Oko 1,3 milijuna eura potrošili su predsjednički kandidati u dosadašnjem tijeku predizborne kampanje, pokazala su financijska izvješća koja je jučer objavilo Državno izborno povjerenstvo. Najveći iznos potrošio je kandidat najjače političke stranke Dragan Primorac, a na drugom je mjestu prema troškovima, s pet puta manjim iznosom, aktualni predsjednik Zoran Milanović. Prema podacima koje je na svojim internetskim stranicama objavio DIP, kandidat HDZ-a i partnera Dragan Primorac do 20. prosinca potrošio je 774.440 eura, uglavnom za objave na portalima, televizijskim i radijskim postajama, društvenim mrežama i tiskovinama.
Taj dio posla za Primorca su odradile tvrtke Millenium promocija i Real Grupa iz Zagreba te Imagis iz Petrinje. Na popisu je više od 440 donatora, a najizdašniji je tvrtka Radnik iz Križevaca s 20.000 eura, dok su po 10.000 eura uplatile tvrtke Bistra iz Đurđevca, Hidroregulacija iz Bjelovara, Agro-steel iz Križevaca i Hidroing iz Varaždina. Premijer Andrej Plenković uplatio je, primjerice, 2000 eura, dvostruko više od predsjednika Hrvatskog sabora Gordana Jandrokovića i potpredsjednika Vlade Tome Medveda.
Kandidat SDP-a i još nekih stranaka Zoran Milanović potrošio je od 25. studenog do 18. prosinca 166.956 eura, a od donatora je primio 8392 eura. Pojedinačno najveći uplaćeni iznosi su 3391 eura, i to dva puta. Na popisu za to vremensko razdoblje je samo sedam donatora, navodi se u izvješću koje je objavio DIP. Kandidatkinja Možemo Ivana Kekin potrošila je 109.415 eura, a najveći dio tog novca otišao je tvrtkama Initiative i Riddle ride za oglašavanje.
Kekin ima oko 1300 donatora koji su izdvojili 39.104 eura, dakle prosječno tridesetak eura po donatoru, a najmanji uplaćeni iznos bio je 1,77 eura, dok su najveći 500 eura. Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević dao je 200, a Sandra Benčić 150 eura. Suprug Mile Kekin uplatio je 100. Nezavisna kandidatkinja Marija Selak Raspudić potrošila je 103.958 eura, od čega je 70.295 eura od donacija. Pojedinačno najveći iznos od 10.000 eura donirala je tvrtka Marea alta iz Makarske, a drugi najizdašniji donator je tvrtka Spread iz Zagreba s oko 6000 eura.
Nezavisni kandidat Niko Tokić Kartelo potrošio je od 23. srpnja do 21. prosinca 77.896 eura, s time da je od donatora stiglo 35.260 eura. Najveći su mu donatori bili tvrtka Mario color iz Zagreba s 9000 eura i Majanto projekti s 8500. Točno 19.274 eura skupio je također nezavisni Tomislav Jonjić. Najveći Jonjićev donator je Importanne iz Zagreba s 5000 eura, a na kampanju je taj predsjednički kandidat od 1. srpnja do 21. prosinca potrošio 11.864 eura.
Kandidatkinja stranke Domino Branka Lozo na promidžbu je potrošila 29.800 eura, gotovo sve na oglašavanje. Od 26. studenog imala je samo dva donatora koji su joj uplatili 1030 eura. Kandidat Mosta Miro Bulj je prijavio 6169 eura troškova za izbornu kampanju, uz svega 503 eura donacija od devet donatora, a iznosi se kreću od deset do 100 eura.
Inače, za donacije čija je vrijednost veća od 663 eura davatelj i primatelj donacije dužni su zaključiti ugovor. Fizičke i pravne osobe koje daju donacije dužne su primatelju donacije dostaviti izjavu da se protiv njih ne vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom proračunu, odnosno proračunu jedinice samouprave ili zaposlenicima. Ukupna vrijednost donacija fizičke osobe za financiranje troškova izborne promidžbe ne smije prelaziti iznos od 3.981,68 eura, a za pravne osobe gornja je granica 26.544,56 eura. Ukupan iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu na predsjedničkim izborima ne smije prelaziti 1,061.782 eura. Točni podaci o tome koliko je tko od osmero kandidata potrošio bit će poznati do kraja siječnja, kad istječe rok do kojeg predsjednički kandidati moraju obznaniti izvješća o utrošenim sredstvima za promidžbu.
>> FOTOGALERIJA Koliko zarađuju predsjednici država regije: Milanović među njima ima najveću plaću
Slučajni kriminalac nije morao trošiti jer ga reklamiraju antihrvatski mediji s tim što još HRT plaćamo mi prisilno. Slučaj za DORH.