Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Rat za poštu

Austrijska pošta niskom cijenom kani oteti najveće klijente HP-u

pošta
Marin Tironi/Pixsell
16.04.2013.
u 21:05

Konkurencija: U Hrvatskoj pošti kažu da se ne boje. I iz CityExa poručuju: Neka dođu!

Austrijska pošta najavila je veliku ekspanziju na hrvatsko tržište poštanskih usluga. Cilj joj je do kraja 2014. uzeti 10 posto tržišta, postati najveći alternativni pružatelj usluga, a svoju budućnost namjerava graditi na ugovorima s jakim klijentima u poslovnom sektoru. Kad moćna kompanija poput Österreichische Posta, koja je samo lani imala više od 180 milijuna eura neto dobiti, najavi ovako ambiciozan plan, onda se konkurenti moraju zapitati kako će zadržati svoj dio kolača. Hrvatska pošta, koja je do 1. siječnja 2013. imala monopol, a unatoč njemu zadržala svega 68 posto tržišta adresirane pošte, kaže da se ne boji lojalne konkurencije, a CityEx koji je svoj dio tržišta gradio na odnosu s poslovnim klijentima komentira najavu Austrijanaca – neka dođu!

Dampinške cijene

Za njih je veći problem ponašanje HP-a koji, kako tvrde, posluje ispod granice isplativosti zbog dampinških cijena, zbog čega je tržište izgubilo stotine milijuna kuna. A upravo se cijenom Austrijanci namjeravaju boriti protiv Hrvatske pošte. Poručili su s današnje konferencije da će klijentima nuditi cijene manje od onih koje im daje državna kompanija.

– S obzirom na to da je tržište liberalizirano, klijentima možemo ponuditi vrlo atraktivnu cijenu – istaknuo je Igor Velimirović, generalni direktor Weber Escala, tvrtke kćeri austrijske pošte u Hrvatskoj. Snižavanja cijena za najveće klijente i borbe na tržištu Hrvatska pošta se ne boji i njezina je uprava uvjerena da će unatoč ambicioznoj konkurenciji zadržati vodeću ulogu na tržištu zahvaljujući kvaliteti. Podsjećaju da su već godinama suočeni s nezakonitom konkurencijom zbog čega su liberalizaciju dočekali oštećeni za 800 milijuna kuna, ali i da je Österreichische Post uvijek bio korektan igrač na tržištu.

– Sa sličnom situacijom Hrvatska pošta već je bila suočena pri liberalizaciji paketskog tržišta i znala je na to odgovoriti te je i danas lider na tom tržištu – poručuje uprava HP-a. I dok se HP i CityEx i dalje optužuju, Österreichische Post u tišini gradi poziciju.

Napad udruživanjem

Napad na tržište počinje udruživanjem Weber Escala, tvrtke koju je 2007. austrijska pošta kupila u Hrvatskoj i Post d.o.o. koja nije imala znatnog uspjeha u klasičnoj dostavi pošte. Inače, Weber Escal dostavlja 80 posto letaka u Hrvatskoj – od 640 oni dostavljaju 570 milijuna letaka godišnje. Član uprave CityExa Dražen Breglec ne vidi kako bi to udruživanje tvrtki istog vlasnika koje su već više godina na tržištu moglo bitnije promijeniti njihovu poziciju. Naglašava da u okolnostima koje vladaju na tržištu kriterij uspjeha nije ni cijena, ni kvaliteta usluge, ni bilo koji drugi objektivan kriterij poslovanja.

>>Dobit Poštanske banke 2012. – 91,3 milijuna kuna

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije