Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Istraživanje WEF

Više od 50% korisnika spremno je platiti za gledanje, čitanje i slušanje medijskog sadržaja

smartphone
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
02.04.2020.
u 13:18

Oko 53% potrošača spremno je u budućnosti  platiti za čitanje vijesti , a čak 70% njih spremno je platiti zabavni sadržaj, navodi se u izvješću Svjetskog ekonomskog foruma (WEF)

Prema podacima istraživanja - "Razumijevanje vrijednosti u medijima: Perspektive potrošača i industrije",  udio  ispitanika koji kažu kako bi u budućnosti bili spremni platiti za medijski sadržaj znatno je veći od udjela onih koji ga trenutačno plaćaju.

Rezultati su pokazali da bi 53% njih bilo spremno ubuduće plaćati vijesti, prema 16% onih koji to danas čine, a 70% njih  je spremno je platiti za zabavu, prema današnjih 44%.

„S povećanjem vrijednosti sadržaja, industriji su potrebni financijski modeli koji im omogućuju da ispune svoju društvenu funkciju, istovremeno podržavajući široki pristup  sadržaju“, ističe Kirstine Stewart, voditeljica platforme za oblikovanje budućnosti medija, zabave i kulture i član izvršnog odbora WEF-a.

Izvještaj je također naglasio utjecaj trenutačne  pandemije koronavirusa na medije jer je " uzdrmala  oglašavanje, sponzorske ponude i promotivne događaje", dok  ono što je pozitivnije , upućuje na  "povećanje potrošnje zbog samoizolacije i karantene potiče potražnju za medijima“.

Video - Izložba 'Večernji list: Zajedno smo 60 godina"

 

U analizi nekih zemalja, izvješće pokazuje da 23% njemačkih potrošača najvjerojatnije će plaćati naknadu za glazbu / radio u sljedećoj godini. Nakon toga slijede video (21%), sport (15%), vijesti (14%) i igre (13%). U Velikoj Britaniji 28% potrošača najviše plaća za sportski sadržaj, a slijede glazba / radio (26%), video (25%), vijesti (20%) i igranje (19%).

Izvješće također pokazuje da u svim zemljama mladi (16-34) vjerojatnije plaćaju sadržaj. Prosječno 61% trenutno plaća zabavu, a 17% vijesti - brojke koje su u oba slučaja iznad globalnog prosjeka u općoj populaciji.

Socioekonomski slom pokazuje veće prisustvo pretplata na vijesti meću pojedincima s višim primanjima ili višim statusom.
Između 80% i 90% potrošača tjedno provodi 24 sata čitajući, gledajući ili slušajući vijesti te za zabavu. Što se tiče produkcije sadržaja, u prosjeku 55% potrošača svjesno je da oglašavanje može subvencionirati stvaranje sadržaja. "Ipak, gotovo polovica ispitanika preskače reklame kad god je to moguće, a gotovo troje od četiri ulaže napore da smanji izloženost tome", navodi se u izvještaju.

Podaci također pokazuju da potrošači očekuju da vlade preuzmu veću ulogu u financiranju vijesti, ali ne i zabave (35% nasuprot 18% ), što znači da potrošači  razumiju važnu ulogu  vijesti i medija  u promociji zdravog političkog diskursa.

Istraživanje inače predstavlja miješanu 'košaricu' sadržaja  za one koji  razmišljaju o financijskoj održivosti medijske industrije.  S jedne strane, potrošači su očigledno željni medijskog sadržaj. Velika većina potrošača čita, gleda ili sluša za vijesti (preko 80%) te konzumira zabavni sadržaj (gotovo 90%) i to 24 sata tjedno.

Gotovo šest od 10 ispitanika (60%) okvalificirani su  kao angažirani - što znači da su prošli kroz neki oblik registracijskog postupka  konzumiranja medija, bilo da se radi o  besplatnom ili plaćenom servisu. Takvi potrošači u prosjeku konzumiraju sedam medijskih usluga ili čak 11 u Kini koji pokrivaju video, sport, igre, glazba / radio, podcastove, vijesti i blogove. 

Međutim, gledano po kategorijama podaci su  manje ohrabrujući. Globalno, tek nešto više od  četvrtine (27%) može se smatrati angažiranim pratiteljima vijesti, navike se uglavnom  podudaraju u podsektorima za zabavu: 30% potrošača registrirano je za video usluge, 34% za glazbu / radio, 22% za igre i 21% za sport.

Inače, 96% globalnog stanovništva čita, gleda ili sluša vijesti i zabavne sadržaje.

Današnji situacija s  koronavirusom možda je bez presedana, ali medijska je industrija već mnogo puta bila zaustavljena. Ono što je cijelo vrijeme ostalo konstantno je nezamjenjiva uloga medija u društvu. Mediji ne služe samo da prođe vrijeme; oni ljude informiraju, kaže se u izvješću. 

Istraživanje se temelji na istraživanju koje je Nielsen za Forum proveo  u listopada  i studenom  prošle godine,  na uzorku od više od 9.100 ljudi u Kini, Njemačkoj, Indiji, Južnoj Koreji, Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama o njihovoj konzumaciji medija i navikama i sklonosti plaćanja.

Komentara 1

ZN
znam
15:30 02.04.2020.

Promo clanak.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije