Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Premium Kolumne

U Zračnoj luci 'Franjo Tuđman' žrtvovali Croatia Airlines da bi spasili sebe

Niskobudžetni avioprijevoznici lete na određeni aerodrom dok imaju poticaje i popuste, a kad to presuši, pokupe se
14. travnja 2021. u 11:19 16 komentara 5870 prikaza
Zračna luka Franjo Tuđman bilježi mnoga otkazivanja letova nakon povećanog broja zaraženih
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Zagreb je dugo čekao dolazak Ryanaira i cijene avionskih karata od samo nekoliko de setaka eura. Na velika zvonanedavno je objavljeno da će najveća europska niskobudžetna aviokompanija u Zagrebu imati bazu s dva aviona i otvoriti 12 linija. Malo boljem poznavatelju zračnog prometa odmah je upalo u oko da na tih 12 “novih” linija na čak njih osam već leti Croatia Airlines. A Ryanair je doveden na “F. Tuđmana” i ponuđeni su mu poticaji za to, da otvori nove linije.

Croatia airlines Nejednaki uvjeti Hrvatskom avioprijevozniku prijeti propast: Na istoj liniji Ryanair plaća 3,5, a CA 17,5 eura takse po putniku...

Koncesionari na “F. Tuđmanu” pri tome su se, moglo bi se reći, poslužili malim trikom pa su različite aerodrome u istim gradovima predstavili kao različite rute i linije!? I tako ćemo, ako se nešto unaprijed ne promijeni, imati situaciju da na letovima, primjerice, u Pariz CA plaća višestruko višu cijenu aerodromskih usluga na “F. Tuđmanu” nego Ryanair jer on leti na aerodrom “Charles de Gaulle”, a njen niskobudžetni konkurent na “Beauvais”. Udaljenost između ta dva aerodroma je samo 59 kilometara! Stoga se u CA apsolutno s pravom osjećaju prevareni.

Koncesionari na “F. Tuđmanu” su pretrpjeli velike gubitke kao i cijela avioindustrija zbog koronavirusa, promet je drastično pao. Stoga odluka da prime sad Ryanair, na čije uvjete godinama nisu pristajali, djeluje pomalo panično. Stječe se dojam kao da su na zagrebačkom aerodromu odlučili žrtvovati CA da bi spasili sebe. Prema koncesijskom ugovoru, ako CA ode u stečaj ili smanji opseg letenja, koncesionar ima pravo na odgodu plaćanja naknade, a ako mu CA ne plati neke račune, ima pravo od RH dobiti milijun eura da pokrije te neplaćene troškove.

zracna_luka Ne žele financirati konkurenciju Rat na Tuđmanu: Croatia Airlines želi bolje uvjete od Ryanaira

U avioindustriji svi dobro znaju kako se ponašaju niskobudžetni avioprijevoznici, pogotovo kako je “surov” Ryanair prema aerodromima. On leti na određeni aerodrom dok ima poticaje i popuste, a kad to presuši, pokupi se i ode. Tako je bilo i s njegovim konkurentom EasyJetom, koji je 2011. došao u Zagreb, ali nakon što je iskoristio sve poticaje, odmah je odletio zauvijek. Sadašnji poticaji na “F. Tuđmanu” mogu trajati pet godina, stoga u MZLZ-u trebaju dobro promisliti od koga imaju dugoročno veće koristi – od CA ili Ryanaira.

Jeste li među njima?
Sve shvaćaju ozbiljno i osobno: Ovo su najosjetljiviji znakovi horoskopa
LAQO osiguranje
Digitalna transformacija
Kako je domaći tim razvio digitalno rješenje koje Hrvatsku svrstava u europski vrh
  • roland:

    Croatia Airlines mi je dužan novac za let koji su otkazali 27.3.2020. Oglušuju se, ne odgovaraju na mailove. Neprofesionalni, nesuradljivi.

  • papa9087:

    1.Prema EU direktivama i hrvatskim zakonima, sve promjene u naknadama zračnoj luci, uključujući i incentive, se moraju usuglašavati sa AUC (Airport Users Committee) i moraju bit odobrene od strane Hrvatske agencija za civilno zrakoplovstvo. Može li nam gospodin Žabo, budući ... prikaži još! je glavni u tom AUC tijelu, objasniti jeli svjestan modela incentivea od prije nekoliko mjeseci ili nije? Ukoliko jest, koja je tada bila reakcija AUC-a? 2. Croatia Airlines je javno zatražila iste uvjete koji je Ryanair ostvario temeljem opisanog incentive programa. Zamislimo da Zračna luka Zagreb, odnosno MZLZ to i prihvati, te objavi incentive na postojećim rutama uz isti prometni prag koji omogućuje iste popuste u istom periodu. Ključna razlika je u tome što je objavljen incentive, temeljem kojeg je Ryanair pokrenuo letove, za nove rute, a Croatia Airlines traži popuste na postojećim rutama. Ukoliko se tako nešto i odobri od strane MZLZa, pitam se kako čelništvo Croatia Airlines ne razumije da radi EU direktiva i hrvatskih zakona koji reguliraju zračni promet, takav incentive onda mora bit otvoren i za sve ostale aplikante, što će omogućiti Ryanairu, ali i ostalim avioprijevoznicima da započnu letove na postojećoj mreži Croatia Airlinesa, uključujući i domaće letove? Zar čelništvo Croatia Airlines zaista nije u stanju iskalkulirati posljedice njihovog javnog zahtjeva ? Ili se žele natjecati sa Ryanairom na destinacijama poput ZAG-DBV, ZAG-SPU, ZAG-SJJ, ZAG-SKP, ZAG-AMS, ZAG-BCN, ZAG-FRA itd.?

  • LIVADIĆ:

    Pitanje svih pitanja je zašto su se SDP i HDZ ujedinili u prodaji zračne Luke Zagreb Turcima i francuzima!! to po nepovoljnom ugovoru koje potpisao dr Slavko roguljić bivši direktor agencije za civilno zrakoplovstvo koji se odmah nakon potpisa prebacio ... prikaži još! u upravu zračne Luke Profitabiln aerodrom smo prodali, avion compagnie ne, iako još 1999 godine zabilježen enormni gubitak, greškom utvrđeni objavljen i u časopisu Croatia Airlines, vjerovali ili n. Međutečajni gubitak od 105 miliona američkih dolara. Nastaje pri nabavi prvih aviona Airbus Jer nisu kupovani sa košarom valuta što je najnormalnije, nego u američkom dolaru koja je normalno porastao??? Evropski avion u američkim dolarima? Tada je američka revizorska kuća u Hrvatskoj Arthur Andersen sakrila pod tepih ove neverovatne gubitke koji negdje mora biti i tako otvaraš ormare i ispadaju ogromni kosturi iz ormara Croatia Airlines. Ona je trebala bankrotirati prije slovenske Adria Airways i mađarskog MALEVa ali Hrvatska država to ne dopušta i onda se ruga mađarskom predsedniku Orbanu?! Ma nemoj?! Žaba je potrčko od Ivana Mišetića koji vlada i dalje Croatia Airlines preko svoje kćerke Tena Mišetić i traži da mu Croatia Airlines isplati devet miliona KN odštete iako je on oštetio Croatia Airlines a ne ona njega???? Googlaj cpt. Krešimir Petrin i pročitaj rezultat