Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Svi krediti bit će otplaćeni za 15 godina

Vlada danas odlučuje o kreditu od 1,81 milijardu eura domaćih banaka za reprogram dugova, uz kamatu od 1,95 posto
29. ožujka 2018. u 12:59 2 komentara 786 prikaza
Racionalizacija poslovanja cestarskih tvrtki znači manje operativne troškove održavanja cesta za određenu razinu usluge od najmanje 30 posto do kraja 2021., kad se predviđa da će završiti restrukturiranje
Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Hrvatska bi za 15 godina trebala otplatiti cijelokupan dug cestarskog sektora, koji sada iznosi nešto manje od pet milijardi eura.

Bivši blagajnik HAC-a iznio detalje Bivši blagajnik HAC-a otkrio kako se krao novac na naplatnim postajama

To je plan za financijski dio programa restrukturiranja Hrvatskih autocesta, Autoceste Rijeka - Zagreb i Hrvatskih cesta koji je pokrenula Vlada, koja bi na današnjoj sjednici trebala donijeti odluku o kreditu domaćih banaka za refinanciranje dijela tog duga.

Rok otplate 12 godina

Riječ je o kreditu vrijednom 1,81 milijardu eura, uz kamatu od 1,95 posto plus euribor (koji je sad negativan) i rok otplate od 12 godina. Njime će se reprogramirati postojeći krediti cestarskih tvrtki s prosječnom kamatom od 3,77 posto. Ukupna godišnja ušteda na kamatama tim reprogramom iznosit će 29 milijuna eura. Potkraj prošle godine Ministarstvo financija izdalo je 1,275 milijardi eura obveznica, čime je otplaćen dio cestarskih dugova. Time je ušteđen 21 milijun eura na kamatama godišnje.

Ukupne su godišnje uštede na kamatama u ta dva reprograma kredita 50 milijuna eura odnosno 600 milijuna eura u 12 godina. Njime je, inače, rok otplate kredita koji su reprogramirani produljen za četiri godine. Ostatak kredita u iznosu od 1,8 milijardi eura, koji nisu obuhvaćeni obveznicom i reprogramom, cestarske tvrtke otplatit će u postojećim rokovima, a manji dio bit će refinanciran.

Veća zarada od cestarine

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da su HAC i ARZ lani od cestarine zaradili 366 milijuna eura, što je 41 milijun eura više nego godinu prije. Taj rast posljedica je rasta prometa i uvođenja ljetne, skuplje tarife cestarine za osobna vozila.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Racionalizacija poslovanja cestarskih tvrtki znači manje operativne troškove održavanja cesta za određenu razinu usluge od najmanje 30 posto do kraja 2021., kad se predviđa da će završiti restrukturiranje
1 / 10
1. Rast će cijene u kafićima, restoranima, rekreaciji...
Suđenje Kalmeti Svjedočio Stanić: Crnjak je rekao da zbog lopovluka u HAC-u ne ide južnije od Male Kapele Njemačka ŠTO JE ISTINA? Mit o savršenim njemačkim autocestama Tunel sv. Ilija ukidanje tunelarine Ako nema cestarine za Sv. Iliju, treba ih ukinuti sve

Manje radnika i manji popust na ENC, ništa od vinjeta

Sedamsto radnika manje do kraja programa restrukturiranja imat će cestarske tvrtke. Već ih je lani uz poticajne otpremnine otišlo 208, a za ovu godinu planiran je odlazak njih 90. Cilj je smanjenje broja zaposlenih po kilometru autoceste s 2,7 na europski prosjek – 2,2

Manji popust na ENC Sad iznosi 21,7 posto i postupno će se smanjivati, no još nije odlučeno koliko i u kojem razdoblju

Ljetna cestarina 10 posto viša za osobna vozila ostaje. Lani je stupila na snagu 1. srpnja i trajala je do kraja rujna. Ove je godine moguće da će biti uvedena i ranije, 15. lipnja, ali će također trajati tri mjeseca

Ostaje sustav naplate prema prijeđenom kilometru. Ništa od vinjeta. Savjetnici, čiji je izbor u postupku, odlučit će koji će točno elektronički bezgotovinski sustav naplate biti uveden

Od polja do polica u 24 sata
Domaći proizvodi koji u najkraćem roku dolaze na police dućana kako bi mi imali svježe voće i povrće
  • Avatar zagor74
    zagor74:

    E matematika je vražja stvar...5 mlrd € uz kamate, ćemo vratiti u 15 godina, tj. 333 mil€ i još kamata/year, i to iz prihoda od 366 m€?!? Zašto ova nepotpuna i bezvezna vijest? Jer, koliko će u tome sudjelovati opet ... prikaži još! proračun? Gdje je održavanje? Koji je očekivani godišnji prirast prometa? Ima nas s kojim razredom više pa znamo množiti...svima bi dobro došlo...

  • Avatar Amfilohije von kradilofije
    Amfilohije von kradilofije:

    Da se pita građane svi bi se složili da su spremni na žrtvu kako bi se i željeznica modernizirala. Ako ne možemo sami neka Kinezi grade prugu Rijeka - Zagreb a svakako oni imaju tu svoj interes.