Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Zanimljivosti

Facebook širi mrežu nezavisnih 'fact-checkera' u EU uoči europskih izbora

26. travnja 2019. u 13:01 0 komentara 118 prikaza
Facebook
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Facebook širi suradnju s još pet nezavisnih organizacija za provjeru činjenica u Europskoj uniji, uključujući i hrvatski Faktograf te uvodi dodatne opcije za otkrivanje lažnih vijesti uoči europskih izbora, objavili su u četvrtak iz Facebooka. 

Istraživanja pokazala Najzaljubljeniji parovi na Facebooku su nesigurni i nešto zapravo `tu ne štima`

Pripadnici novinarskih organizacija specijaliziranih za provjeru činjenica i borbu protiv dezinformacija u EU - hrvatski Faktograf, Ellinika Hoaxes iz Grčke, FactCheckNI iz Sjeverne Irske, Observador iz Portugala te Patikrinta iz Litve sudjelovat će u ocjenjivanju točnosti sadržaja koji se objavljuje na Facebooku. 

Facebookova mreža nezavisnih 'fact-checkera' u Europskoj uniji sada broji 21 partnersku organizaciju koje provjeravaju sadržaj na 14 europskih jezika, uključujući i hrvatski. 

Faktograf je zajednički projekt Hrvatskog novinarskog društva i GONG-a. Dio je inicijative FactCheckEU koju vodi Međunarodna mreža za provjeru činjenica (IFCN) s ciljem provjere sadržaja o izborima za Europski parlament. No suradnja Faktografa i Facebooka neće se ograničiti isključivo na sadržaje o europskim izborima.  

Europski parlament Europski parlament Hrvatski državljani u BiH moći će glasovati na europskim izborima

Suradnja funkcionira tako da Facebook prikaže vijest, koju je prethodno provjeravatelj činjenica ocijenio netočnom, znatno niže u News Feedu nego što bi inače bila. Na taj način lažne vijesti i dezinformacije dopiru do manjeg broja ljudi.

"Sadržaje koje Faktograf prepozna kao dezinformaciju u digitalnoj sferi i o njima bude izvještavao tijekom kampanje za izbore, ali i nakon izbora, Facebook će moći prepoznati i smanjivati doseg takvim sadržajima", rekao je za Hinu novinar Faktografa Petar Vidov.

Dio je to programa Facebooka za suzbijanje lažnih vijesti i dezinformacija. Program uključuje još uklanjanje korisničkih računa koji krše 'Standarde zajednice' ili pravila oglašavanja te opciju Context zahvaljujući kojoj korisnici mogu pronaći više informacija o izvoru objavljenog članka i bolje procijeniti vjerodostojnost objavljenog sadržaja.

Facebook Novi gaf Facebook bez odobrenja korisnika uploadao njihove kontakte: 'Brišemo ih'

Dodatne mjere Facebooka uoči europskih izbora

Facebook će uvesti dodatne podatke pod opcijom Context u svrhu veće zaštite europskih izbora u svibnju. Korisnik će moći saznati je li neka Facebook stranica već ranije dijelila netočne informacije.

Uvodi se novost u rubrici Page Quality. Administratore Facebook stranica obavještavat će se u slučaju kršenja pravila, odnosno objavljivanja lažnih vijesti i dezinformacija. Stranici koja nastavi objavljivati netočne informacije smanjit će se doseg cjelokupnog sadržaja na Facebooku i ukinuti mogućnost oglašavanja. 

Uskoro će se i administratore Facebook grupa obavještavati o tome da su organizacije za provjeru činjenica pregledavale netočne sadržaje u grupama, a onima koji nastave objavljivati takve sadržaje također će se smanjiti doseg sadržaja grupe u News Feedu. 

Robert Kopal NEREGULIRANO MEDIJSKO OGLAŠAVANJE Je li Facebook medij? Kampanja za euroizbore otvara niz dvojbi o oglašavanju

Nedavno je predstavljen i novi signal click-gap koji može prepoznati kreira li internetska stranica sadržaj niske kvalitete. Iz Facebooka navode da stranice koje imaju velik nesrazmjer u klikovima češće kreiraju sadržaj niže kvalitete.

 

Bojanje stana
PROLJETNI RADOVI
Osnovni "šljakerski" pribor za ličenje zidova koji bi svi trebali imati doma
PBZ
DIGITALNO DOBA
Iz udobnosti vaše fotelje: digitalne usluge koje će vam olakšati svakodnevicu
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.