Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

EKSKLUZIVNO Zagrebačka obilaznica za četiri godine dobit će i treći trak

Hrvatske autoceste krenule su u projekt dogradnje najprometnijeg dijela mreže autocesta u Hrvatskoj, a radovi bi mogli početi već 2020. i biti gotovi za dvije godine
10. lipnja 2018. u 09:47 49 komentara 15677 prikaza
Zagrebačka obilaznica
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Zagrebačka obilaznica, koja je dio autoceste A3 Bregana – Zagreb – Lipovac, najprometniji je dio hrvatske cestovne mreže. Tih 26 kilometara autoceste od čvora Jankomir na zapadu do čvora Ivanja Reka na istoku lani je imalo prosječan godišnji dnevni promet (PDGP) veći od 51.000 vozila.

gužva Radi li tu itko išta? Ovo su ključni projekti koji će riješiti prometne gužve u Zagrebu!

Dio gradske mreže

Najprometnija pak dionica, od Jankomira do Lučkog, imala je PDGP od čak 61.695 vozila. U ljetnim mjesecima sve dionice na obilaznici premašuju dnevni prosječni dnevni promet od 60.000, a neke i 70.000 vozila.

Promet na obilaznici iz godine u godinu je u porastu, a tome doprinosi, osim rasta broja vozila na autocestama, i to što je ona razvojem Zagreba postala i dio gradske cestovne mreže.

S obzirom na tako veliko prometno opterećenje, koje premašuje kapacitet autoceste za pružanje kvalitetne usluge korisnicima, u Hrvatskim autocestama krenuli su u projekt dogradnje trećeg traka na zagrebačkoj obilaznici. Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzjan kaže da je proširenje kolnika obilaznice nužno zbog povećanja njene propusne moći te da je potrebna dogradnja od Jankomira od Ivanje Reke u ukupnoj dužini od 24,5 kilometara. On objašnjava da je ionako potrebno obnoviti kolnik na obilaznici pa su u HAC-u zaključili da je onda najbolje da se u sklopu tih radova i proširi kolnik na treći trak. Pri tome sama obnova kolnika čini 50 posto ukupne investicije.

Autocesta Novi sustav Od 2020. cestarinu ćemo plaćati pri brzini od 80 kilometara na sat?

Huzjan kaže da je u tijeku izrada projektnog zadatka kako bi se pokrenuo postupak javne nabave za izradu varijanti tehničkog rješenja rekonstrukcije obilaznice.

– Pod pretpostavkom da će rekonstrukcija dodavanjem trećeg voznog traka podrazumijevati potpunu zamjenu kolničke konstrukcije i sustava odvodnje, novu prometnu opremu i signalizaciju, uklanjanje i ponovnu izgradnju najvećeg dijela objekata preko i u trupu autoceste, investicijska vrijednost projekta se procjenjuje na 850 milijuna kuna – objašnjava Huzjan. No napominje da će tek po izboru optimalnog tehničkog rješenja i njegove razrade na višim razinama projektiranja biti moguće odrediti vrstu, opseg i dinamiku radova te financijsku vrijednost projekta. A radovi na obnovi i proširenju obilaznice, prema grubim procjenama u HAC-u, mogli bi početi za dvije godine.

rotor | Autor :

Radovi sedam dana u tjednu

Oni bi trajali također dvije godine. Huzjan napominje da će im to biti veliki izazov s obzirom na to da će se promet i za tih radova morati odvijati na obilaznici. Stoga će tražiti od izvođača najjače kapacitete i radovi će se morati izvoditi svih sedam dana u tjednu, a na nekim dionicama i od nula do 24 sata uz uvjet da se uz minimalno remećenje osigura kontinuirano i sigurno odvijanje prometa.

vožnja u Splitu Kakvi 'pametnjakovići' Nemaju vremena čekati! Ovako se obilaze prometne gužve u Splitu

Huzjan kaže da će razraditi i modele financiranja radova na rekonstrukciji i dogradnji obilaznice. Glavni cilj im je, veli, osigurati financiranje te investicije iz fondova EU. Obilaznica je, naime, dio osnovne Transeuropske prometne mreže – TNT-T pa postoji mogućnost financiranja kroz kohezijske i strukturne fondove te kroz Instrument povezivanja Europe – CEF. Usto je obilaznica poveznica i s velikom metropolom, na njoj nema naplate cestarine, a to su sve, tumači Huzjan, elementi po kojima bi taj projekt mogao zadovoljiti kriterije za financiranje iz fondova EU.

