Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 173
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Autoceste

Svi krediti bit će otplaćeni za 15 godina

Racionalizacija poslovanja cestarskih tvrtki znači manje operativne troškove održavanja cesta za određenu razinu usluge od najmanje 30 posto do kraja 2021., kad se predviđa da će završiti restrukturiranje
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
29.03.2018.
u 12:59

Vlada danas odlučuje o kreditu od 1,81 milijardu eura domaćih banaka za reprogram dugova, uz kamatu od 1,95 posto

Hrvatska bi za 15 godina trebala otplatiti cijelokupan dug cestarskog sektora, koji sada iznosi nešto manje od pet milijardi eura.

To je plan za financijski dio programa restrukturiranja Hrvatskih autocesta, Autoceste Rijeka - Zagreb i Hrvatskih cesta koji je pokrenula Vlada, koja bi na današnjoj sjednici trebala donijeti odluku o kreditu domaćih banaka za refinanciranje dijela tog duga.

Rok otplate 12 godina

Riječ je o kreditu vrijednom 1,81 milijardu eura, uz kamatu od 1,95 posto plus euribor (koji je sad negativan) i rok otplate od 12 godina. Njime će se reprogramirati postojeći krediti cestarskih tvrtki s prosječnom kamatom od 3,77 posto. Ukupna godišnja ušteda na kamatama tim reprogramom iznosit će 29 milijuna eura. Potkraj prošle godine Ministarstvo financija izdalo je 1,275 milijardi eura obveznica, čime je otplaćen dio cestarskih dugova. Time je ušteđen 21 milijun eura na kamatama godišnje.

Ukupne su godišnje uštede na kamatama u ta dva reprograma kredita 50 milijuna eura odnosno 600 milijuna eura u 12 godina. Njime je, inače, rok otplate kredita koji su reprogramirani produljen za četiri godine. Ostatak kredita u iznosu od 1,8 milijardi eura, koji nisu obuhvaćeni obveznicom i reprogramom, cestarske tvrtke otplatit će u postojećim rokovima, a manji dio bit će refinanciran.

Veća zarada od cestarine

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da su HAC i ARZ lani od cestarine zaradili 366 milijuna eura, što je 41 milijun eura više nego godinu prije. Taj rast posljedica je rasta prometa i uvođenja ljetne, skuplje tarife cestarine za osobna vozila.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Racionalizacija poslovanja cestarskih tvrtki znači manje operativne troškove održavanja cesta za određenu razinu usluge od najmanje 30 posto do kraja 2021., kad se predviđa da će završiti restrukturiranje
1/10

Komentara 2

Avatar Amfilohije von kradilofije
Amfilohije von kradilofije
13:18 29.03.2018.

Da se pita građane svi bi se složili da su spremni na žrtvu kako bi se i željeznica modernizirala. Ako ne možemo sami neka Kinezi grade prugu Rijeka - Zagreb a svakako oni imaju tu svoj interes.

Avatar Zagor 74
Zagor 74
16:48 29.03.2018.

E matematika je vražja stvar...5 mlrd € uz kamate, ćemo vratiti u 15 godina, tj. 333 mil€ i još kamata/year, i to iz prihoda od 366 m€?!? Zašto ova nepotpuna i bezvezna vijest? Jer, koliko će u tome sudjelovati opet proračun? Gdje je održavanje? Koji je očekivani godišnji prirast prometa? Ima nas s kojim razredom više pa znamo množiti...svima bi dobro došlo...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije