Naslovnica Vijesti Hrvatska

Cestarinu ćemo plaćati bez zaustavljanja ENC-om ili putem satelita

Nijemci, Španjolci, Česi i Mađari poslali ponude za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine.
10. travnja 2018. u 12:50 32 komentara 12504 prikaza

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer su otvorene četiri ponude pristigle na javni poziv za iskaz interesa za izradu studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH u sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora. Studiju o novom sustavu naplate cestarina na autocestama kojima upravljaju HAC i ARZ tako žele izraditi Ernst&Young Savjetovanje Hrvatska i Ernst&Young GmbH iz Njemačke s podizvođačem Rapp Groupom, zatim mađarska tvrtka MultiContract Consulting, španjolski IDOM Consulting te češki CGI s podizvođačima Deloitte Advisoryjem iz Češke i Deloitte savjetodavnim uslugama iz Zagreba.

Racionalizacija poslovanja cestarskih tvrtki znači manje operativne troškove održavanja cesta za određenu razinu usluge od najmanje 30 posto do kraja 2021., kad se predviđa da će završiti restrukturiranje Autoceste Svi krediti bit će otplaćeni za 15 godina

Njihove financijske ponude još nisu poznate jer su spremljene u sef i otvorit će se kad se dodijele bodovi onima koji su nakon pretkvalifikacija predali tehničku ponudu. Procijenjena vrijednost tog posla bila je pak milijun eura s PDV-om. A konzultanti koji dobiju taj posao imat će zadatak osmisliti novi sustav elektroničke naplate cestarine koji će se temeljiti, između ostalog, na udaljenosti i slobodnom protoku. Dva osnovna sustava pri tome će se uzeti u obzir – DSCR (dedicated short-range communications) koji u svojoj sporijoj varijanti već funkcionira na našim autocestama kao ENC te GNSS (global navigation satellite systems), odnosno satelitska naplata cestarine. No analizirat će se i ostale tehnologije.

1 / 5
Autocestama će se skuplje voziti do 30. rujna

Naime, u EU trenutačno ima sedam tehnologija elektroničke naplate cestarine i teži se k njihovoj interoperabilnosti zbog čega se članice usmjeravaju upravo na DSCR i GNSS sustav.

Oba ta sustava podrazumijevaju da vozila imaju uređaje preko kojih će se obračunavati prijeđena kilometraža i onda naplaćivati cestarina. Brzina prolaza na mjestima gdje se očitava ulaz i izlaz s autoceste pritom je 80 kilometara na sat tako da ne dolazi do usporavanja prometa. Odabrani konzultanti imat će rok od devet mjeseci nakon potpisivanja ugovora da predlože novi sustav naplate cestarine. Potpisivanje ugovora očekuje se za tri do četiri tjedna.

Bivši blagajnik HAC-a iznio detalje Bivši blagajnik HAC-a otkrio kako se krao novac na naplatnim postajama Incident na naplatnoj kućici Dvaput su joj odbili karticu dok je plaćala mostarinu, ostala je u šoku kad je vidjela razlog GP Bregana novi sistem Putujete li u Sloveniju? Od 1. travnja kreću važne promjene
Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar ɹǝɟɹns‾ɹǝʌןıs
    ɹǝɟɹns‾ɹǝʌןıs:

    A de ce te sa uhljebima ... Budete im vratili po 5000 evra sto ste im uzimali kad ste ih zaposljavali ... Da sjede na kucicama a sada nema kucica ... Nije to fer prema onima koji su platili za posao

  • nitko nikic:

    milja nasih eura za studiju o naplati cestarine? stvarno nije cudno da tonemo...

  • vorda400:

    Čemu studija ako 90% EU ima vinjete ovo je samo opet "farbanje tunela"