Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Smijete li jaja jesti svaki dan? Sadrže kolesterol, ali i dobra su za zdravlje

U standardnoj prehrani jaja su ta koja sadržavaju najveću količinu kolesterola; dok je umjerena količina dobra za izgradnju zdravih stanica, prekomjerna konzumacija povećava mogućnosti za obolijevanje od srčanih bolesti.
18. veljače 2020. u 07:00 5 komentara 6374 prikaza
jaja
Foto: Shutterstock

Svaki žutanjak u jaju sadrži oko 186 miligrama kolesterola, a istraživanje provedeno 2019. godine pokazalo je da su dijete s povećanom razinom kolesterola, koje sadržavaju i veću količinu jaja, usko povezane s razvijanjem kardiovaskularnih bolesti. Istraživački tim iz Amerike analizirao je podatke gotovo 30.000 osoba u razdoblju od 31 godine. Zaključili su da svakodnevna konzumacija 300 miligrama kolesterola povećava bolesti srca i krvotoka za 17% te je 18% veća mogućnost smrti. Ako imate visoki kolesterol, može se nataložiti previše masnoće u krvnim žilama, a to utječe na stvaranje ugrušaka koji prouzročuju srčane udare.

Pogledajte gdje se nalazi Hrvatska na ljestvici najzdravijih zemalja:

Jaja imaju dobru nutritivnu vrijednost, a bjelanjak i žutanjak zajedno sadrže savršen balans proteina, masnoća i kalorija zbog kojih su ljudi siti. Većina nutritivnih vrijednosti zapravo se nalazi u žutanjku, uključujući vitamine B, A, D, E i K. Iako se više proteina i manje masnoća nalazi u bjelanjku, žutanjak je dobar za snižavanje krvnog tlaka, probleme s probavom te poboljšava imunološki sustav, što zapravo znači da je bolje pojesti cijelo jaje nego samo bjelanjak.

Kada je riječ o zdravlju, važnije je kakvu vrstu masnoća jedete, nego koliko kolesterola konzumirate. Samo 20% kolesterola u tijelu dolazi od hrane, ostatak se sintetizira u jetri. Ako svaki dan jedete puno masnoće i kolesterola, to se u tijelu pretvara u još više kolesterola.

Na kraju je važno da pazite što jedete uz jaja jer, ako svaki dan jedete visokokaloričnu hranu uz jaja, imat ćete zdravstvenih problema u budućnosti. Ako jedete raznoliku hranu u umjerenim količinama, jaja vam pomoći u podizanju nutritivne vrijednosti. Iako je važno fokusirati se na količinu jaja koju konzumirate, važnije je obratiti pažnju na način pripreme: bolje je jesti kuhana jaja nego pečena u ulju i masnoćama, piše metro.co.uk.

Pogledajte kako održavati težinu nakon 50. godine:

Istraživanja pokazala Jedenje jaja svaki dan može ozbiljno ugroziti zdravlje srca! Liječnici otkrivaju Dvije jabuke na dan održavaju razinu kolesterola normalnom! Važna je umjerenost Jeste li znali da vino pomlađuje i da nema masti ni kolesterol?
Koronavirus Italija
NAŠ DOPISNIK SVJEDOČI KAOSU U ITALIJI
‘Ovdje se događa nešto čudno, virus je možda mutirao’
Divaaa
BEAUTY OTKRIĆE
Konačno sam pronašla rutinu za čišćenje i njegu lica
  • Avatar Syssko
    Syssko:

    Jaja NE SADRŽE KOLESTEROL kao ni jedno jelo, organizam sam proizvodi klesterol koji je PRESUDAN za diobu stanica i stanične membrane, kolesterol je sotoniziran ez razloga, on nije uzročnik nikakvih krvožilnih bolsti a STATINI koji se uzimaju su višestruko pogubni ... prikaži još!i za zdravlje, na puno načina uništavaju organizam. Jedite jaja svaki dan, po mogućnosti srednje kuhana, tako održe najviše hranjivih tvari.

  • domxerex:

    Nije toliki problem kolesterol nego trigliceridi. Ali farmaceutska industrija može sniziti kolesterol a ne trigiliceride. Pogodite što će prodavati naivnim ovcama za velike novce?

  • Avatar messerschmidt
    messerschmidt:

    Ja samo čekam kad će obznaniti da rakija ne šteti ustvari, već pomaže.