Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Charles Wessner

Uspješno javno-privatno partnerstvo je poput dobrog braka

Foto: ''
21.04.2014.
u 18:41

Ugledni znanstvenik govori o poduzetničkoj i inovacijskoj klimi u SAD-u

O inovacijskoj politici i razvoju poduzetništva u SAD-u razgovarali smo s Dr. Charlesom Wessnerom, uglednim znanstvenikom, zagovornikom učinkovite politike inovacija. Osnivač i direktor Nacionalne akademije, uživa veliki ugled na nacionalnoj i međunarodnoj razini zbog svoje stručnosti za politiku inovacija, javno - privatno partnerstvo, poduzetništvo, ranu fazu financiranja novih tvrtki te posebne potrebe i prednosti visoke industrijske tehnologije. Sveobuhvatni cilj njegova rada je razvijanje boljeg razumijevanja o tome kako možemo unaprijediti nove tehnologije kako bismo odgovorili na globalne izazove na području zdravlja, klime, energije, vode, infrastrukture i sigurnosti.

O nekim od tih pitanja govorit će i na predstojećem prvom međunarodnom kongresu ''Towards Green Growth: Entrepreneurship and Innovation in Tourism" ili "Prema zelenom razvoju: Poduzetništvo i inovacije u turizmu'' koji će se održati u Dubrovniku od 27. do 30. travnja, eksperti za turizam iz 18 zemalja iznijeti svoja iskustva iz prakse poticanja razvoja poduzetništva te kreiranja novih tvrtki i radnih mjesta u turizmu.

Kakav je položaj inovatora u SAD-u? Imaju li potporu države i uspijevaju li realizirati svoje poslovne ideje?

Mogu reći da se doprinos inovatora u SAD-u izuzetno cijeni, pogotovo kad je riječ o onima koji vode uspješna poduzeća. Mnogi ljude poput Bill Gatesa iz Microsofta, Sergya Brina i Larrya Pagea iz Googlea ili Marka Zuckerberga iz Facebooka doživljavaju kao rock zvijezde koje predvode nove generacije inovatora i poduzetnika.

Inovatore i poduzetnike uz društvo podupire i država pa tako često preuzimaju rizik pokretanja biznisa. U ranoj fazi razvoja mogu privući kapital privatnih ulagača, ali i države. Još važnije od toga, u slučaju da se stvari ne odvijaju željenim tokom, mogu podnijeti zahtjev za bankrotom, eliminirati svoje dugove te ako imaju dobru ideju ponovno pokušati. Mogućnost novih prilika jedna je od najvećih prednosti našeg sistema.

Još jedna prednost je konstantno financiranje istraživanja i razvoja, posebice u segmentu istraživanja svemira i traženju novih izvora energije.

Objasnite nam ukratko kako funkcionira proces patentiranja u SAD-u

Zaštita inovacija kroz patentni sustav ključni element bilo koje inovacijske kulture. Ako svi posjeduju inovaciju, nitko je ne posjeduje i nitko neće željeti u nju investirati. Kako zemlje sve više ulažu u istraživanje i razvoj, imati učinkovit sustav patentiranja postaje prioritet. Ipak, valja naglasiti kako su patenti samo početak, a nikako kraj inovativnog procesa. Kapital i znanje kako razviti i predstaviti proizvod ključni su za komercijalni uspjeh.

Koliku ulogu u procesu ulaska na tržište imaju sveučilišta? Rade li dovoljno na pripremanju budućih poduzetnika za ulazak u poslovni svijet?

Sveučilišta su ključni čimbenik u inovacijskom sustavu jedne zemlje. Ona pružaju ideje i stvaraju nove generacije educiranih poduzetnika. Važno je sjetiti se kako većina vrlo uspješnih proizvoda nisu rezultat revolucionarnih ideja, već je uglavnom riječ o novom načinu primjene postojećih tehnologija. Sveučilišta moraju biti izvorište novih ideja i inovatora, ali to mogu postići samo ako su se i sama voljna mijenjati. Moraju biti svjesna da se sveučilišta 21. stoljeća razlikuju od onih 20. stoljeća. Moraju stvoriti kulturu koja potiče profesore i studente da stvaraju nove ideje te prepoznaju patentiranje kao vrijednosnu intelektualnu aktivnost. Poduzetnički kolegiji, naravno pomažu, ali od njih je važnije pozitivna klima kako na sveučilištu, tako i na fakultetu.

Koje su prednosti i mane javno privatnog partnerstva?

Javno privatna partnerstva su učinkovito sredstvo koje objedinjuje najbolje od oba sektora, ali valja imati na umu kako nije riječ o čudotvornom rješenju. Najbolje funkcionira uz prisutnost industrijskog vodstva, jasno postavljenih ciljeva, učinkovitih načina mjerenja rezultata i razumijevanja međusobnih potreba. Javno-privatna partnerstva su pomalo nalik braku. Odabir partnera je ključan, a potrebno je neprestani rad na odnosu.

>> Mladi se boje zakoračiti u poduzetnički svijet

>> Ekspert za turizam: Za uspješnu sezonu ključna je dobra priprema

>> Prvi međunarodni kongres Towards Green Growth: Poduzetništvo i inovacije u turizmu

Komentara 2

HE
hellen3353
20:47 21.04.2014.

A skim partner biti u ovim teskim vremenima?!

PO
podravec
22:02 21.04.2014.

koliko je JPP uspješno i za kojeg partnera vidimo na primjeru Zagrebačke i Splitske arene. Prvo nesolidno građene a drugo za jednog partnera 30 godina garantirani prihodi a onda ako ne i prije će se srušiti same od sebe.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije