Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Prostoria i Inkea dobitnice su Interior Inovation Awarda 2015.

Prostoria i Inkea, možda najveće hrvatske perjanice kad je u pitanju domaći dizajnirani namještaj, nagradu za dizajn preuzet će idućeg tjedna u sklopu najvećeg svjetskog sajma namještaja IMM u Kölnu
16. siječnja 2015. u 16:04 0 komentara 318 prikaza
kuhinja pia inkea
Foto: Privatni album

Prostoria i Inkea, možda najveće hrvatske perjanice kad je u pitanju domaći dizajnirani namještaj, dobitnice su Interior Inovation Awarda 2015., prestižne njemačke nagrade za dizajn koja će se idućeg tjedna dodijeliti u sklopu najvećeg svjetskog sajma namještaja IMM u Kölnu.

Prema riječima Marijana Kavrana, predsjednika Hrvatskog klastera konkurentnosti drvno-prerađivačkog sektora te su tvrtke najbolji dokaz kako hrvatski namještajci mogu konkurirati svjetskim i europskim proizvođačima namještaja. Da taj sektor ima itekakvu perspektivu, govore i neslužbene brojke o rastu izvoza hrvatskog namještaja za više od 35%, na više od 120 milijuna dolara samo u Njemačku, dok bi ukupni hrvatski izvoz drva i drvnih proizvoda u lanjskoj godini mogao iznositi više od 1,3 milijarde dolara, više nego rekordne pretkrizne 2008.

Prostoria će se u Njemačkoj na 200 četvornih metara predstaviti, među ostalim, sa četiri nagrađena proizvoda na IMM-u. Tvrtka koja je s proizvodnjom počela 2011. sa tri zaposlena, danas kroji svjetske trendove. I dok smo u Hrvatskoj navikli na jeftin namještaj proizveden u Poljskoj ili Kini, Prostoria svoje komade namještaja poput sofe za 2500 eura preko Hong Konga prodaje Kinezima.

Tomislav Knezović, predsjednik uprave Prostorie, kaže kako s dobrim dizajnom i kvalitetnom sirovinom i materijalima uopće ne moraju biti jeftiniji od Talijana ili Nijemaca. I to je bolji put za hrvatske tvrtke od lohn poslova koje obavljaju za strance.

– Proizvodnja vlastitih proizvoda s dodanom vrijednošću dobra je dugotrajno jer kad izgradite brend i za vas znaju u svijetu, poslovat ćete bez problema i u krizi, što se posljednjih godina i te kako potvrdilo s poznatim brendovima namještaja – kazao je Knezović, čiji je namještaj prepoznat u više od 40 zemalja na svim kontinentima.

Izvoz tvrtke, koji čini 50% ukupnih prihoda, lani je rastao 100%, a i ovoj godini očekuju iste rezultate – tvrdi Knezović. No probiti se na izvozna tržišta i košta. Tvrtka je samo u lanjskoj godini uložila ogromna sredstva, čak 500.000 eura u sajmove i marketing izvan Hrvatske, dok kod kuće njezini najbolji ljudi danonoćno rade na razvoju novih, inovativnih proizvoda u suradnji s dizajnerima.

Iz Inkee na IMM Cologne stiže pop-up kuhinja, inovativna revolucija za sve koji imaju male stanove i problema s prostorom. Njihova kuhinja, naime, nalazi se u ormaru od 1,6 kvadrata. Ima apsolutno sve što jednoj kuhinji treba, ali se bez problema može seliti i postaviti na bilo kojem mjestu u stanu u kojemu bi inače za “normalnu” kuhinju trebalo najmanje 6 kvadrata. Alenka Kostanjević Špiljević iz Inkee kaže kako će njezine kuhinje neki možda vizualno i kopirati, no tehnologiju kojom je napravljena – teško. Nagrada na IMM Cologneu dodatni je pak argument i alat koji će iskoristiti za proboj na inozemnim tržištima na kojima se nadaju dobrim kontaktima i kupcima.

>> Na sajmu namještaja u Kölnu 12 hrvatskih tvrtki

Aircash
Uspješni
Prvi hrvatski fintech širi poslovanje na tržišta EU: Našu aplikaciju koristi više od 100.000 ljudi, a integrirani smo s velikim hrvatskim kompanijama
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.