VLASNIK ZAVAPIO

Ovaj posao u Njemačkoj nitko ne želi raditi, a nude plaću i preko 3000 eura: 'Ništa ne vozi ni u 4 ujutro ni u 1 ujutro'

München
Foto: Danijel Lijović
1/14
21.03.2025.
u 18:16

U prosjeku u Njemačkoj vozači autobusa zarađuju oko 2.800 eura. U pojedinim saveznim zemljama poput Bavarske, Baden-Württemberga i Hessena vozači autobusa zarađuju iznad 3.000 eura.

Nedostatak vozača autobusa nije samo problem u Hrvatskoj. I Njemačka se suočava s istim problemom. Jedan autobusni prijevoznik ispričao je o svom očajničkom pokušaju da nastavi posao. Tvrdi kako u njegovoj tvrtki vozači zarađuju 3.500 eura mjesečno neto, no unatoč tome nedostaje mu radnika. Posebno je velik broj baby boomera među vozačima autobusa – 44 posto vozača imalo je najmanje 55 godina 2023. godine, nedavno je objavio Savezni ured za statistiku. U svim profesijama taj udio je 25 posto, piše Fenix Magazin.

Autobusni prijevoznik objašnjava kako se to manifestira u svakodnevnom životu. "Ulažemo puno napora kako bismo osigurali nastavak poslovanja. Autobusni prijevoz više nije moj glavni posao", rekao je. "Bavimo se uglavnom iznajmljivanjem apartmana, soba i automobila. Sada imamo puno stranog osoblja, oko 80 zaposlenika uglavnom iz Indije i istočne Europe. Svi oni trebaju životni prostor. Zato smo već kupili jedan stariji hotel i trenutno smo u procesu kupnje drugog s 35 soba. Također zapošljavamo domare i čistačice. Osim toga, strani vozači moraju doći do autobusa. Zbog toga smo kupili oko 80 automobila, koji se mogu koristiti uz naknadu. Uostalom, ništa ne vozi ni u 4 ujutro ni u 1 ujutro – nitko ne vozi vozača autobusa kući. Samo ako sve to postignemo možemo održati veličinu naše tvrtke", rekao je vlasnik tvrtke.

Kaže kako njegovi vozači autobusa imaju plaću od 3.500 eura neto, što je iznad državnog prosjeka. U prosjeku u Njemačkoj vozači autobusa zarađuju oko 2.800 eura. U pojedinim saveznim zemljama poput Bavarske, Baden-Württemberga i Hessena vozači autobusa zarađuju iznad 3.000 eura.

Ključne riječi

Komentara 15

NE
Nemanadimak
09:12 20.02.2025.

Poduzetnici moraju shvatiti kako tvrtke nisu tu kako bi one opstajale i bile vaznije od ljudi. Svrha tvrtki je da daje stanovnistvu prihode. Ovo vise nema smisla dovode se ljudi od tko zna kuda da bi radili i kako bii tvrtke opstajale ali nitko ne pita za stanovnistvo koje je bilo tu prije nego su dosli ovi stranci. Domicilni ni sa 2500 eura ne moze zivjeti. Ako ima obitelj kucu auto skolu placati ne moze. Ove strance trpaju po nekakvim starim hotelim i ophode se sa njima kao neljudima samo da bi firme opstajale. Kada ce ovome doci kraj?

OP
Ocvali pupoljak
09:39 20.02.2025.

Koliko ima odradenih sati vožnje za taj iznos? Kolika je satnica?

MA
Maslac
16:42 22.03.2025.

Glupost na kvadrat. U München je pocetna placa oko 3200€ BRUTTO. Ti dolaze jos neki dodatci. Moj frend je te sve firme pitao jel mi mogu platiti vozacku za autobus ( kosta preko 12000€) a on bi zato ostao vise godina kod njih raditi ili do penzije. Nitko mu nije htio platiti nego su rekli neka ide na zavod za zaposljavanje. Tamo su ga isto odbili iako je nezaposlen! Autobuse voze vozaci iz EX-YU i Turci i svi jos imaju dodatne poslove i prave prekovremene. Puno ih je na bolovanju, ima i pokvarenih autobusa pa kad kasne poslodavac kaze: nemamo vozace. Tako se govori i u ugostiteljstvu. Konobara kao u prici. Pozz

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije