GDJE JE NESTALA KULTURA?

Konobari ne vjeruju što im gosti rade: 'Ovo je prešlo svaku granicu'

Rijeka: S pojavom sunca popunjene su terase kafića
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/5
14.02.2025.
u 18:01

Radnici u ugostiteljstvu često su na prvoj liniji ovakvog ponašanja, a mnogi ističu kako ih posebno iritira što gosti očekuju brzu reakciju, vuku ih za rukav ili ih dozivaju bez osnovne pristojnosti.

Rad s ljudima može biti iznimno zahtjevan, jer svakodnevno donosi susrete s različitim osobnostima, emocijama i očekivanjima. Takva dinamika traži strpljenje, prilagodljivost i sposobnost nošenja s različitim situacijama. Iako ne postoji univerzalni pristup koji bi odgovarao svima, jedno bi uvijek trebalo biti prisutno – osnovna pristojnost. Jedan korisnik Reddita nedavno je podijelio svoje frustracije vezane uz nedostatak kulture i pristojnosti u svakodnevnim interakcijama, posebno u ugostiteljstvu. Njegova objava izazvala je lavinu komentara i otvorila raspravu o tome koliko su Hrvati zapravo nepristojni u svakodnevnim situacijama.

Što se dogodilo s "Molim Vas", "Ispričavam se" i "Hvala"?
byu/Manvici inaskcroatia

"Gdje je nestala kultura pristojnosti? Svaki dan radim s ljudima u kafiću, a nekultura me sve više živcira. Gosti viču narudžbe bez kontakta, očekuju trenutnu uslugu i plaćaju sitne račune velikim apoenima, ne mareći za situaciju. Također, ulazak bez pozdrava i nepoštovanje osoblja su postali pravilo, a ne iznimka."

Ova objava naišla je na velik broj reakcija, a mnogi su korisnici podijelili svoja iskustva: "Dok sam konobario, cijenio sam gosta koji pozdravi na dolasku i odlasku puno više nego one koji ostavljaju napojnice. Bolje da ništa ne ostaviš, nego da se ponašaš kao da ne postojim." kazao je jedan korisnik, a drugi je dodao "U trgovinama često vidim ljude koji bez poštovanja govore zaposlenicima: 'Daj mi ovo', umjesto da ih pristojno zamole. Takvo ponašanje je nevjerojatno frustrirajuće."

Jedan korisnik je istaknuo da se u Hrvatskoj pristojnost često smatra slabošću: "Ljudi se boje da će ljubaznost biti shvaćena kao slabost, pa se radije ponašaju grubo i zahtjevno. Godinama sam živio izvan Hrvatske i iako svugdje ima neljubaznih ljudi, kod nas je to posebno izraženo."

Radnici u ugostiteljstvu često su na prvoj liniji ovakvog ponašanja, a mnogi ističu kako ih posebno iritira što gosti očekuju trenutačnu uslugu, vuku ih za rukav ili ih dozivaju bez osnovne pristojnosti. Jedna konobarica je zaključila: "Nevjerojatno mi je da uđeš negdje i ne pozdraviš, a kamoli da ne zahvališ. Takvo ponašanje je odraz primitivnog društva."

>>> FOTO Muskov sin napravio šou u Bijeloj kući: Kopao nos, radio grimase, oponašao oca...

Rijeka: S pojavom sunca popunjene su terase kafića
1/20
Ključne riječi

Komentara 25

HE
Hedonista
19:06 14.02.2025.

Ne da branim goste ali osobno mislim da nisu ni nasi konobari nesto posebno poznati po ljubaznosti. Inace kad uporedim uslugu u Hrvatskoj sa ostalim zemljama osim neljubaznosti problem je nefleksibilnost : npr u Italii je sasvim normalno naruciti pizzu i reci ‘ne zelim rajcice’ ili ‘dodaj masline’ . Kod nas to totalno zbuni konobara koji jednostavno nije u stanju objasniti na normalan nacin da mozda u tom restoranu nije moguce imati tailor-made pizze. Ali tko putuje zna da nam usluga nije jaca strana. Pogotovo na obali

LI
lia
19:25 14.02.2025.

Moglo bi se reći da se isto događa i u obrnutoj situaciji. Uđeš,pozdraviš i nikakvog odaziva.Poslije dužeg čekanja se netko udostoji doći do stola i upitati što želite. Na kraju dobijete hranu koja je neukusna,nedovoljno kuhana,pečena ili što već bi morala biti. Ostavite skoro netaknut tanjur i nitko vas ne upita dali možda nešto nije u redu. E,tu onda nastaje problem kad se gost pobuni onda je bezobrazan i nekulturan i sve ostalo. Naravno nije posvuda i uvijek tako,ali neka se zna da i to postoji.

Avatar Zgubider..
Zgubider..
18:40 14.02.2025.

"..."Nevjerojatno mi je da uđeš negdje i ne pozdraviš, a kamoli da ne zahvališ. ..."___Pozdrav je temelj kulture, dok zahvalu očekujemo mi kupci, jer smo konzumirali vaš proizvod radi kojeg ste tu!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije