Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Udar asteroida nije bio ključan: Dinosauri nestali iz drugog razloga

Nova studija tvrdi da su dinosauri, 24 milijuna godina prije udara asteroida u Zemlju počeli izumirati, a nakon katastrofe nisu se mogli nositi s posljedicama novog okruženja
20. travnja 2016. u 10:15 11 komentara 5208 prikaza
Dinosauri
Foto: Pixabay

Dinosaurima je prijetilo izumiranje i prije udara asteroida u područje današnjeg Meksičkog zaljeva prije 66 milijuna godina. Naime, nova studija objavljena u glasilu Američke akademije znanosti (PNAS) tvrdi da su životinje, koje su se pojavile prije 220 milijuna godina u doba Trijasa, bile predodređene za izumiranje.

Znanstvenici sa sveučilišta Bristol i Reading proučili su tri velike skupine fosilnih ostataka dinosaura. Navode da se u doba dinosaura pojavljivalo puno novih vrsta, koje su nadoknađivale izumiranje drugih. Međutim, prije 90 milijuna godina prije naše ere, njihov napredak počeo je padati.

Sumnja se da su dinosauri nakon snažnog udara postali ranjivi zbog nedostatka raznolikosti, ugroženih životinjskih vrsta i novih klimatskih promjena pa se nisu mogli nositi s takvim posljedicama.

Dinosauri | Autor : Pixabay/Sarah Johnson Foto: Pixabay/Sarah Johnson

Također, podizanje razine mora bila je dodatna prijetnja zbog rascjepkanih kopnenih površina koje su izolirale određene vrste životinja.

– Da asteroid nije udario, dinosauri bi bili vrlo siromašna vrsta i vjerojatno bi postupno izumirali – tvrdi Chris Venditti, evolucionarni biolog. S druge strane, paleontolog Stephen Brusatte smatra da su efekti udara asteroida bili toliko snažni da su dinosauri izgubili evolucijsku raznolikost. – Vjerujem da asteroid nije nikada udario, dinosauri bi i danas bili s nama – zaključuje Brusatte.

>> U Kini otkriven novi dinosaur koji izgleda poput zmaja

>> U Europu stigao rekonstruirani dinosaur Tristan

ŠTO JE SVE SNIMILA 'BUBA'
'Ante je rekao da kada ovo prođe sigurno imaš 500.000 kn, a ovo ti šalje da imaš za Uskrs'
Renault Zoe
U POTRAZI
Od Samobora do Ivanić Grada: Kako smo tražili najbolje jagode?
  • okvarbud:

dinosauri nisu izumrli.samo su se strateški povukli na rezervne položaje.

• danpav22:

bravo.. nitko nazna što je ruča prije 2 dana a vi ćete znat šta je bilo prije 65 mil. godina. Bilo bi bilje da pare bacate na nešto pametnije. koga boli k.... sta je bilo sa dinoasaurima.

• uvijek i sve:

ali in dica još primaju "antifašističke" mirovine