Naslovnica Vijesti Hrvatska

Deset inženjera iz HAC-a prelazi u HŽ, radit će na projektiranju pruge

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je da će nakon autocesta Hrvatska sav napor usmjeriti na željeznicu.
06. lipnja 2018. u 14:23 2 komentara 401 prikaza
Oleg Butković
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Hrvatska nakon završetka gradnje autocesta sav svoj napor usmjerava u gradnju željezničke infrastrukture – poručio je jučer ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković na konferenciji “Potpora Europske unije za razvoj željezničkog prometa u Hrvatskoj: trenutne mogućnosti i buduće perspektive” koju je u Zagrebu organizirao zastupnik u Europskom parlamentu Davor Škrlec u suradnji s Hrvatskim saborom, Udruženjem europske željezničke industrije (UNIFE) i Savezom za željeznicu.

Gužve na zagrebačkim cestama ZAGREB Velike prometne gužve zbog radova na tramvajskoj pruzi

Butković je najavio da će uskoro 10-ak inženjera iz Hrvatskih autocesta, koji su vodili gradnju autocesta, prijeći u HŽ Infrastrukturu kako bi se ubrzalo i poboljšalo projektiranje na željeznici. Nakon Pelješkog mosta, hrvatski prioritet je, prema Butkovićevim riječima, gradnja nizinske pruge. A cilj je da ona bude sagrađena do 2030.

Autocesta Novi sustav Od 2020. cestarinu ćemo plaćati pri brzini od 80 kilometara na sat?

Nedostatna ulaganja

Maja Bakran Marcich, zamjenica direktora Opće uprave za mobilnost i promet u Europskoj komisiji, istaknula je da željeznice u RH bitno zaostaju za prosjekom EU pa navela podatak da je dovršenost osnovne Transeuropske prometne mreže (TEN–T), kad je riječ o željezničkoj mreži, kod nas na razini pet do šest posto, dok je prosjek EU 60 posto. Ona je kazala i da zastarjela i ograničena infrastruktura rezultira niskom konkurentnošću željeznice, a tome dodatno doprinose nedostaci zakonskog okvira i dominantan položaj javnih poduzeća. Željeznice u Hrvatskoj, prema riječima Bakran Marcich, obilježavaju i višegodišnja nedostatna ulaganja pa se tako planovi investicija kontinuirano ne ispunjavaju. Iznijela je podatak da je HŽ Infrastruktura u 2014. realizirala svega 30 posto plana investicija. Stoga je željeznička mreža stara i loše tehničke kvalitete pa ne čudi da je prema Word Economic Forumu kvaliteta željeznica u RH druga najniža u EU s ocjenom 2,73, dok je prosjek EU 4,36. Hrvatska je pak od ulaska u EU iz fondova dosad povukla 865 milijuna eura, istaknula je Bakran Marcich.

Škrlec je među ostalim kazao da gradnja pruge za vlakove velikih brzina poput Eurostara zahtijeva međudržavne pregovore koje trebamo pokrenuti jer postoje potencijali povezivanja unutar dunavske i jadransko-jonske makroregije.

Oleg Butković
1 / 4
Vlado Zec
škola za cestovni promet Ritam grada Zar smo došli dotle da se ljubaznost doživljava kao svjetsko čudo? Širi se virus prometne nekulture Raste broj neljubaznih vozača u našem gradu
Mala škola financija
Edukativni projekt
Učenici, prijavite se na nagradni natječaj i osvojite 15 tisuća kuna za svoju školu

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar cuvarkuca
    cuvarkuca:

    Koliko čujem u HŽ Infrastrukturi su se ovih dana zaposlile dvije osobe s vrlo malo staža, kao savjetnici Uprave. Ukoliko je to istina teško će nam biti bolje.

  • Avatar cuvarkuca
    cuvarkuca:

    Uz dužno poštovanje inženjeri iz HAC-a vrlo malo znaju o željeznici kao sustavu što je preduvjet da bi vodili velike projekte modernizacije željezničke infrastrukture, osim proceduralno. Temelj svega je dobar projektni zadatak, a to mogu napraviti samo inženjeri koji dobro ... prikaži još! poznaju građevinski, elektroenergetski, te prometnoupravljački i signalnosigurnosni podsustav. Nažalost takvih je sve manje na željeznici i u projektnim društvima, što je posljedica sustavnog zanemarivanja željeznice.