– Projekt proširenja obilaznice od životne je važnosti i njime pokazujemo drugačiji pristup koji HAC sad ima što se tiče ulaganja u autoceste. Ulaganjem u obilaznicu, koja sad ima previše prometa, čime će se povećati njena propusna moć za 30 posto, moći ćemo, što se tiče tog dijela mreže naših autocesta, biti mirni sljedećih 20 godina – poručuje Huzjan.

[video: 22549 / Novi Rotor u Zagrebu] Širi se virus prometne nekulture Raste broj neljubaznih vozača u našem gradu Zagreb: 40 sportskih automobila na Runball Rallyju ispred hotela Admiral Ferrari, Porsche... Skupocjeni auti i atraktivne djevojke: belgijski rally stigao u Zagreb

VIP izdvaja za Vas

  • Zir:

    Jedino razumno, sve autoceste spojiti i obilaznica ce imati svoju finkciju i bez dodatnog traka, i vec je glupo u Luckom cekati na izlaz uili ulaz s onima iz tranzita!!! Vec se i stranci cude, zasto moraju u Luckom van, ... prikaži još!n, pa za deset minuta guzvom na drugu autocestu!!

  • Avatar Ernest_Fulir
    Ernest_Fulir:

    Totalna glupost. Bacen novac. 2 godine torture i potpunog kolapsa u ljetnim vikendima dok traju radovi, a efekt ce biti NIKAKAV jer se ne rjesava osnovni problem - cep na naplati Lucko. Vec je davno napravljen idejni projekt tzv “vanjskog ... prikaži još!g prstena”, tj, potpuno nove obilaznice koja bi isla od Pojatnog na zapadu preko Samobora, Klinca sela, Mraclina do Ivanic Grada i spojila se na Zagreb-Gorican kod Zeline. Ta bi cesta bila u sustavu naplate i preuzela kompletan tranzitni promet i eliminirala cepove u ljetnoj sezoni.. A treci trak se mora graditi samo i jedino na dionici Lucko-Bosiljevo. I to je rjesenje koje drzi vodu iducih 50 godina.

  • Vito:

    Autocesta A11 je buduća autocesta koja će, kada bude dovršena, povezivati gradove Sisak i Veliku Goricu sa Zagrebom i Zračnom lukom Zagreb. Izgradnja autoceste započela je dana 5. travnja 2006. u Kušancu, u blizini budućeg čvora Velika Gorica jug. Radove ... prikaži još! su otvorili premijer Ivo Sanader te ministri Božidar Kalmeta i Ivan Šuker.[1] Planirana duljina autoceste iznosi 47.5 km, s tri dionice: Jakuševec - Velika Gorica jug (9.5 km), Velika Gorica jug - Lekenik (20.2 km) i Lekenik - Mošćenica (17.8 km), gdje će se autocesta spojiti na postojeću državnu cestu D37 Sisak - Petrinja. Autocesta A11 Zagreb - Sisak bi put od Zagreba do Siska trebala smanjiti za 15 do 20 minuta. Gradnja posljednje dionice, od Lekenika do Siska nije obuhvaćena u važećem planu građenja autocesta 2013-2016. Dio od naplatne postaje Lekenik zasada je povezan spojnom cestom na državnu cestu D30, a na čvoru Jakuševac ostvaren je spoj na autocestu A3 (Zagrebačka obilaznica). U planu je i spoj čvora Jakuševac na Sarajevsku cestu preko nadvožnjaka Ranžirni . ::: Toliko o pravim i "tekućim" radovima te planiranju - što će biti u budućnosti. __ Nisu u stanju izgraditi do kraja već započeto, a planiraju nešto novo.