Jedna žena tvrdi da postoji vrlo jednostavan način da otkrijete je li netko bogat – i to na temelju jedne sasvim uobičajene telefonske navike. Dakako, postoje očiti znakovi – dizajnerska odjeća, luksuzan auto, putovanja. No, s druge strane, ponekad je to samo život iznad mogućnosti i minus na računu, ali često odaje lagodan životni stil. Ipak, prema influencerici Jamie, jedna sitna navika na mobitelu može puno reći o tuđem bankovnom stanju – i vjerojatno vas neće oduševiti.
Prema njezinim riječima, beskonačno scrollanje po mobitelu jasan je signal da osoba možda i nije baš financijski stabilna. “Znate li što će, po meni, u budućnosti biti jedan od najvećih pokazatelja društvene klase? Pretjerano oslanjanje na tehnologiju”, rekla je Jamie u videu na Instagramu.
Priznaje da većina nas to radi, ali objašnjava kako ljudi često posežu za beskonačnim scrollanjem jer su mentalno preopterećeni i iscrpljeni – a to, tvrdi, nije osobina ljudi koji žive bezbrižno i u izobilju. “Tko treba odmor?”, pita, “Oni koji su umorni i preopterećeni – a to nisu ljudi koji žive život u dokolici”.
Dodaje i da imućnije obitelji navodno manje prepuštaju djecu ekranima. “Bogati ljudi i njihova djeca ne provode sate uz iPad. Djeca koja rastu u poticajnom okruženju više su uključena u aktivnosti i manje ovise o tehnologiji”, tvrdi ona. No, nije stala na tome. Jamie napominje i da navodno postoji još jedan “pokazatelj bogatstva” – takozvano “bogato lice” naspram “siromašnog lica”.
Zvuči čudno? Znanstvenici sa Sveučilišta u Glasgowu zaista su otkrili da ljudi nesvjesno procjenjuju nečiji društveni status prema licu. Prema njihovom istraživanju, lica koja izgledaju “bogato” češće djeluju pouzdano, s naglašenim crtama, blago podignutim obrvama i ružičastim obrazima. S druge strane, “siromašna” lica navodno imaju spuštenije crte i hladnije tonove kože te se češće percipiraju kao nepouzdana.
“Takve prosudbe formiraju se čak i samo na temelju izgleda lica, što može imati značajne posljedice, uključujući stavljanje u nepovoljan položaj onih koji se percipiraju kao pripadnici nižeg društvenog sloja”, objasnila je voditeljica studije dr. Thora Bjornsdottir. Drugim riječima – možda vam ne treba dizajnerska torbica da biste djelovali “bogato”. Ali svakako bi se, prema Jamie, moglo isplatiti – manje scrollati.