Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Vlasnike zemljišta treba izvlastiti i izgraditi sljemensku žičaru do 2017.

Gradnja žičare počela bi početkom iduće godine, a rotora već ovo ljeto, smatra predsjednik Gradske skupštine Darinko Kosor
23. veljače 2015. u 15:02 20 komentara 5506 prikaza
Sljeme žičara
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Žičara na Sljemenu i rotor Avenija Dubrovnik – Jadranska avenija dva su projekta koja bi trebala biti završena do kraja mandata aktualne gradske vlasti, do 2017. godine.

Tako barem smatra predsjednik Gradske skupštine Darinko Kosor koji je najavio kako će inzistirati da se do kraja ove godine otkupi zemljište potrebno za izgradnju žičare i provedu natječaji, a da već na ljeto počne izvođenje radova na rotoru. Iako kao narodni zastupnik u Skupštini nema izvršne ovlasti, svoju će poziciju iskoristiti da inicira spomenuta dva projekta.

– Moj posao nije samo voditi sjednice nego i inicirati neke stvari. A ovo su dva racionalna, rješiva projekta – kazao je Kosor. Misli da će zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek njegovu inicijativu prihvatiti jer je od početka mandata radila na financiranju izgradnje žičare kroz europske fondove te Kosor od nje očekuje kako će u tome smjeru i nastaviti.

Špekulanti se umiješali

– U slučaju žičare problem su imovinsko-pravni odnosi koje treba riješiti. Ili s vlasnicima dogovoriti realnu cijenu i kupiti, ili ih izvlastiti. Žičara, kao autoceste, od javnog je interesa i zakon dopušta izvlaštenje. Tamo je vlasnik dijela zemljišta Zagrebački holding, dijela privatni vlasnici, a dijela oni koji su od njih to zemljište kupili s namjerom da ga Gradu, za potrebe žičare, skupo preprodaju – kazao je Kosor.

Riječ je o dva realna i izvediva projekta. Moj posao nije samo voditi sjednice Skupštine, nego i davati inicijative

Darinko Kosor

predsjednik Gradske skupštine

Sljeme žičara | Autor : Goran Jakuš/Pixsell Foto: Goran Jakuš/Pixsell

Foto: Goran Jakuš/Pixsell

Prema projektu, žičara će do Sljemena kretati s Gračanskog Dolja s međustanicom Brestovac, koja će biti obnovljena, a bit će zabranjen dolazak automobilima na Sljeme. Jednoužetna žičara bit će duga 4907 metara, a njezina gornja postaja ostala bi u rekonstruiranom postojećem objektu na Sljemenu na visini od tisuću nadmorskih metara.

S Ministarstvom graditeljstva moramo u prostornom planu izmijeniti skijašku i vršnu zonu

Sandra Švaljek

zamjenica gradonačelnika Zagreba

Prioritet Grada

Projekt obuhvaća i rekonstrukciju Gračanske ceste s autobusnim terminalom kod polazne stanice žičare te nathodnikom za pješake. Žičara će imati najviše 125 transportnih kabina za osam osoba, a u sat vremena moći će prevoziti i do 1500 putnika. Projekt već nekoliko godina stoji u ladicama Zagrebačkog holdinga i u više se navrata najavljivalo njegovo pokretanje.

žičara sljeme (1) ponos Zagreba Nova žičara sa 125 kabina gradit će se tek za tri godine Žičara Sljeme produžili rok Sljemenska žičara sigurno se gradi, ali radovi počinju tek 2015. 15.12.2014., Zagreb - Parku prirode Medvednica i PP Lonsko polje dodjeljen Europski  certifikat odrzivi turizam, koji dodjeljuje Europarc Federacija. Tom prilkom organizirano je drzenje na Medvednici u domu Stara Lugarnica. Goran Gugic, Sandra Svaljek, Sn Europsko priznanje parku Žičara na Sljemenu će se graditi. Kada? Možda i uskoro

Gradonačelnik Milan Bandić prije godinu dana najavio je da bi do kraja ove godine trebali biti riješeni imovinski problemi, a da bi radovi mogli početi početkom 2016. Tada je i Švaljek istaknula da je žičara prioritetni projekt Grada. Nedavno je upozorila da moraju mijenjati prostorni plan, u suradnji s Ministarstvom graditeljstva, jer je Medvednica zaštićeni park prirode i u njemu predvidjeti skijašku zonu, za gradnju akumulacijskog jezera za proizvodnju snijega i vršnu zonu, gdje će biti posljednja stanica žičare.

Ravnateljicu Parka prirode Medvednica Snježanu Malić Limari obnova žičare veseli.

– Lani je zbog izrazito kišne godine i čak osam oluja učestalo dolazilo do odrona, klizišta, pucanja cesta, zbog čega smo dulje razdoblje bili zatvoreni za promet. Žičara bi nam olakšala rad, a isto tako ostavila Medvednicu dostupnom posjetiteljima – kazala je.

Sigurnost na hrvatskim cestama
OSIGURANJE
Stanje na hrvatskim cestama - godišnje u prometu stradava grad veličine Samobora

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar links
    links:

    ovo je 500-ti članak o žičari, pa ajde, krenite već jednom!!!!!!!!!!

  • Avatar ankabutorac
    ankabutorac:

    Da se gradila jedna fontana manje mogla se vec odavno zicara izgraditi...sramota za jednu metropolu koja ima tako divna izletista da se sve zapusta...

  • chemica:

    Jedan od Bandićevih "kumova" masovno pokupovao zemljište na trasi nove žičare, a Darinko će mu sada još i dati novce za takav kriminal?! Promjena trase je i išla upravo zato da se "bandićevci" namire. Umjesto da ih se potrpa u ... prikaži još! zatvore, sada će još biti i nagrađeni. Bravo Darinko! Drug Tito mora da je ponosan na takvog predsjednika komunističke omladine.