Doma sportova kritična je jer je teško pronaći parkirno mjesto pa su se ljudi parkirali na traku. – Tu treba i usporiti promet, pa umjesto da gradimo uzdignue plohe koje razbijaju aute i neudobne su za putnike. Malo ćemo suziti cestu, staviti parking s obe strane, staviti razdjelni otok i promet će se usporiti. Ako se ne spori, možemo staviti uzdignute plohe, ali 'ajmo ne razbijati auto i ne raditi štetu ljudima koji tu žive. S ovim zahtvatom smo našli 30 parkirnih mjesta, crtaju se od jučer, sutra će biti izvedeno do kraja – rekao je Pavuna.
Pavuna očekuje kako bi svi radovi i rekonstrukcije trebali biti gotovi do proljeća 2026. godine, no prvi koji bi već na jesen mogao biti je projekt Zagrebačke, zatim rotor Zapruđe, pa Jadranski most, dok je najveći i najopsežniji projekt na Slavonskoj, raskrižje s Čulinečkom i raskrižje s ulicom Siniše Glavaševića .
Našli? Pa što grad ne zna koliko ima parkirališnih mjesta?