Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Dinosauri su bili previše uspješni za vlastito dobro

Najveći problem bio je u tome što su zauzeli gotovo sva staništa na Zemlji
07. veljače 2018. u 11:54 1 komentara 941 prikaza
Dinosauri su bili previše uspješni za svoje dobro
Foto: Borna Filić/PIXSELL/Ilustracija

Britanski znanstvenici su došli do zaključka da su dinosauri bili previše uspješni za vlastito dobro, piše BBC. Najveći problem bio je u tome što su zauzeli gotovo sva staništa na Zemlji. I već su u tom razdoblju počeli umirati. Od svojih korijena u Južnoj Americi, počeli su migrirati na sva ostala staništa na planetu. S migracijama, pojavile su se stotine različitih vrsta dinosaura, od T. rexa do ogromnog Diplodocusa s dugim vratom.

dinosauri PEHISTI Dinosauri ne bi izumrli da je asteroid pao bilo gdje drugdje na Zemlji!

Teorija je objavljena u časopisu Nature Ecology and Evolution i u njoj se tvrdi da su dinosauri ostali bez prostora za ekspanziju. Neposredno prije nego su se dinosauri pojavili, vladalo je izumiranje poznato pod nazivom Velika smrt. Dinosauri su iskoristili ono što je ostavilo veliko izumiranje i brzo su se širili po uništenom planetu. Širenje ovakvih razmjera omogućeno im je zbog toga što nisu imali nikakvih protivnika - nisu se morali natjecati za hranu, prostor ili resurse s drugim bićima. Budući da su se prilagodili svim staništima na zemlji, usporio se njihov napredak. Udarac asteroida preživjeli su samo leteći dinosauri koji postali ptice kakve poznajemo danas.

Međutim, nisu svi znanstvenici uvjereni u ideju da su dinosauri bili u padu prije nego što je asteroid udario Zemlju. - Dinosauri su se kontinuirano diverzificirali sve preko Krede kada su se kontinenti podijelili na manje jedinice - rekao je prof. David Martill s University of Portsmouth, koji nije povezan s istraživanjem. On smatra da su oni postigli raznolikost na kraju Krede, međutim, njihov razvoj spriječio je udar asteroida.

T-rex Život s T-rexom Da je asteroid u Zemlju udario samo 30 sekundi kasnije, dinosauri bi preživjeli Dinosauri Masovno izumiranje Udar asteroida nije bio ključan: Dinosauri nestali iz drugog razloga MEV Međimursko veleučilište Šetnja s dinosaurima i sudjelovanje u virtualnim bitkama