Današnje se vrijeme brzo mijenja, tehnologija ide korak naprijed, donoseći nove načine bez kojih u području marketinga ne možemo zamisliti budućnost rada. I zato nije dovoljno biti specijaliziran za jednu usku granu već se treba usavršavati na više polja. Promišlja i radi tako Martin Šeperić iz Jastrebarskog koji se bavi videoprodukcijom i kreiranjem digitalnog sadržaja u svrhu marketinga, pokušavajući u poslu spojiti tradicionalne vrijednosti s modernim načinom poslovanja. Dok šećemo uređenim perivojem dvorca Erdödy, govori nam ovogodišnji predstavnik Zagrebačke županije u projektu Moja.hr o tome kako je proputovao cijelu Europu, za poslodavca radio live prijenose i videoprodukciju, a zatim se prije godinu dana otisnuo u samostalne vode.
Martin ima obrt za promidžbu, reklamu, propagandu i videosnimanje MS media: – Promislio sam i odlučio nešto pokušati napraviti u Hrvatskoj, da vidim mogu li uspjeti. Smatram da treba pokušati. Najlakše se spakirati i otići, ali smatram da kod nas posla ima, ni bauštela nije bauk, a i dobro se plaća – kaže. Martin je politologiju završio u Zagrebu i Dubrovniku, tijekom studija radio kao novinar, a po povratku doma bavio se live produkcijom i naučio i taj segment. Znanja i iskustva koja je stjecao, od kreativnog pisanja, preko grafičkog dizajna, videomontaže, izrade web stranica... međusobno se nadopunjuju, zbog čega klijentu može ponuditi kompletan proizvod, odnosno cjelovitu marketinšku kampanju. Bez obzira na postignuta znanja, i dalje se usavršava, a dan ne može zamisliti bez YouTubea i gledanja videa, tutorijala, dokumentaraca... iz kojih nauči nešto novo.
Mladi poduzetnik, ovogodišnji predstavnik Zagrebačke županije u projektu Moja.hr, otkriva kako spaja ljubav prema videoprodukciji s modernim marketingom, ostajući vjeran tradicionalnim vrijednostima svog zavičaja
Upornošću se sve posloži
– Jednom je naš profesor rekao kako je konvergencija medija takva da se više ne možemo ostvariti u jednoj djelatnosti nego ih moramo znati više. Jednostavno moraš biti dobar u više stvari da bi opstao jer ako hoćeš biti na tržištu, moraš znati sve raditi i moraš biti prisutan. Naravno, svaki je početak težak, valja biti strpljiv, treba se naučiti trpjeti i istrpjeti. Naposljetku se radom i upornošću sve posloži.
U redu je imati snove, ali treba biti i realan jer ništa se ne postiže preko noći. Ipak, mogu reći da otkako radim za sebe imam više vremena jer ga sam organiziram pa mogu bolje uklopiti obiteljski i društveni život. No ima dana kad mi radno vrijeme nije osam nego puno više sati – kaže Martin. Trudi se osmišljavati nove sadržaje, kako bi bio drukčiji, a samim time i konkurentniji. Trenutačno radi na spajanju fizičkog i virtualnog, objašnjava pokazujući nam svoju NFC vizitku s koje smo skenirali QR kod, što nas je odvelo na njegovu landing stranicu, jedan od ključnih alata u digitalnom marketingu.
– Ako imaš zanimljivu ideju, sigurno ćeš na kraju i uspjeti. Prije toga ćeš dobiti možda i 500 odbijenica, ali ona jedna pozitivna reakcija koja će se uhvatiti vrijedi. Vjeruješ li da je dobro to što radiš, samo guraj – savjetuje Martin.
Četiri godine živio u Njemačkoj
Govori nam i kako je s majkom četiri godine živio u Njemačkoj, tamo išao u vrtić, a znanje njemačkog i engleskog jezika donosi mu preko LinkedIna i poslovne ponude, no upozorava kako su one što pristižu iz inozemstva iskazane u bruto, a ne u neto iznosu pa računica ni izbliza nije tako dobra kako se na prvu čini. – Bio sam po Europi, vidio puno krajeva, ali nigdje nisam vidio opušteniji i ljepši život nego kod nas, makar imamo manje novca. A uz nove kanale komuniciranja ni ne trebamo gledati da u potrazi za boljim životom idemo u Europu jer ona može doći k nama.
Sjedinjavanje modernih i tradicionalnih vrijednosti i znanja u ovom mom poslu najbolje se mogu primijeniti na ostanku u Hrvatskoj – izgovara Martin pa se prije fotografiranja, s kojim smo ga pomalo smeli jer je navikao biti s druge strane kamere, osvrnuo i na svoje planove, u Hrvatskoj: – Nadam se da ću za određeno vrijeme moći imati zaposlenike, a kad to bude, sigurno ću ih i pošteno platiti. Nikada ne bih funkcionirao po principu kako je svatko zamjenjiv jer kad imaš čovjeka koji vrijedi, treba ga pokušati zadržati na sve moguće načine – rekao je.
Sve super uzivajte