Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Zbog naknada u mljekarstvu, rast će uvoz i dumping cijene

Domaća prehrambena i mliječna industrija, uz podršku potrošača, treba i podršku maloprodajnih lanaca i države, ističe Alen Fontana
17. svibnja 2020. u 11:50 0 komentara 262 prikaza
Alen Fontana
Foto: Goran Stanzl/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/3

Posrnuli su ili otežano posluju mnogi mikro, mali i srednji poduzetnici koji su do jučer bili zamašnjak rasta i temelj su hrvatskog gospodarstva. Velike kompanije suočene su sa značajnim padom potražnje i potrošnje svojih proizvoda i usluga. Potrošači osjećaju neizvjesnost i pesimizam, kupuju rjeđe i manje, a došlo je i do promjena u ponašanju potrošača i njihovim navikama, koje će se trajno zadržati.

INA Budite heroji koje Hrvatska treba Predsjednik Uprave Ine, Sándor Fasimon: Oporavak će biti dug i spor

Razmišljanja su to Alen Fontana, direktora Dukata koji se pridružio velikoj kampanji "Budite heroji koje Hrvatska treba" koju je pokrenula Styria Media Group. U njoj pitamo čelnike najvećih tvrtki u Hrvatskoj što možemo napraviti kako bi se očuvao što veći dio gospodarstva, a time i radna mjesta ljudi te sigurnost njihovih obitelji. 

Fontana nastavlja:

- Turistička sezona neće donijeti planirane prihode, pri čemu treba istaknuti kako će se podbačaj sezone negativno reflektirati, ne samo na turizam i povezane grane, već i primjerice na domaću prehrambenu i mliječnu industriju koje su izrazito sezonalne. Zbog svega navedenog potrebno je razumijevanje države za probleme svih grana gospodarstva, rasterećivanje i aktivno poticanje gospodarstva te otvoren dijalog i pronalazak dugoročnih rješenja.

Na pitanje, je li ovo vrijeme za osvještavanje da kupujući hrvatsko i od kompanija koje zapošljavaju radnike u Hrvatskoj, tu plaćaju poreze i doprinose, izravno pridonosimo očuvanju lokalnog gospodarstva, Fontana odgovara:

Zagrebačka pivovara Budite heroji koje Hrvatska treba Holjevac: Zahvaljujući svojim pivovarcima izašli smo još jači

- Svakako, no ističem kako podržavanje tvrtki koje zapošljavaju, plaćaju poreze i doprinose u Hrvatskoj, ali i odgovorno posluju u zajednici, uvijek treba biti pravilo, a ne samo u periodu kriza i stezanja gospodarstva. Odabirom domaćih proizvoda izravno štitimo radna mjesta, pomažemo svojoj i drugim obiteljima, razvijamo domaće gospodarstvo, osiguravamo sadašnje i buduće mirovine te prosperitet budućih naraštaja, a ponajprije budućnost našoj djeci.

Mliječna industrija treba podršku maloprodaje

Hrvatska je tržište gdje mnoge članice EU, ali i zemlje izvan EU, uspješno plasiraju svoje tržišne viškove kroz maloprodaju, nerijetko i po dampinškim cijenama, zato ističe Fontana, domaća prehrambena i mliječna industrija, uz podršku potrošača, treba i podršku maloprodajnih lanaca ali i države. Apsolutno se slaže da sada treba raditi na povećanju poljoprivredne proizvodnje i u ovoj krizi iskoristiti priliku da se ojača domaća prehrambena industrija

- Pandemija COVID-19  globalno je podigla svijest o važnosti poljoprivrede i prehrambene industrije za gospodarstvo i sigurnost zemlje. Vjerujemo kako će i Hrvatska zahvaljujući ovoj krizi osvijestiti problem vlastite nedostatnosti poljoprivredne proizvodnje i proizvodnje hrane. Hrvatska danas vlastitom proizvodnjom sirovog mlijeka za daljnju preradu zadovoljava manje od 50% svojih potreba stoga će buduće mjere Vlade, i izvan ovih kriznih vremena, morati biti usmjerene na revitalizaciju mljekarskog i uopće poljoprivredno-prehrambenog sektora u Hrvatskoj - kaže Fontana.

