Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 101
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Potrošački savjetnik

Kupac ima pravo na naknadu štete dok mu je mobitel na popravku

mobiteli
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
10.12.2013.
u 08:53

Na pitanja čitatelja odgovara Darija Najev Jurač, magistra prava iz Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske, Savjetovalište za zaštitu potrošača

Pitanje: Moram li čekati da mi se mobitel u jamstvenom roku pokvari 3 do 4 puta da bih dobio novi? U nekoliko mjeseci od kupnje mobitel mi se pokvario dva puta, oba puta bio je posrijedi isti kvar, ali operator tvrdi da novi mobitel mogu dobiti samo ako se isti kvar ponovi tri puta ili ako se na mobitelu dogode četiri različita kvara.

Odgovor: Pogrešno, zakon nigdje ne propisuje koliko se puta proizvod, u ovom slučaju mobitel, mora pokvariti da bi kupac eventualno mogao dobiti novi. Trgovci su sami razvili pravila o obvezatnosti postojanja istog kvara koji se mora ponoviti tri puta ili četiri puta u slučaju različitih kvarova, što nije u skladu sa zakonom. Zakon o zaštiti potrošača (ZZP) obvezuje kupca da davatelju jamstva, prodavatelju ili proizvođaču, pruži razuman rok da stvar popravi ili, a ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.

Taj razuman rok određuje se temeljem svih okolnosti slučaja, ovisno o samom proizvodu, odnosno konkretnim nedostacima (kvarovima). Kupac ima i pravo na naknadu štete koju je pretrpio zato što je bio lišen uporabe predmeta od trenutka kad je zatražio popravak ili zamjenu pa do ispunjenja njegovih zahtjeva. Naknada štete pak utvrđuje se sudskim putem. Operator nije dužan, po Zakonu, osigurati zamjenski mobilni uređaj korisniku dok je njegov uređaj na popravku.

Pitanje: Jesu li valjani ugovori sklopljeni u vrijeme posjeta operatera mom domu? Mojoj majci, koja ima 78 godina, na vrata je došao suradnik operatora s pričom o smanjenju troškova, a ona je potpisala nešto, a da nije shvatila da je riječ o novom ugovoru.

Odgovor: Na ovakav slučaj sklapanja ugovora primjenjuje se Zakon o zaštiti potrošača, i to odredbe koje se odnose na ugovore sklopljene izvan poslovnih prostorija trgovaca. Da bi takvi ugovori bili valjani trgovac, odnosno operater dužan je potrošača obavijestiti o pravu na raskid ugovora prema čl. 33. Zakona o zaštiti potrošača. Takva obavijest mora sadržavati ime, odnosno tvrtku ili naziv trgovca, njegovu adresu, datum slanja obavijesti, podatke potrebne radi identifikacije ugovora, naznaku ugovornih strana te predmet ugovora i njegovu cijenu, način raskida te rok za raskid. Kada teleoperateri sklapaju ugovore u domu budućeg potrošača takva obavijest najčešće je sastavni dio tog ugovora.

Ako je to slučaj, tada ta obavijest mora biti posebno istaknuta i napisana na isti način kao i ostale odredbe ugovora (font, veličina, boja, oblik itd). Potrošač ovakvu vrstu ugovora s teleoperaterom moći će raskinuti u roku od 14 radnih dana od primitka navedene pisane obavijesti, i to pisanom obaviješću o raskidu, a ako je slučaj da potrošač nije primio pisanu obavijest, pravo na raskid ugovora nije vremenski ograničeno.

U srijedu: Financijski savjetnik

Komentara 2

Avatar kolo12
kolo12
09:38 10.12.2013.

Moja majka također je potpisala ugovor o pretplati a da ni danas nezna što je potpisala ,ima 82 godine,,Jednostavno terenski operater pozvonio na vrata moje majke (dvojica njih) i uvjerili je da pređe na njihovu mrežu na neku od tarifa.Majkaa je u tom trenutku bila sama u stanu i potpisala je ugovor na 24 mjeseca..čemu?Prije je imala bon na kojemu je imala više novaca od sviju nas jer uvijek mi nju zovemo,,,I sad koliko ima takvih navlakuša po cijelom gradu i okolici????poz.odličan članak

Avatar vrex
vrex
20:17 10.12.2013.

Mojoj staroj su u listopadu uvalili dva paketa na MAXADSL- u koji su kao besplatni do bozica (pa kasnije naplata ako se ne odjave), da bi joj na kraju stigao racun za 11. mjesec na kojem su oba paketa urednoo naplacena i sto je najbolje u nastavku pise UGOVORNA OBVEZA DVIJE GODINE!!??!! Mislim tko je tu lud? Zvao sam ih pet sest puta, prijetio odvjetnikom, drustvom za zastitu potrosaca te otkazivanjem svih usluga sa t- coma, da bi mi na kraju ugasili dodatne pakete bez penala navodno.. Tj, vidjet cemo uduci mjesec na racunu jel jesu ili nisu.. A sto je najbolje od svega, stara mi jucer kaze da su nam i susjedu prekoputa tako skuhali.. CIGANIJA OD FIRME!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije