Naslovnica Tech/Sci Tehnologija

198 škola s 9000 djece obilježilo Dan sigurnijeg interneta

U Hrvatskoj se organiziraju brojne radionice po školama i provjera znanja o digitalnoj sigurnosti putem interneta. U odnosu na prošlu godinu broj uključenih škola je povećan za 90 posto
08. veljače 2017. u 13:15 0 komentara 8 prikaza
Dan sigurnijeg interneta
Foto: Dan sigurnijeg interneta
Pogledajte galeriju 1/7

U hrvatskim školama je edukativnim radionicama danas obilježen globalni Dan sigurnijeg interneta kojeg već treću godinu zaredom provode Centar za nestalu i zlostavljanju djecu i Microsoft Hrvatska, a ove godine im se na pojedinim lokacijama pridružila i Služba prevencije Policijske uprave zagrebačke. U edukativnim aktivnostima koje su činila predavanja, online kvizovi, radionice te gostovanja policijskih inspektora sudjelovalo je čak 198 škola s ukupno 9000 učenika i prosječno oko 50 učenika po svakoj školi, što je 90% više škola od prošle godine kada ih je sudjelovalo 104 sa 6000 učenika.

Edukacije su dio projekta „Safer Internet Centre Croatia: Making internet a good and safe place” (2015-HR- IA-0013)  kojeg sufinancira Europska unija. Partneri projekta su Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Grad Osijek i Vipnet d.o.o.

Tijekom predavanja predstavljene su dobre i loše strane interneta te je naglašeno da su djeca, posebice na društvenim mrežama, sve više izložena kontaktu sa strancima pa je stoga nužno poticati češću i kvalitetniju komunikaciju s djecom. Tjedan dana prije, organizirana su pripremna predavanja za učitelje putem Skype for Business. Istraživanja pokazuju da u Hrvatskoj čak 30% djece u dobi od 9 do 11 godina koristi Facebook, iako ga ne bi smjeli koristiti prije 13. godine. 

– Kao sudionici virtualnog svijeta učenici najčešće nisu svjesni opasnosti na internetu i njihovih posljedica u svakodnevnom životu. Iza maske anonimnosti učenici najčešće ne poštuju druge korisnike interneta što rezultira porastom cyber bullyinga među mladima, te također ne štite svoju privatnost, reputaciju i svoje osobne podatke. Radionicama i predavanjima na Dan sigurnijeg interneta nastoji se povući paralela između stvarnog i virtualnog svijeta te osvjestiti stvarnost problema – rekla je Carla Astrid Gajšak, učiteljica informatike u osnovnoj školi Dragutina Domjanića u Zagrebu. Djeca danas ispunjavaju i online kviz u kojem mogu provjeriti svoje znanje o digitalnoj sigurnosti kroz pitanja o pravilnim postupcima u slučaju primitka sumnjivog sadržaja, te o tome kako prepoznati viruse, kako zaštiti osobne podatke i lozinke te što je to neprimjereno ponašanje na internetu i kako ga se može prijaviti. Online kviz dostupan je svima i aktivan samo danas od 9 do 19 sati na linku www.dansigurnijeginterneta.org. U pojedinim školama djeca su dobila i kviz diplome za njihove roditelje sa šest pitanja, pa će ih, kada dođu kući, moći ispitati, a roditelji koji točno odgovore na sva pitanja, dobivaju posebnu diplomu roditelja
koji brinu o sigurnosti svog djeteta na internetu.

Uz Skype predavanja, škole su na lokacijama održale i dva tipa radionica. U radionici «Igre prije interneta» djeca su trebala istraživati o „starim“ igrama (npr. gume, žmirke, država-grad- selo, Monopoly, Čovječe ne ljuti se) te opisati kako su se one igrale i kako su, u vrijeme prije mobitela i računala, djeca provodila svoje slobodno vrijeme. Ovom radionicom se željelo djeci objasniti da su se igre većinom igrale izvan kuće i licem u lice te ih potaknuti na takav način igre u budućnosti. U radionici «Kreativnost u rukama» djeca su imala priliku nešto kreativno izraditi gledajući određeni YouTube video (sašiti dvije tkanine, izraditi određeni ukras od papira/kartona i sl.). Gledajući svoja kreativna djela, djeca su poslije s učiteljem razgovarala o tome na koje sve načine mogu biti kreativni uz pomoć interneta, ali i o opasnostima koje se kriju u pozadini. «Obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta potičemo učenike na kritičko promišljanje o informacijama koje su im dostupne putem interneta, upućujemo ih na kreativno stvaranje digitalnih sadržaja i zaštitu autorskog djela razvijajući digitalne kompetencije učenika», rekla je Zrinka Radanović, učiteljica u osnovnoj školi Vijenac u Osijeku.

Na pojedinim lokacijama u Zagrebu na radonicama su se pridružili policijski inspektori Službe prevencije Policijske uprave zagrebačke te su s djecom analizirali komunikaciju „licem u lice“ i virtualnu komunikaciju i istaknuli prednosti i nedostatke virtualne komunikacije, opasnosti lažnih profila, opasnosti upadanja u negativističke grupe, postupak u slučaju neugodnosti, odgovornosti počinitelja, te su objasnili što je kazneno djelo. 

– Redovito prema djeci provodimo niz preventivnih programa o rizičnom ponašanju mladih, a cilj ove radionice je predstaviti policajca kao prijatelja djece i pomagača u svim situacijama te ih potaknuti na razmišljanje, odgovornost i određene  predostrožnosti kada se uključe u virtualnu komunikaciju. Zaključno uvijek preporučamo djeci da, pored virtualne, trebaju što više održavati i komunikaciju „licem u lice“ – rekao je Marijan Podrug policijski inspektor iz Službe prevencije Policijske uprave zagrebačke.

Elipso

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.