Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Testirali su električna vozila i dobili zanimljive rezultate. Provjerite koliko troše

WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspjeli ublažiti neke njegove testne procedure.
12. listopada 2021. u 08:26 3 komentara 24231 prikaza
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/6

Njemački magazin Auto Zeitung testirao je na cesti električna vozila i njihovu potrošnju, odnosno odstupanja od WLTP mjerenja. Ova mjerenja potrošnje uvedena su nakon što se prethodni standard NEDC pokazao u neskladu s relanom potrošnjom, odnosno provođen je u laboratorijskim uvjetima, piše revijahak.hr.

U slučaju potrošnje dizelaša i benzinaca WLTP se pokazao mnogo točnijim, ali kod mnogih modela i dalje ima odstupanja, odnosno brojke na testu su mnogo bolje nego u stvarnosti. Kako je s električnim automobilima? Isto, rekli bismo, a samo su dva vozila u stvarnim uvjetima trošila kao i na WLTP testu ili čak manje od toga. To su Peugeot e-208 i Renault Zoe.

WLTP se koristi od 2018. godine, ali proizvođači automobila ipak su lobirali i uspjeli ublažiti neke njegove testne procedure. Domet novog automobila mjeri se na točno 23 stupnja vanjske temperature, što je idealno. Grijanje i klimatizacija ostaju isključeni tijekom mjerenja, što smanjuje potrošnju goriva.

Neka vozila troše čak i 30 posto više (vrijednosti su u kWh) od deklariranoga.

 | Autor :

 | Autor :  | Autor :  | Autor :

ISTRAŽIVANJE Kakve aute žele buduće generacije vozača Ilustracija ELEKTRIČNA BUDUĆNOST PRED VRATIMA Tko će prosječnom Hrvatu narediti da mu sljedeći auto mora biti električni Zagreb: Tomislav Tomašević komentirao izborne rezultate i najavio kampanju za drugi krug KAKO ŠTEDI GRADONAČELNIK Tomaševićevi auti skuplji od Bandićevih, a nabavio ih je triput manje
odlazak glumca
Posljednji intervju Žarka Potočnjaka: 'Svaki izlazak iz kuće mi je strašan. Ne možete ni zamisliti kako se osjećam'
Dacia Duster
Pošumljavanje Dalmacije
Sađenje borova, off road vožnja i iskustvo kakvo se događa jednom u životu
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • invazijaleptira:

    Ne zanimaju me mnogo elektricni automobili, nemam ni za obican polovnjak . vozim se taksijem i autorentom.

  • bambi:

    Znamo od ranije da Nijemci lažu - a kada se gleda lista - cijeli koncept je loš - trebalo je odrediti koliko automobil smije potrošiti i u tom smjeru gurati razvoj - ovako se bespotrebno troše resursi na luksuzne aute ... prikaži još! koji imaju prevelike baterije i pre jake motore - tu se gubi svaki smisao ekologije. Trebalo je reći da maksimalna baterija može imati xy kila/snagu - maksimalna potrošnja mora biti u stvari minimalna tako da se troši što manje energije. Izbaciti koncept nabrijanih ovesize preteških automobila iz dnevne upotrebe i nabrijane jurilice dopustiti samo na trkačim pistama.

  • sisavac:

    ekologija i ljudska vrsta su ipak dva dosta razdvojena i udaljena pojma, nespojiva. u svakoj ljudskoj djelatnosti nastaje otpad, kao što nastaje u svakoj aktivnosti životinja i biljaka, ali to priroda rješava prehrambenim lancem u kojem se sav 'otpad' iskorištava ... prikaži još! u višem ili nižem stupnju. struju za aute će trebati odnekud nabaviti, maknimo ugljen, naftu i plin, i imamo 3-5 puta skuplju energiju u startu. onaj tko tvrdi suprotno nek mi dokaže da će se bez nafte, ugljena i plina, jeftinije proizvoditi materijali, oprema da će se jeftinije graditi, sirovine iskopavati i prerađivati. ja ne vjerujem, taj dokaz još nisam vidio, a tu ubacivati državne subvencije je licemjerno, mediji nas truju da države subvencioniraju proizvođače fosilnih goriva, a mi nigdje ne vidimo iznose koje država uplaćuje ili ih oslobađa poreza. pogledajte visinu trošarina na gorivo... gdje je tu subvencija? država subvencionira poljoprivrednike, prijevoznike. hoće li ih i za struju? el auti znače slijedeće: 600 kila baterija, karoserija 1.300 kn, znači imate dvotonsku jurilicu. kao da sad vozite landcruisera. u idealnim uvjetima za 100 km trošimo 20-ak kwh. domet nek je 300 km. 60 kwh napunite za sat i pol na brzom punjaču.... biznis budućnosti su kafići + punionice. no, treba znati da priča sa vodikom tek ulazi u ubrzanje, auti na baterije budu ipak samo jedan od varijanti.