Nikad stečena navika čitanja, nikad naučeno ni svladano čitanje s razumijevanjem – lijenost ili danak tehnologije? Nema tog stručnjaka u Hrvatskoj koji nakon ovogodišnjih rezultata državne mature, naročito u hrvatskom jeziku, pojednostavljeno može odgovoriti kako i zašto učenici vlastiti jezik jedva prolaze, kako i zašto gimnazijalci ne briljiraju ni u gramatici ili kako i zašto unatoč polaznom tekstu maturanti na eseju ne mogu dalje od nula bodova?
Budimo pošteni, sve ove godine provedbe državne mature upravo rezultati učenika u hrvatskom jeziku plesali su između dvojke i trojke i baš nikada učenici nisu u vlastitu jeziku dosegli rezultate kakve, primjerice, postižu na maturi u engleskom jeziku. Da ne čitaju lektiru ni bilo kakve druge knjige, to odavno znamo, znamo i da sad već generacije trpe samo instant-sadržaje, iako ni u njima nisu do kraja sposobni razaznati istinitu ili lažnu informaciju, katkada čak ni ironiju, znamo i da je čitanje s razumijevanjem izgorjelo u njihovu obrazovnom putu još negdje na prijelazu iz četvrtog u peti razred osnovne škole.
Čitanje formi širih od TikToka neće se postići ukidanjem studentskih programa
Loši rezultati svih ovih godina nisu zabrinjavali ni političare, ni tvorce obrazovnih promjena, ni roditelje
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Rezultati mature itekako jesu pokazatelj kvalitete obrazovnog sustava, a pogotovo nastavnika. Naime, i u drugim zemljama mladi koriste TikTok pa opet postižu bolje rezultate na testovima. S druge strane, treba razumjeti i mlade, staviti se u njihovu poziciju. Vide oni i razumiju itekako dobro da čitanje s razumijevanjem, opće obrazovanje te gramatika i pravopis nisu nikome donijeli uspjeh u životu, pa zašto gubiti vrijeme.