Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 30
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Serviseri o inicijativi

Nadamo se da ćemo imati više posla, a “profitirat” će i klijenti

Robert Anic/PIXSELL
02.10.2020.
u 11:36

Mnogo se toga danas kvari brže nego prije, primjerice, deset godina, ističe Vedran Krček iz servisa Mašinko koji pozdravlja prijedlog zakona Europske komisije kojim bi se osigurala kvaliteta i trajnost uređaja.

Štediš, kupiš, pokvari se, baciš pa kupiš novi. Začarani je to krug u koji su gotovi svi upali barem jednom u životu kada su posrijedi kućanski aparati i mobiteli. Pokvari li se stari uređaj, popravak je, složni su potrošači, uglavnom neisplativ jer u većini slučajeva košta više od polovice novog aparata, a u nekima čak i više od pune cijene. Problem je kod mnogih uređaja i taj što se brzo pokvare, a tajming je, kažu, presavršen za proizvođače jer baš istekne garancija.

Elektronika vs. mehanika

Međutim, uskoro bi se to moglo promijeniti zaživi li zakon Europske komisije koji planiraju sljedeće godine predložiti na razini Unije, a njime bi se osigurala veća kvaliteta i trajnost uređaja. Smanjilo bi se dakle i njihovo bacanje, očuvao okoliš, otvorila radna mjesta, ali i srozala cijena skupih zamjenskih dijelova te popravaka. Osiguralo bi se to zabranom programiranog kvarenja, uvođenjem oznake “popravljivosti” na uređaje i postavljanjem mjerača korištenja kako bi potrošač u svakom trenutku znao što od kupljenog proizvoda može očekivati.

21.09.2020., Zagreb - Ozaljska 5. Josip Karacic vlasnik je i serviser prodavaonice i servisa za mobitele Mobishop. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL, Ilustracija

To je i ono što kupci žele jer su, prema istraživanjima, ljudi spremni platiti proizvod više da bi im dulje trajao. A većina bi usto radije popravila stari uređaj nego kupila novi. Pitali smo stoga zagrebačke servisere što misle o ideji, odnosno prijedlogu regulative, a svi su složni oko jedne stvari: da za njih to znači da će imati više posla.

– Pozdravljam taj zakon zato što se uređaji brže kvare nego što je to bilo prije, primjerice, deset godina. Razlog je, između ostalog, i to što su elektroničke komponente koje su ugrađene u današnje aparate lošije od nekadašnjih mehaničkih te samim tim i skuplje za popravak. Pa se njih ne isplati popravljati i ljudi su prisiljeni kupiti novi uređaj – objašnjava majstor Vedran Krček, iskusni serviser kućanskih aparata i vlasnik obrta Mašinko. Pa dodaje kako bi od nove regulative koristi imali i servisi i njihovi klijenti.

21.09.2020., Zagreb - Majstor Vedran u servisu kucanskih aparata Masinko u zagrebackom naselju Vrapce. Photo: Robert Anic/PIXSELL
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/Robert Anic/PIXSELL

Druga strana medalje 

S njim se slaže i Josip Karačić, vlasnik prodavaonice i servisa Moby Shop Smiley. Majstor za mobitele, međutim, mišljenja je i da su nerijetko ljudi također željni noviteta, a teško je promijeniti navike i tržište. Tako se i samovoljno ponekad okreću kupnji novih uređaja, a katkada su pak, ako je u pitanju kvar, na to prisiljeni previsokim cijenama zamjenskih dijelova.

– Ljudi se odlučuju na lakše i brže popravke koji su jeftiniji, a kod skupljih se radije okreću kupnji novih uređaja pa makar ga uzi-
mali na rate i pretplatu, odnosno ugovor koji se razvlači u većini slučajeva na dvije godine – kaže Karačić.

21.09.2020., Zagreb - Ozaljska 5. Josip Karacic vlasnik je i serviser prodavaonice i servisa za mobitele Mobishop. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL, Ilustracija

Popravak starog ili kupnja novog ovisi i generacijama, ističu u servisu Mlađan, objašnjavajući kako se starije osobe više brinu o odr-
žavanju uređaja i redovnom servisiranju pa i to utječe na životni vijek tehnike. A kad se ne proizvodi...

– Ako se nešto održava, onda je i popravak jeftiniji jer se u takvim slučajima ne istroši puno dijelova. Postoje potrošači koji bi popravljali uređaje stare i više od 20 godina jer su vezani za njih i zadovoljni time kako rade, ali se jednostavno više ne mogu doći do određenog rezervnog dijela jer se ne proizvodi – govore u servisu Mlađan.

Trebalo bi, dodaju, smanjiti cijenu dijelova i pokušati što više uređaja reparirati jer bi se tako primarno očuvao okoliš i smanjilo zagađenje, a za jamstva ističu kako su dvosjekli mač jer su, kako su pokazala istraživanja, neki uređaji programirani da se pokvare odmah nakon isteka. No, postoji i druga strana medalje.

– Problem je, naime, što danas dosta kupaca i ne prouči jamstveni list kada kupi uređaj te ne provjeri koja su njihova prava i obveze pa se razočaraju kad im popravak ne pokriva jamstvo – zaključuju.

Ključne riječi

Komentara 2

ST
Starotopoljanin
12:56 02.10.2020.

mafija bre,kako kaze geda.prave da se pokvari nakon garancije,a ugraduju najlosije djelove,pogotovo za balkan i istocne zemlje.izasla garancija perilice rublja,od gorenja i ode elektronicki programator.cjena tisucu petsto sesto kuna,kupi novu.izasla garancija susilice rublja gorenje,otisli lezajevi,remen,i normalno mora se filc promjeniti tisucu kuna sa radom,i sta sada,neisplati se popravljati,kupi nove.i sta reci nego mafija,,ugraduju nekvalitetni materijal,a kada kupujes dio u nebu cijena.

DU
Deleted user
13:49 02.10.2020.

Ovaj "maher" mi je došao poraviti frižider! Pola sata nakon što je otišao, frižider je opet riknuo, ali mi je uredno uzeo 500 kn bez računa !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije