Između revolucija

Povijest Irana i Rumunjske kroz priču dviju žena u patrijarhatu

Dokukino KIC
08.01.2024.
u 15:59

Film se od 18. siječnja prikazuje u Dokukinu KIC, a u Berlinu je nagrađen nagradom FIPRESCI za najbolji film

Dokukino KIC godinu 18. siječnja starta s distribucijom filma "Između revolucija" Vlada Petrija koji je svjetsku premijeru imao lani na Filmskom festivalu u Berlinu gdje je osvojio nagradu FIPRESCI za najbolji film. U pitanju je moćan politički hibridni dokumentarac koji kroz intimnu priču dviju žena progovara o njihovoj poziciji u patrijarhalnim sistemima Irana i Rumunjske, društvima koja su eksperimentirala s različitim režimima i u kojima je represivni politički aparat uvijek funkcionirao nauštrb pojedinaca.

Glavne junakinje su Rumunjka Marija i Iranka Zahra, koje su se upoznale 1970-ih na studiju u Bukureštu. Neumorno su se dopisivale na razmeđi revolucija, prosvjeda i politički turbulentnih zbivanja koja su poharala njihove zemlje, a dokumentarac kroz rijetko viđene arhivske snimke odmata klupko kolektivne povijesti dviju zemalja i svu nadu i razočaranje koje donose političke transformacije, te propituje tabue i represiju.

– Za mene je "Između revolucija" film o nedavnoj prošlosti koja vrlo snažno odjekuje neposrednom, sadašnjom stvarnošću. Riječ je o filmu koji predstavlja subjektivnu, žensku povijest dviju država i društava koja su eksperimentirala s različitim političkim sustavima, islamskim i komunističkim, u kojima su ljudi postupno slamani od strane represivnog političkog aparata. To je film koji rezonira s nedavnim događajima u Iranu, gdje se žene ponovno bore za svoja prava, baš kao što su se borile 1979. – kazao je o filmu njegov autor Vlad Petri.