Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 25
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
KAMPANJA BEZ KREATIVNOSTI

SDSS pogodio, ostali bezidejni

Srbin u Hrvatskoj
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/6
18.05.2019.
u 12:43

Ono što su stranke pokazale u ovoj kampanji uglavnom je dosadno i nemotivirajuće, a učinci takvih kampanja su nikakvi rekla je komunikologinja Smiljana Leinert-Novosel

Malo koja stranka je izbornom kampanjom ikada uspjela privući toliku pozornost kao što je to uspio SDSS. Sve njihove poruke, od efektne bočice rakije s etiketom “Žestoko za prava manjina”, preko Milorada Pupovca koji se traktorom sprema u Bruxelles do najnovijeg spota s proslavljenim nogometnim Ćirom Blaževićem izazvale su živu raspravu.

Jedni su im pljeskali, drugi su ih osuđivali, no baš ni jedna od tih poruka nije prošla neprimijećeno. A kakav su dojam u vremenu pred euroizbore ostavile kampanje drugih stranaka?

Komunikologinja Smiljana Leinert-Novosel smatra da je ono što su stranke pokazale u ovoj kampanji uglavnom dosadno i nemotivirajuće te da su učinci takvih kampanja nikakvi. PR stručnjakinja Ankica Mamić tomu dodaje i da je vidljivo kako je u same TV spotove uloženo malo novca i da je kvaliteta takvih spotova na vrlo niskoj razini, a da u čitavoj priči nedostaje kampanja kojom bi se birače za početak pozvalo da iziđu na izbore, što ni jedna stranka nije učinila.

HNS-ove karte na Posavcu

Leinert primjećuje kako većina stranaka u kampanji težište stavlja na obilazak Hrvatske.

– Svi su u pokretu, no ono što se događa u medijima, dogovorene kampanje u dijelu u kojemu su ih mediji dužni prenositi po zakonu, po ovomu što se zasad vidi, nisu uspjele potaknuti ljude na bilo kakve akcije, čak ih i zainteresirati za ono o čemu se radi, što se kampanjom hoće, a kamoli hoće li izići na izbore – kaže Leinert.

Kad je riječ o ključnim “igračima”, tumači kako HDZ naglasak stavlja na Andreja Plenkovića, a ono što stranka radi na nacionalnoj razini nastoji preliti na listu za euroizbore pa se na njihovim skupovima nerijetko pojavljuju ministri. SDP, s druge strane, u strahu od gubitka biračkog tijela naglasak stavlja na socijaldemokratske teme, s porukama o jednakosti, “rame uz rame” itd.

Jedini koji se u SDP-u upustio u personaliziranu kampanju jest Gordan Maras koji se prozvao Jamesom Bondom i u jednom trenutku čak i organizirao nagradnu igru na kojoj je za savjete o programu dijelio blender. No evidentno je da se u zadnje vrijeme “primirio” što se može pripisati informacijama da se njegova kampanja i nije svidjela vodstvu stranke ni dijelu kandidata SDP-a na listi. PR stručnjakinja Ankica Mamić za SDP-ovu kampanju pak kaže kako su se odlučili za model hodanja po Hrvatskoj u čoporu, ali da se vidi kako nikome od kandidata u tom čoporu nije posebno ugodno.

– To je loše, ali se očito vode principom da će tri mandata dobiti – kaže Mamić koja drži da će mandat vjerojatno dobiti Biljana Borzan i Tonino Picula, a da će se bitka za treći voditi između Mirele Holy i zadnjeg s liste Ranka Ostojića. Drži i kako je jedan od pametnijih poteza šefa SDP-a Davora Bernardića bio da na listu stavi upravo Mirelu Holy jer će se njom dobiti nove birače na koje, bez nje, SDP ne bi mogao računati.

Zanimljivu kampanju vodi i HNS koji je sve karte stavio na nositelja liste, međimurskog župana Matiju Posavca. Stranka kroz plakate ističe kako se radi o čovjeku koji je na čelu najuspješnije hrvatske županije, pri čemu se kampanja apsolutno personalizira.

– HNS se počeo odmicati, pokušava izgraditi neki svoj identitet, Posavca gura kao solo igrača da bi ga odmaknuo od ekipe kojoj trenutačno pripada i više skreću pozornost na njegove poslovne sposobnosti uz poruku: ako želite da se nešto napravi, birajte one koji imaju rezultate – kaže Leinert. Mamić drži da je kod HNS-a najinventivniji odabir kandidata i kako je jasno da stranka, stavljajući Posavca za nositelja liste, bilda svoju bazu na sjeveru Hrvatske, zadnjem “bazenu” u kojem imaju šansi.

Maras najčešća meta

– Od svih ostalih čini mi se da je iskočila Marijana Petir i to bez ikakva budžeta, a istaknula bih i nositeljicu liste HSLS-a Sašu Poljanec Borić koja se jedina bavi izrazito europskim temama i koje jako kvalitetno artikulira u videospotovima – kaže Mamić. Međutim, naglašava, kvaliteta spotova svih stranaka vrlo je niska i jasno je da se na tome, kaže, poprilično štedjelo.

– Svi spotovi koje možemo vidjeti produkcijski su jako loši, a to nije nimalo dobro. Ne mora se, kao nekad, potrošiti pola milijuna kuna za spot, ali nije dobro ni da je kvaliteta ovako pala. Vidjet ćemo još što će HDZ pokazati. Njihov spot ja još vidjela nisam – kaže Mamić.

S druge stane Smiljana Leinert Novosel kao zanimljivu izdvaja i kampanju stranke Milana Bandića, koja se u završnici također fokusirala na ono što Bandić radi u Zagrebu. Biračima time poručuju da se mogu pouzdati da će njihovi kandidati u Bruxellesu biti jednako poduzetni kao Bandić u Zagrebu.

Porukama stranaka bavilo se i Etičko povjerenstvo, koje prati reklamiraju li se stranke u skladu sa zakonom. Ovo je tijelo bez previše rasprave odbacivalo prijave koje su govorile o korištenju državnih resursa i angažmanu ministara u kampanji, a strogost su pokazali prema Marasu, koji im je bio gotovo jedina meta. Hrvatskim suverenistima naloženo je da s društvenih mreža uklone meme sa slikom Andreja Plenkovića i porukom: “Rekli su vam da ne znate potpisati, pokažite im da znate zaokružiti”, nakon čega su Plenkovića zamijenili “sjenom” i nastavili slati istu poruku. Na brisanje neprimjerenih komentara na Facebooku Povjerenstvo je upozoravalo Živi zid.

Princ Edward za sreću dotakao palac Grgur Ninski

Komentara 16

RO
rogonja
13:07 18.05.2019.

Biti srbin u Hrvatskoj puno puno bolje nego biti hrvat u Srbiji

Avatar Untouchable
Untouchable
13:41 18.05.2019.

Kako je biti četnik u Hrvatskoj? Zastupnički.

SU
sunce12345
13:42 18.05.2019.

Etnobiznismen jedino zna reklamu proizvest...Za mene je pravi srbin a državlj.HR Peđa iz Vukovara ,hr branitelj!!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije