Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 166
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Pomicanje sata

Uskoro se opet pomiče sat - znate li zašto to utječe na naš san?

Shutterstock
16.03.2023.
u 09:30

Još malo i stiže nam ljetno računanje vremena, a to znači da će mnogi od nas biti izbačeni iz balansa i trebati će nam vremena da se naviknemo na tu promjenu.

Još malo i stiže nam ljetno računanje vremena što znači da ćemo i svoje satove morati pomaknuti jedan sat unaprijed. Ovo će se pomicanje odviti sljedeću nedjelju, 26. ožujka, u 2 sata ujutro, a to znači da će i mnogi od nas biti izbačeni iz balansa i trebati će nam vremena da se naviknemo na tu promjenu. Iako je ona osmišljena kako bi maksimalno iskoristila dnevno svjetlo i pomogla nam da iskoristimo dobrobiti izlaganja suncu, ona također znači da gubimo jedan sat sna. Unatoč činjenici da se to događa vikendom kako bi se smanjile smetnje, mnogi smatraju da ih pomicanje kazaljki na satu može izbaciti iz ritma, prenosi Metro.

Genijalan razlog da stavite češnjak pod jastuk već večeras:

1/6

Dovoljan je samo jedan poremećaj u rasporedu spavanja da bi se stvorio domino efekt pospanosti. Prema stručnjacima za spavanje u Opera Beds, posljedice mijenjanja naše rutine mogu trajati dulje nego što očekujemo, a sve zahvaljujući hormonima koje naše tijelo proizvodi. Dr. Sue Peacock, savjetnica za zdravstvenu psihologinju Well a Head koja se specijalizirala za poremećaje spavanja, objašnjava: „Melatonin je hormon koji proizvodi pinealna žlijezda u našem mozgu koja regulira naš ciklus spavanja i budnosti. Luči se kao odgovor na mrak i pomaže nam da se osjećamo umorno i spremno za spavanje, a potiskuje ga svjetlo tako da kada smo više izloženi dnevnom svjetlu, naše tijelo može proizvoditi manje melatonina“.

„Pomicanje satova na ljetno ljetno računanje vremena ponekad može uzrokovati privremeni poremećaj našeg obrasca spavanja dok se naša tijela prilagođavaju novom rasporedu. Ovo se može pogoršati za one koji su osjetljivi na promjene u svom rasporedu spavanja ili koji imaju postojeće poremećaje spavanja. Nekima može proći nekoliko dana dok se razina melatonina ne prilagodi novom ciklusu svjetla i tame“, dodaje.

Da biste izbjegli probleme povezane s ljetnim računanjem vremena, najbolje je da se pripremite unaprijed. Prvo, dr. Peacock predlaže postupno prilagođavanje rasporeda spavanja odlaskom u krevet i buđenjem 10 do 15 minuta ranije svaki dan. Pokušajte ne raditi nikakve drastične promjene, jer održavanje dosljedne rutine spavanja regulira unutarnji sat tijela i poboljšava kvalitetu sna. Ovo pravilo vrijedi i za vikende.

Kako jutra postaju svjetlija, ako ste skloni poremećajima sna, možda bi se isplatilo uložiti u zavjese za zamračivanje. Čak i maska ​​za spavanje može pomoći u stvaranju pravog okruženja za neprekinuti odmor. Kao dodatak tome, dr. Peacock kaže: „Vježbajte dobru higijenu spavanja izbjegavanjem kofeina i alkohola prije spavanja i uključite se u prakse opuštanja kako biste umirili tijelo i um prije spavanja“.

Sve je u nadmudrivanju vašeg cirkadijalnog ritma ili tjelesnog sata, stoga pokušajte provoditi vrijeme vani tijekom dana kako biste smanjili osjećaj umora povezan s pomicanjem satova. Međutim, svjetlo koje emitiraju telefoni, tableti i prijenosna računala ima suprotan učinak, varajući vaše tijelo da ostane budno.

Ne možete zaspati? Evo što se događa s vašim tijelom kada spavate manje od šest sati:

 

Ključne riječi

Komentara 1

DU
Deleted user
23:11 16.03.2023.

Na sve se naviknemo, samo zašto pomicati kad nema svrhe . Ovo je naše prirodno vrijeme kada je u 12 sati sunce u zenitu i amen. Zar je normalno da je ljeti dan do 21 i 30.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije