Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 68
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Marcus Miele i Reinhard Zinkann:

Tvrtke propadaju kad se u vrh guraju članovi obitelji. Za upravu smo prošli test

miele
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
11.04.2017.
u 12:45

Njemačku kompaniju vode i u njoj zajedno odlučuju obitelji koje se nikad nisu preglasale. Ne podliježu, kažu, ni pritisku konkurencije i globalizacije

Tvrtka Miele mnogima je poznata po kvaliteti i visokim cijenama proizvoda koji uključuju gotovo sve vrste kućanskih aparata, ali malo je poznato da iza te njemačke tvrtke stoje dvije obitelji- Miele i Zinkann - potomci dva prijatelja osnivača prije 118 godina. U mnogočemu je način poslovanja kompanije koja zapošljava 17.660 ljudi nekarakterističan. Ne podliježu pritisku konkurencije snižavajući cijene, proizvode 80 posto aparata u 12 tvornica u Njemačkoj i ne mare za globalizaciju, vlasnici moraju proći stroga testiranja za rad u kompaniji, a nemaju ni euro duga već sve investicije financiraju iz čiste dobiti. To smo otkrili u razgovoru s vodećim ljudima kompanije, četvrtim naraštajem dviju obitelji, Markusom Mieleom i Reinharom Zinkannom. Miele je glavni inženjer, a Zinkann se bavi prodajom. Obitelji se izmjenjuju na tim pozicijama, ali obojica tvrde da je to slučajnost. Odluke se u kompaniju, kažu, donose jednoglasno pa se u povijesti nikada nije dogodilo preglasavanje. Možda u kvalitetnom pristupu i suradnji i leži tajna uspjeha kompanije koja je perilicu za rublje uspjela prodati i Vatikanu i Buckinghamskoj palači.

Imate visoku kvalitetu, ali i visoke cijene. Kako se nosite s konkurencijom?

Miele i Zinkann: Immer besser- uvijek najbolji naš je moto kojeg smo se uvijek držali. Nikada nismo razgovarali o cijeni nego o vrijednosti proizvoda. Kad smo na tržište lansirali prvu perilicu za suđe u Europi, 1929. u vrijeme Velike depresije, ona je koštala kao trogodišnja plaća kućne pomoćnice. Prva automatska perilica za odjeću 1959. koštala je kao polovica jednog Volkswagena, ali naši su djedovi bili odlučni da zadrže visoku cijenu za visoku kvalitetu. Veća kvaliteta više košta, ali zato ne radimo na masovnom tržištu i svjesni smo da klijentu moramo dati više. Ljudi žele potrošiti na kvalitetu jer im je bitno da isti aparat imaju 20 godina. Nedavno sam dobio pismo od klijentice kojoj se perilica pokvarila tek nakon 38 godina. Priznala mi je da joj je ta kupnja bila najbolja u životu. Često od naših klijenata čujem da nisu dovoljno bogati da kupuju jeftine stvari. Zato među našim kupcima ima puno ljudi koji nisu bogati već samo spremni uložiti više u kvalitetu.

Ali kako se nosite s brzim napretkom tehnologije. Hoćete li mijenjati poslovnu strategiju obzirom na da stroj ne može 20 godina odolijevati vremenu?

Miele i Zinkann: Zato moramo biti prvi na tržištu pa nam aparati nisu zastarjeli. Ipak od 80-ih smo počeli uvoditi tehnologiju kojom možemo raditi update strojeva. Ulažemo puno u taj aspekt jer tijekom života ljudi imaju i različite potrebe. Mijenjaju vrstu odjeće, žene se, imaju djecu... Perilica odjeće je proizvod koji ne želite poput mobitela ili laptopa kupovati svake dvije, tri godine. Kupite je jednom i želite da traje.

Proizvodite u Njemačkoj. Kako odolijevate globalizaciji i pritisku za jeftinijom proizvodnjom?

Miele i Zinkann: Koncentriramo se na premium segment i na europsko tržište. Zato većinom proizvodimo u Njemačkoj. U jeftinijim zemljama možete jeftino proizvesti manje kvalitetne proizvode, ali ako želite određenu kvalitetu svugdje je skuplja nego da je sami proizvodite. Prednost proizvodnje u jednoj državi je i da s inženjerima možemo direktno razgovarati i vidjeti u tvornici uživo, što je bolje nego da komuniciramo putem Skypea. Iz Njemačke možemo u roku od 48 sati do??i do više od 65 posto kupaca, jer Njemačka čini 30 posto našeg plasmana, a europski kupci kupuju više od 65 posto naših proizvoda.

Ima li istine u mitu da proizvođači ugrađuju grešku u aparate kako bi se pokvarili nakon istjeka garancije?

Miele i Zinkann: Taj je mit kompletna glupost. Zašto bi itko ugrađivao sistemsku grešku u svoj proizvod? Tako se samo uništava brend, ali činjenica je da se aparati rade tako da bi trajali 10 do 12 godina. Mi ih radimo tako da traju najmanje 20 godina.

Obitelj Miele ima 51 posto, a Zinkann ima 49 posto kompanije. Tko je šef?

Miele i Zinkann: Sve smo odluke uvijek donosili jednoglasno i nikada se nije dogodilo da nije bilo tako. Svjesni smo da će tvrtka propasti ako se počnemo razdvajati. Preživjeli smo 118 godina u suglasju i želimo tvrtku predati novoj generaciji. Niti po statutu se ne može dogoditi da jedna obitelj preglasa drugu jer se odluke moraju donositi sa 60 odnosno 75 posto glasova.

U tvrtki selekciju za upravu moraju proći i nasljednici. Jeste li zaista bili najbolji na testovima?

Miele i Zinkann: Naši su djedovi razdvojili upravljanje tvrtkom i vlasništvo nad njome kada su kod poslovnih partnera vidjeli kako se tvrtke uništavaju zbog protekcije članova obitelji. Zato su uveli pravilo da onaj iz obitelji koji želi preuzeti upravljačko mjesto u kompaniji mora imati vrhunsko obrazovanje u području za koje će biti odgovoran, govoriti dva svjetska jezika i proći test na kojem se provjeravaju sposobnosti za liderstvo i stručno znanje. S rezultatima se ide pred upravljački odbor koji odlučuje hoćemo li dobiti posao. To smo prošli i mi.     

>> Posljednji poziv u poslovnoj zoni Buzin

>> Njemačka banka zadovoljna je rezultatima likvidacije u Zagrebu

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije