Naslovnica Vijesti Zanimljivosti

Facebook širi mrežu nezavisnih 'fact-checkera' u EU uoči europskih izbora

26. travnja 2019. u 13:01 0 komentara 105 prikaza
Facebook
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Facebook širi suradnju s još pet nezavisnih organizacija za provjeru činjenica u Europskoj uniji, uključujući i hrvatski Faktograf te uvodi dodatne opcije za otkrivanje lažnih vijesti uoči europskih izbora, objavili su u četvrtak iz Facebooka. 

Istraživanja pokazala Najzaljubljeniji parovi na Facebooku su nesigurni i nešto zapravo `tu ne štima`

Pripadnici novinarskih organizacija specijaliziranih za provjeru činjenica i borbu protiv dezinformacija u EU - hrvatski Faktograf, Ellinika Hoaxes iz Grčke, FactCheckNI iz Sjeverne Irske, Observador iz Portugala te Patikrinta iz Litve sudjelovat će u ocjenjivanju točnosti sadržaja koji se objavljuje na Facebooku. 

Facebookova mreža nezavisnih 'fact-checkera' u Europskoj uniji sada broji 21 partnersku organizaciju koje provjeravaju sadržaj na 14 europskih jezika, uključujući i hrvatski. 

Faktograf je zajednički projekt Hrvatskog novinarskog društva i GONG-a. Dio je inicijative FactCheckEU koju vodi Međunarodna mreža za provjeru činjenica (IFCN) s ciljem provjere sadržaja o izborima za Europski parlament. No suradnja Faktografa i Facebooka neće se ograničiti isključivo na sadržaje o europskim izborima.  

Europski parlament Europski parlament Hrvatski državljani u BiH moći će glasovati na europskim izborima

Suradnja funkcionira tako da Facebook prikaže vijest, koju je prethodno provjeravatelj činjenica ocijenio netočnom, znatno niže u News Feedu nego što bi inače bila. Na taj način lažne vijesti i dezinformacije dopiru do manjeg broja ljudi.

"Sadržaje koje Faktograf prepozna kao dezinformaciju u digitalnoj sferi i o njima bude izvještavao tijekom kampanje za izbore, ali i nakon izbora, Facebook će moći prepoznati i smanjivati doseg takvim sadržajima", rekao je za Hinu novinar Faktografa Petar Vidov.

Dio je to programa Facebooka za suzbijanje lažnih vijesti i dezinformacija. Program uključuje još uklanjanje korisničkih računa koji krše 'Standarde zajednice' ili pravila oglašavanja te opciju Context zahvaljujući kojoj korisnici mogu pronaći više informacija o izvoru objavljenog članka i bolje procijeniti vjerodostojnost objavljenog sadržaja.

Facebook Novi gaf Facebook bez odobrenja korisnika uploadao njihove kontakte: 'Brišemo ih'

Dodatne mjere Facebooka uoči europskih izbora

Facebook će uvesti dodatne podatke pod opcijom Context u svrhu veće zaštite europskih izbora u svibnju. Korisnik će moći saznati je li neka Facebook stranica već ranije dijelila netočne informacije.

Uvodi se novost u rubrici Page Quality. Administratore Facebook stranica obavještavat će se u slučaju kršenja pravila, odnosno objavljivanja lažnih vijesti i dezinformacija. Stranici koja nastavi objavljivati netočne informacije smanjit će se doseg cjelokupnog sadržaja na Facebooku i ukinuti mogućnost oglašavanja. 

Uskoro će se i administratore Facebook grupa obavještavati o tome da su organizacije za provjeru činjenica pregledavale netočne sadržaje u grupama, a onima koji nastave objavljivati takve sadržaje također će se smanjiti doseg sadržaja grupe u News Feedu. 

Robert Kopal NEREGULIRANO MEDIJSKO OGLAŠAVANJE Je li Facebook medij? Kampanja za euroizbore otvara niz dvojbi o oglašavanju

Nedavno je predstavljen i novi signal click-gap koji može prepoznati kreira li internetska stranica sadržaj niske kvalitete. Iz Facebooka navode da stranice koje imaju velik nesrazmjer u klikovima češće kreiraju sadržaj niže kvalitete.

 

Ilustracija
VAŽNO
Imate atmosferski bojler? Ovo su neke stvari na koje treba paziti kako biste izbjegli tragične posljedice

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.