Budite heroji koje Hrvatska treba 'Odmah na početku krize smo zvali OPG-ovce da nam se jave'

Naš sugovornik osvrnuo se i na uvođenje povratne naknade na mlijeko i mliječne proizvode, famoznih 50 lipa koje odavno plaćamo na drugu ambalažu. Na pitanje, je li sad trenutak da se preispita uvođenje ove naknade na mljekarstvo, kaže:

- Zaštita okoliša treba biti prioritet Vlade, svih poslovnih subjekata i potrošača u Hrvatskoj, no ne nužno kroz restriktivne metode i uvođenje novih parafiskalnih nameta, a posebno ne u trenutku kada gospodarstvo traži rasterećenja i poticaje. Mliječna industrija je svjesna nužnosti selektiranja i oporabe plastične ambalaže, spremna je ulagati u unapređenje ambalaže i kontinuiranu edukaciju potrošača, što smo svojedobno ponudili Ministarstvu zaštite okoliša i energetike. Uvođenje povratne naknade neupitno će dovesti do poskupljenja osnovnih živežnih namirnica što je nedopustivo s obzirom na okolnosti u kojima živimo i radimo. Osim toga, uvođenje povratne naknade istovremeno je pogodovanje rastu uvoza i dampinga, posebno u kategoriji svježeg mlijeka.

Fontana kaže i to da će, ako Vlada ustraje na ovoj odluci, Hrvatska biti  jedina zemlja u EU koja će vlastiti mljekarski sustav i potrošače opteretiti ovakvim parafiskalnim nametom te će dovesti do nepovratnog urušavanja domaćeg mljekarskog sektora.

Siniša Lukač Budite heroji koje Hrvatska treba Kad kupujemo hrvatsko, imat ćemo onda više i za zdravstvo

Potrošač voli domaće i kvalitetno, kaže naš sugovornik, no potrošač nerijetko bira najpovoljnije, posebno u vrijeme rastuće gospodarske krize. Ukazuje da je „najpovoljnije“ često je europski višak po dampinškoj cijeni i ujedno rastući problem domaće prehrambene industrije ali i hrvatskog gospodarstva.

- To je problem koji traži razumijevanje i podršku od strane ključnih dionika - potrošača, maloprodajnih lanaca i države, posebno u kontekstu nepoštenih trgovačkih praksi, najavljenog uvođenja povratne naknade na mlijeko i mliječne proizvode te oporezivanja mliječnih proizvoda jednom od najviših stopa PDV-a u EU. Tako smo, primjerice, jedina zemlja u Jugoistočnoj Europi koja ima stopu PDV-a na jogurt od 25 posto - kaže naš sugovornik.

Mediji i oglašavanje

Spremno je razgovarao i o temi medija te oglašavanja te rekao da će sinergija novih i inovativnih proizvoda i usluga te oglašavanja svakako imati važnu ulogu u privlačenju i aktiviranju potrošača. 

- Smatram kako potrošači nisu izgubili povjerenje u domaće brendove, čak naprotiv, uvjeren sam kako je domaća mliječna industrija u vrijeme krize koronavirusa odigrala ključnu ulogu u društvu i u izvanrednim uvjetima rada osigurala redovnu opskrbu potrošača diljem zemlje. Vjerujem da domaći mediji vrlo dobro poznaju svoju publiku, interese i navike svojih ciljnih skupina i mogu doprinijeti kvalitetnijem oblikovanju i dosegu sadržaja oglašivača - rekao je Fontana, direktor Dukat d.d.

Valentina Valjak
NEOPISIVA TUGA
Valentinu su pokopali u vjenčanici i s prstenom na ruci, dogodine bi bila doktor znanosti
Zaklada Novo Sutra
ONI MOGU SVE
Čudotvorna terapija pomoću konja odsad će biti moguća u svim vremenskim uvjetima
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.