Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Čelnik prehrambene tvrtke: Potrošači će se morati naviknuti na više cijene hrane

Gospodarstvo se sada postupno otvara, ali opskrba ne uspijeva držati korak s potražnjom, pa cijene rastu
11. listopada 2021. u 11:43 3 komentara 770 prikaza
Foto: Pixabay
Pogledajte galeriju 1/3

Potrošači će se morati naviknuti na više cijene hrane, rekao je generalni direktor Kraft Heinza Miguel Patricio za britanske medije, istaknuvši da proizvođači trenutno teško drže korak s potražnjom.

Međunarodni prehrambeni div podiže cijene u nekoliko zemalja. Za razliku od prethodnih godina, rekao je Patricio, sada rastu cijene svih proizvoda.

Prema UN-ovoj organizaciji za hranu i poljoprivredu FAO, cijene hrane porasle su u rujnu na najvišu razinu u 10 godina, potaknute poskupljenjem žitarica i biljnih ulja.

Kraft Heinz podigao je cijene više od polovine svojih proizvoda na matičnom američkom tržištu, a Patricio u razgovoru za BBC priznaje da ih podižu i na drugim tržištima. 

"Podižemo cijene gdje je to potrebno, u cijelom svijetu", rekao je.

Tijekom pandemije u mnogim je zemljama smanjena proizvodnja sirovina, od poljoprivrednih kultura do biljnih ulja, zbog mjera suzbijanja zaraze, što je rezultiralo i smanjenim isporukama. Gospodarstvo se sada postupno otvara, ali opskrba ne uspijeva držati korak s potražnjom, pa cijene rastu. Proizvođače također pritišću više plaće i cijene energije, napominje BBC.

To nije sve, ističe čelnik američkog prehrambenog diva, "u Velikoj Britaniji problem je i nedostatak vozača kamiona, u SAD-u su značajno porasli troškovi logistike, a pojedine dijelove gospodarstva muči i nedostatak radne snage".

Potrošači se moraju naviknuti na više cijene hrane budući da svjetska populacija raste, a broj zemalja u kojima se hrana proizvodi ne, objašnjava. Dugoročno gledano, "tehnologija će pomoći da poljoprivrednici budu učinkovitiji", rekao je. 

Povećanje troškova ne bi trebalo u cijelosti prenijeti na potrošače, dio će kompanije morati preuzeti na svoja leđa, dodaje.

"Mislim da je na nama, na industriji i na drugim kompanijama, da pokušamo minimizirati ta povećanja cijena", istaknuo je čelnik Kraft Heinza.

Analitičarka tvrtke ED&F Man Kona Haque precizira da cijene rastu zbog slabog uroda u velikom izvozniku poljoprivrednih proizvoda Brazilu, suše u Rusiji, smanjene zasijane površine u SAD-u i gomilanja zaliha u Kini, u kombinaciji sa skupljim gnojivima, energijom i troškovima transporta.

Svi će proizvođači hrane biti pogođeni i svi će podizati cijene, a budući da će to biti „toliko rašireno i svi će to raditi, vjerojatno neće izgubiti kupce", prognozira Haque.

VIDEO Prijeti nestašica plina: Plasira ga se što je više moguće, ali svaki poremećaj mogao bi biti poguban

Poskupljenje goriva Najveća razlika za dizel Hrvati nakon poskupljenja po gorivo idu preko granice: Na spremniku se može uštedjeti i 130 kuna ŠOK ZA STANOVNIKE Drastično poskupljuju osnovne namirnice u Njemačkoj, možda dođe i do nestašice nekih proizvoda trgovina OBJAVIO FAO Cijene hrane u rujnu na najvišoj razini u 10 godina: Najviše su porasle cijene žitarica
špica
Kako se vi pozdravljate?
Svi koristimo neku verziju pozdrava "bok", no znate li što on govori o vama?
INA Klub volontera
Volontiranje u Hrvatskoj
Deseti im je rođendan otkako su svoje vrijeme nesebično počeli ulagati u dobrobit zajednice
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Yeah:

    Ljudi ce se vratiti na selo i sami si proizvoditi hranu.

  • vidum:

    Super. Vode brigu o našem zdravlju. Predebeli smo, brate.

  • wannabenovinari:

    Čelnici prehrambenih tvrtki će se morati naviknuti da će ljudi kupovati na akcijama, u više trgovina, i da neće moći divljati s cijenama kako im se prohtije zbog smanjene potražnje.