Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska kakvu trebamo

Vegeta je osvojila svijet zahvaljujući turizmu

Domaća sirovina znatno je zastupljena u našim ključnim brendovima, a broj 1 je rajčica
04. ožujka 2019. u 08:42 3 komentara 165 prikaza
Marin Pucar
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Rast utemeljen na ključnim brendovima i tradicionalnim tržištima Podravka grupi u lanjskoj je godini donio najbolji operativni rezultat u dugogodišnjoj povijesti, 4,2 milijarde kuna prihoda od prodaje i rekordnu neto dobit od 205,7 mil. kuna. S predsjednikom uprave Podravke Marinom Pucarom razgovaramo koliko je za dobar brend važna domaća sirovina, prepoznaju li to hrvatski potrošači, turisti, ugostitelji...

Konferencija Hrvatska kakvu trebamo DVIJE GODINE KASNIJE Hrvatska se od tema prošlosti uspjela okrenuti budućnosti

U ambicioznim planovima Podravke je i ponovno pokretanje poljoprivredne proizvodnje u Hrvatskoj. Koliko ste u tome dosad uspjeli?

Uložili smo velike napore kako bismo pokrenuli poljoprivrednu proizvodnju industrijskog povrća i žitarica. Već sada oko 90% potreba za primarnim sirovinama (žitarice, voće i povrće) dobavljamo s domaćeg tržišta, a strateški je cilj povećanje tog udjela na 100%. Naravno, to se odnosi na one sirovine koje je moguće nabaviti s domaćeg tržišta. Poljoprivrednike na cijelom području RH upoznali smo s mogućnostima suradnje s Podravkom (samo ove godine održali smo više od 20 prezentacija, lani više od 40). Nudimo im siguran otkup uz unaprijed poznate uvjete koji se definiraju ugovorom, mogućnost kreditiranja poljoprivredne proizvodnje u repromaterijalu, sjemenu/presadnicama i sl., educiramo ih, a naši su agronomi svim našim kooperantima na raspolaganju u svim fazama proizvodnje kako bi im pomogli u ostvarenju što većih prinosa i kvalitetnije proizvodnje voća, povrća i žitarica koju smo ugovorili.

HRVATSKA KAKVU TREBAMO 'Plaća mora biti barem 7.500 kuna'

Danas se možemo pohvaliti s više od 3000 poljoprivrednih proizvođača s kojima surađujemo i koji za nas osiguravaju sve više primarne sirovine. U 2017. smo, primjerice, na domaćem tržištu otkupili 250 t šljive, a u 2018. čak 650 t. Posebno nam je u fokusu zaustavljanje negativnih trendova vezano uz proizvodnju povrća u Hrvatskoj te smo za ovu sezonu ugovorili 30% više s domaćeg tržišta u odnosu na 2018. Lani smo s domaćeg tržišta otkupili i 20% više pšenice nego godinu ranije te u potpunosti pokrili potrebe, a već sada smo ugovorili gotovo 40% više nego u 2018., čime ćemo pokriti dio potreba naše proizvodnje u Sloveniji.

Koliko je važna domaća sirovina u proizvodnji?

Domaća sirovina najkvalitetnija je sirovina jer se voće i povrće prerađuje u roku od 24 sata od branja, a to, naravno, pridonosi kvaliteti finalnog proizvoda. Domaća sirovina značajno je zastupljena u našim ključnim brendovima, a kao perjanicu možemo istaknuti našu rajčicu. Naime, ukupna godišnja količina otkupljene rajčice, oko 12.000 tona, dolazi s domaćeg tržišta, iz Istre.

U kojoj mjeri je zaživio plan spajanja zelene i plave magistrale? Gdje po vašem mišljenju najviše škripi?

Svojom novom strategijom snažnijeg povezivanja s domaćom proizvodnjom znatno doprinosimo i povezivanju kontinentalne i jadranske Hrvatske. Osim kroz HoReCa segment, povezujemo se i kroz prodajne lance u kojima turisti u sezoni kupuju domaće proizvode. Važno je osigurati što širi asortiman domaćih proizvoda u prodajnim lancima duž Jadrana kako bi ih strani gosti, koji ih prvi put kušaju u Hrvatskoj, poželjeli kupovati i u svojoj zemlji, čime se potiče izvoz domaćih proizvoda. Aktivnije i snažnije povezivanje domaćih tvrtki s hrvatskim turizmom važno je za cjelokupno gospodarstvo i mislim da tu ima još puno prostora za unapređenje suradnje. Podravka je sa svojim proizvodima značajno prisutna u hrvatskim hotelima i drugoj turističkoj ponudi, a plasman proizvoda kroz turizam važan je za poticanje izvoza. Tako je, primjerice, naša Vegeta zahvaljujući turizmu snažno iskoračila u svijet jer su je turisti iz Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske, ljetujući u Hrvatskoj, kupovali i odnosili u svoje zemlje. To je dalo zamah izvozu Vegete u te zemlje, a u nekima od njih zauzima i više od 50% tržišta.

Končar bilježi skok neto dobiti za gotovo 20 posto, a prihodi su im prošle godine dosegnuli gotovo tri milijarde kuna Prihodi i dobit Poslovna 2018. godina za mnoge je rekordna!

Prepoznaju li naši hotelijeri i ugostitelji dovoljno kvalitetu i značaj ponude domaćih proizvoda?

Podizanje kategorizacije smještajnih kapaciteta na 4 i 5 zvjezdica te dizanje kvalitete usluge u ugostiteljskim objektima potvrđuje da u fokusu nije samo cijena već i kvaliteta te da su kvalitetan domaći proizvod spremni i platiti više. Drago nam je da Podravku prepoznaju kao dobavljača visokokvalitetnih proizvoda.

Podravka dijeli 19.000 paketića sjemenki originalne sorte paprike „Slavonka“ PROMO Podravka dijeli 19.000 paketića sjemenki originalne sorte paprike „Slavonka“. Prijavi se!

Koliko plasirate proizvoda kroz turizam i HoReCa segment?

Na domaćem tržištu 20% ukupnih prihoda od prodaje ostvarujemo iz tog segmenta. Značajni efekti bilježe se i kroz maloprodajne lance, gdje se u ljetnim mjesecima ostvaruje i 50% veći promet u odnosu na ostatak godine.

U selu Mečenčani stvaraju se goleme rupe u tlu
RASCJEPI U TLU
Ne uzrokuju samo potresi rupe u tlu: Vrtače se pojavljuju širom svijeta, a razlog je zabrinjavajuć
Nikola Škorić
PROLJETNA SEZONA
U novoj epizodi Raiffeisen Future Boosta saznajte kako je Nikola Škorić osnutkom tvrtke Electrocoin započeo revoluciju u industriji plaćanja
  • zoki_bijela:

    Samo naprid..

  • hbhr:

    "Posebno nam je u fokusu zaustavljanje negativnih trendova vezano uz proizvodnju povrća u Hrvatskoj te smo za ovu sezonu ugovorili 30% više s domaćeg tržišta u odnosu na 2018. Lani smo s domaćeg tržišta otkupili i 20% više pšenice nego ... prikaži još! godinu ranije te u potpunosti pokrili potrebe, a već sada smo ugovorili gotovo 40% više nego u 2018., čime ćemo pokriti dio potreba naše proizvodnje u Sloveniji." - pohvalno

  • Veseli Gost:

    Podravka je osvoila svijet zahvaljujuci Titu. U njegovo vrijeme je otkrivena vegeta