Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 12
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Večernjakova ruža

Ivica Propadalo: Večernjakova ruža posebna je inspiracija

Ivica Propadalo
Foto: Sanjin StrukićPIXSELL
1/4
18.03.2019.
u 07:00

Ivica Propadalo ponovno je osmislio pozornicu na kojoj će 22.3. biti dodijeljena najvažnija medijska nagrada.

Od uređivanja nagrađivanih štandova Hrvatske turističke zajednice, preko kreiranja pozornica Porina, Dore, Splitskog festivala i brojnih drugih showbizz događanja, scenografu livanjskih korijena Ivici Propadalu u kolekciji njegovih ‘pozornica’ najviše imponira ona Večernjakove ruže.

Od ukupno 25 dosadašnjih dodjela prestižne medijske nagrade bio je autor scene za čak njih dvanaest. – Radio sam i one prve dodjele koje su išle iz Kerempuha. Ipak su mi najdraže dodjele ovih pet godina iz HNK – priznaje nam Ivica objašnjavajući da je takav prostor zahtjevan, ali ipak je doprinio rastu ovog događaja.

– Mislim da sam svake godine dao nemali doprinos uspjehu Ruže i čini mi se da iz godine u godinu rastemo, kako scenografski tako i produkcijski – govori ponosno bivši inženjer elektrotehnike i basist „Teške Industrije“. Kada je prije 24 godine u Opatiji u Kristalnoj dvorani Hotela Kvarner dobio zadatak dizajnirati pozornicu Porina, Dore i legendarnog Baloona bio je šokiran. – Tadašnja urednica HTV-a Marija Nemčić ponudila mi je da osmislim te scenografije. Bio sam šokiran jer tako nešto nikada nisam radio. Naprosto me bacila u vatru i moram priznati da sam se dobro izvukao. Povjerenje. U mojim počecima bitnu je ulogu odigrao i moj prijatelj Miroslav Lilić koji me je i uveo u HRT – prisjeća se Propadalo koji je još cijelo desetljeće poslije toga ostao isključivi scenograf prestižnih dodjela. Bačen u vatru i nove dizajnerske izazove, umjetnik koji je završio Elektrotehnički fakultet prenio je svoje znanje o nacrtnoj geometriji i rasvjeti u uređivanje scene.

– Za scenu je rasvjeta jako bitna, jer jedno bez drugog ne ide. Mi to kažemo da se rasvjeta mora na nešto “osloniti”. Veliko mi je olakšanje što sam kao glazbenik veći dio života proveo na pozornici, tako da je zaista osjećam u svim njezinim segmentima – tvrdi Livnjak koji je prošle godine u centru Zagreba otvorio novi atelier. Prvu pozornicu za Večernjakovu ružu dizajnirao je 1997. godine kada se dodjela održala u Kerempuhu. – Sjećam se da sam napravio isprepletena platna kao neki raster i da su tu scenu poslije kopirali mnogi scenografi, pa čak i ja sam – smije se Ivica koji je jedini scenograf u regiji koji posjeduje monografiju s autorskim tekstovima važnih ljudi iz struke kao što su Darko Glavan, Mara Nemčić, Krešo Dolenčić i slični.

– Ove godine Ruža slavi 25 godina, a Večernjak 60 godina i to se mora vidjeti na sceni – objašnjava nam. – Svake godine scenom nastojimo vizualno provući ružu i naravno Večernji list. Mora biti vidljivo o čemu se radi, naravno ne na prvu, ali da se vidi da nije riječ o dodjeli sportske ili neke druge nagrade – ističe Propadalo dodajući kako se ove godine, kao što to umjetnici znaju, malo zaigrao i nesvjesno napravio scensko rješenje koje je pomalo odisalo erotikom, pa su producentica Mirjana Žižić i urednik Dražen Klarić s njim našli novo rješenje koje se svima svidjelo.

– To je prvi put u ovih šest godina da se nismo složili do kraja. Bez obzira na sve, oni su mi sve ove godine pružili veliku podršku i ukazali povjerenje, nadam se da ga nisam iznevjerio – govori skromno autor statue Dore, čiju je izradu, ispričao je za 24 sata, dogovorio u kafiću. Ovom umjetniku priroda je neiscrpno vrelo inspiracije, ali ju je potrebno transportirati u medij i format scenografije i pritom treba znati promatrati ono što nas okružuje. – Mislim da sam osobno osmislio i inaugurirao velik broj materijala, koji do tada nisu korišteni u scenografijama – smatra umjetnik i dodaje da mu je žao što nije imao veliko skladište i sačuvao neke dijelove scenografija, nego su većim dijelom završile u smeću.

Budući da je također autor statue Večernjakove ruže, to mu olakšava rješenja. – Scena će se uglavnom razlikovati od dosadašnjih, a što se tiče nagrade ona mora biti dopadljiva i mora se svidjeti onima koji je primaju. Treba imati dozu pozitivnog kiča – tvrdi 69-godišnji dizajner koji u dugogodišnjoj suradnji s Večernjim listom posebno ističe važnost radne sinergije urednice Uršule Tolj, redatelja Zorana Nikolića, scenarista Alena Đurića te dizajnerice svjetla Ive Lokin. – Neizbježna karika je moja suradnica i supruga Dragana Todorović Propadalo, koja sudjeluje u svakoj scenografiji.

Pogledajte i kako poznate Hrvatice izgledaju bez šminke.

Komentara 3

JE
jetix
07:55 18.03.2019.

Kojeg Dragana?

MO
moroder
08:29 18.03.2019.

Irit

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
09:47 18.03.2019.

Hm, basist Teške industrije, hehe, valjda Teške tuge. A i ovdje, hvali se na sva usta, a kao skroman momak, a novi atelje kapnuo u centru. 69 godina, a ni ta poza, očito više ne ide. Bedastoća od priče i događaja i novina i ...........

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije