DIESELGATE

Šef Porschea preuzeo Volkswagen

Volkswagen
Foto: Reuters/PIXSELL
26.09.2015.
u 06:30

Moj cilj je vratiti povjerenje u VW i transparentno objaviti što se dogodilo – izjavio je novi CEO VW-a Matthias Müller

Matthias Müller (62) imenovan je glavnim izvršnim direktorom Volkswagen grupe, nasljedivši Martina Winterkorna, koji je u srijedu podnio ostavku zbog "dizelske afere“.  Volkswagen je priznao da je u 11 milijuna vozila prodanih u svim dijelovima svijeta ugrađivao ilegalan softver kojim je na testiranjima smanjivao razinu ispušnih plinova u svojim automobilima na dizelski pogon.

– Moj zadatak je hitno vratiti povjerenje u Volkswagen te uz maksimalnu transparentnost i bez sumnje izaći iz ove krize – rekao je Muller.

Podsjetimo, afera je buknula u SAD-u, kada je američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA)  objavila da je otkrila kako je njemački proizvođač koristio posebno izrađen računalni softver, koji je na ekotestovima omogućavao prikazivanje do 40 puta manji ispust dušikovih oksida (NOx) od dopuštenih. Radi se o 482.000 automobila VW Golf, Jetta i Buba te Audi A3 s TDI dizelskim motorima, koji su se od 2009. do 2015. prodavali u SAD-u. Samo u SAD-u VW-u prijeti kazna od 37.500 dolara po automobilu, odnosno 18 milijardi dolara.

Volkswagen je za saniranje štete već izdvojio 6,5 milijardi eura, a na burzi je vrijednost njihovih dionica izgubila 25 milijardi eura.

VW je objavio da je sporni ilegalan softver ugrađen u ukupno 11 mulijuna automobila, od kojih je 2,8 milijuna prodano u Njemačkoj. Koliko ih je u Hrvatskoj još se ne zna, budući da zastupnik VW grupe taj podatak nije objavio.

Podaci cure na kapaljku, a zasad se zna da su se sporni motori u Europi ugrađivali u šestu generaciju VW Golfa, sedmu generaciju VW Passata i prvu generaciju VW Tiguana. Ali, kako su se sporni dizelski motori, 1,6 TDI i 2,0 TDI, prodavali i u drugim markama VW koncerna poput Škode, Audija i Seata, popis modela bi mogao biti mnogo veći.

Osim glavnog šefa Winterkorna Volkswagen je u petak smijenio niz šefova koji su odgovorni za aferu i najavio restruktuiranje poduzeća.

Njemački Autobild je objavio svoje testiranje na kojem su izmjerili da BMW X3 u vožnji ispušta 11 puta više dušikova oksida (Nox) od dopuštenog i tvornički izmjerenog. Bavarski proizvođač je tu informaciju demantirao i kazao da njihovi dizelski automobili zadovoljavaju lokalne propise u svakoj državi u kojoj prodaju BMW automobile.

Od njemačkih regulatornih agencija  prozvani Daimler, vlasnik Mercedes-Benza, odlučno je odbacio optužbe da je koristio ilegalan softver za smanjenje štetnih emisija u svojim dizelskim automobilima.

Automobili na dizelski pogon najprodavaniji su u Europi gdje su prošle godine imali udio od  53% od ukupno prodanih novih automobila, dok je u SAD-u njihov udio zanemariv, ispod 5% ukupnog tržišta.  A upravo je iz SAD-a, koji je najveći svjetski zagađivač okoliša,  krenula „dizelska afera“, pa to ostavlja razne špekulacije o teorijama zavjere. Podsjetimo, njemački Volkswagen je po prvi put u povijesti u prvih šest mjeseci 2015. postao najprodavaniji automobilski proizvođač na svijetu sa 5,04 milijuna prodanih automobila ispred japanske Toyote i američkog Genaral Motorsa. Usporediva afera zadesila je Toyotu 2010. godine, kada je prestigla GM u globalnoj prodaji automobila, sa kvarom na papučici gasa. Afera je također započela u SAD-u.

Valja pojasniti, da u ovoj aferi nije sporan ispust C02, koji je kod usporedivo snažnih dizelaša u odnosu na benzince manji  (prema ispustu CO2 se jednim dijelom i određuje visina trošarina na automobile u Hrvatskoj), već ispust dušikovih oksida (NOx), koji je boljka dizelaša.

>> Volkswagen nije prevario samo svoje kupce već i brojne vlade u EU

Komentara 7

TZ
tibold.zvonimir
08:57 26.09.2015.

pa zar je toliki problem uraditi dobar prijevod teksta napisanog na stranom jeziku. Gubitak vrijednosti od 25 milijuna eura je smijesan. Naime radi se o 25 MILIJARDI eura ili dionice su pale za 30 % .

LI
liliZG
15:17 28.09.2015.

svi koriste taj ilegalan softver u svojim automobilima , samo što su VW-ovce ulovili...

AA
aabbcc
22:45 26.09.2015.

Sada je jedan sam kao prevario 12 milijuna kupaca i niko vise nista nije znao o podvalama i kvalitetu auta !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije