Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Kako izgleda korporativno volontiranje u jednoj od naših najpoznatijih kompanija

Predvodnik korporativnog volontiranja u Hrvatskoj, INA, pomoću svojih volontersko-edukativnih akcija uspješno spaja dobrovoljan rad i humanitarne akcije
11. ožujka 2020. u 14:59 14620 prikaza
INA
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/10

Društveno odgovorno poslovanje i korporativno volontiranje postaju sve popularniji u Hrvatskoj, kompanije sve više prepoznaju dugoročne pogodnosti koje pruža nekakva vrsta društvenog angažmana i vraćanja zajednici i potrebitim pojedincima. Naša najveća naftna kompanija, INA, je predvodnik korporativnog volontiranja u Hrvatskoj, a još 2011. pokrenula je Projekt korporativnog volontiranja svojih zaposlenika s ciljem dobrovoljnog ulaganja osobnog vremena, truda, znanja i vještina za opću dobrobit. Tako je nastao INA Klub volontera, koji danas broji gotovo 1.400 članova te je sudjelovao u gotovo 300 volonterskih akcija.

Osim resursima, INA doprinosi i nečim puno važnijim, voljom i iskustvom svojih zaposlenika te širi svijesti o korporativnom volontiranju i potiče ka uključivanju što većeg broja kompanija i radnika.

INA
1 / 6
INA

Više o hvalevrijednim akcijama (kojima se ne vole hvaliti), ispričali su nam iz prve ruke zaposlenici Ine: Neven Pavao Poklepović, voditelj INA Kluba volontera, Nina Kovačić, vodeći ekspert za geofizička istraživanja i Ana Kompare, vodeći specijalist za uredsko poslovanje.

Koji su temelji korporativnog volontiranja u Ini, kako je sve počelo?
Temelj je bila akcija top menadžmenta 2010. godine u SOS Dječjem selu Ladimirevci, u kojem smo bojali ogradu i uređivali prostore kuća gdje borave djeca i njihove majke. 21. rujna 2011. godine i formalno je predstavljen INA klub volontera, kada je organizirano par akcija u većim gradovima (Zagreb, Split, Rijeka) te je na taj način sve počelo.

INA | Autor : Emica Elvedji/PIXSELL/Ilustracija Foto: Emica Elvedji/PIXSELL/Ilustracija

Kako izgleda prijava, na koji način se zaposlenici mogu prijaviti i saznati više o akcijama?
Sve obavijesti su kolegama dostupne putem internih vijesti i obavijesti na intranetu, a u zadnje vrijeme i putem aplikacije koju smo napravili. Tu se nalaze opisi aktivnosti, a nakon prijave svi volonteri dobiju obavijesti o prognozi, detalje o radovima te pravila i upute kojih se moraju pridržavati na samoj akciji. Sve je dosta jednostavno i brzo – obavijest, prijava i dodatna obavijest prije same aktivnosti.

Koliko INA godišnje objavi i odradi volonterskih akcija?
Rastemo iz godine u godinu, a godišnje održimo oko 50 volonterskih akcija. Prošle godine ih je bilo čak 54. Na kraju svake godine, povodom Dana volontera 5. prosinca, pozivamo sve članove na svečanost u Zagrebu, gdje prikazujemo rezultate aktivnosti u kojima smo sudjelovali tijekom godine, najavljujemo buduće projekte te nagrađujemo kolegice i kolege koji su najviše doprinijeli tijekom godine.

Koju akciju bi istaknuli, na koju ste posebno ponosni i koja je kolegama ostala u pamćenju?
Teško je izdvojiti neku akciju jer svaka ima svoju priču – iako na svaku idemo s jednakim žarom i uzbuđenjem i sa svake akcije nosimo različite emocije i uspomene koje nas čine boljim osobama.

No, izdvojio bih svakako pomoć Ininih volontera u asistenciji prijevoza bolesnog dječaka i njegove obitelji iz okolice Siska koji su išli s njim na kemoterapije u Zagreb. Na raspolaganju smo imali vozilo, pa je trebalo osigurati vozača kada je bilo potrebno, a u tome su sudjelovali i pomogli kolegice i kolege koji su se prijavljivali za svaki slobodni termin.

INA | Autor : Emica Elvedji/PIXSELL/Ilustracija Foto: Emica Elvedji/PIXSELL/Ilustracija

Kako volontiranje pomaže zaposlenicima ponaosob, a kako kompaniji?
Mi mislimo da nas volonterske akcije oplemenjuju kao ljude, pogotovo kada se radi o osjetljivim situacijama kao što su djeca s posebnim potrebama, teške životne situacije ili nemoćne životinje. Kroz volonterske akcije se senzibiliziramo i uvidimo stvari koje su nam do tada bile potpuno nepoznate. Dodatno se osnažujemo kao tim upoznavanjem na takvim akcijama jer možete bolje upoznati kolegu nego u uredu, a pogotovo kada se radi o kolegama iz drugih organizacijskih jedinica s kojima nemamo svakodnevni dodir i komunikaciju. Čovjek prvo osjeti određeni strah kada pristupi volonterskoj akciji, pogotovo prvi put. Ali najveća sreća je davati sebe, pogotovo kada nitko ne očekuje nikakvu zahvalu. Nama volonterima najveća je nagrada osmjeh onoga kojem smo pomogli, zagrljaj ili kada se primimo za ruke – taj osjećaj sreće je nemjerljiv. Ljudi imaju osjećaj da su direktno i konkretno pomogli – ne da su samo dio kompanije već da jesu kompanija i da čine taj kolektiv koji brine o zajednici. Na taj način se potiče naša međusobna komunikacija, a drugi dan se lakše pristupi redovnom poslu – s većim entuzijazmom i voljom za rad. U svakom slučaju smo zahvalni Ini što nam je omogućila volontiranje u sklopu redovnog radnog vremena, koje je omogućeno kolektivnim ugovorom, što bi nam u slobodno vrijeme bilo jako teško izvedivo.

NAGRADE:

2010. i 2012. Nagrada Volonterskog centra Osijek za doprinos poslovnog sektora razvoju volonterstva na području Slavonije i Baranje

2015. potpisnik Povelje o priznavanju kompetencija stečenih volontiranjem

2014., 2015., 2016., 2017. i 2018. Posebno priznanje Volonterskog centra Osijek za doprinos poslovnog sektora razvoju volonterstva

2017. član Mreže za razvoj korporativnog volontiranja pri Volonterskom centru Zagreb

2018. Nagrada lokalnog volonterskog centra Orkas za najbolju kompaniju koja provodi volonterski program

2019. Priznanje Hrvatskog centra za razvoj volonterstva i Volonterskog centra Zagreb za izniman doprinos u razvoju i promicanju korporativnog volontiranja na području Republike Hrvatske

2019. potpisnik Povelje o volontiranju zaposlenika

Sadržaj omogućila INA

SPAR
ZDRAVLJE I OKUS NA PRVOM MJESTU
Zašto je dobro jesti domaće sezonsko voće i povrće?
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Plaćaj račune i upravljaj svojim financijama online: savjeti za organizaciju bez odlazaka u poslovnicu banke