Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Budite se noću? Obratite pažnju na ovih pet razloga!

Svakome se barem jednom dogodilo da se probudi u noći i ne može zaspati. Problem se javlja kada se takve noći zaredaju, a ljudi počnu razvijati snažne simptome nesanice.
16. travnja 2018. u 20:01 3 komentara 12061 prikaza
Ilustracija
Foto: Thinkstock

Čvrst i kvalitetan san glavni je preduvjet normalnog funkcioniranja ljudskog organizma. On utječe na psihofizičko zdravlje, omogućuje poslovnu funkcionalnost, jednostavno puni čovjeka energijom. Svakome se barem jednom dogodilo da se probudi u noći i ne može zaspati. Problem se javlja kada se takve noći zaredaju, a ljudi počnu razvijati snažne simptome nesanice. Iz tog razloga vam donosimo pet glavnih razloga koje vas drže budnima noću, a na koje bi mogli obratiti pozornost.

alkohol Oprezno s alkoholom Pijete jedno piće dnevno? Evo za koliko vam to skraćuje život

1. Potreba za uriniranjem

Postoje različiti razlozi zbog kojih dolazi do potrebe za noćnim uriniranjem. Ono je prirodna pojava, ali ako se probudite 2 do 4 puta tijekom noći, čak i kad ograničite svoje večernje piće, probajte u vodu dodati samo malo soli. "Naša tijela pokušavaju održati unutarnju ravnotežu vode i elektrolita. Neprerađena sol pomaže da voda uđe u sve naše stanice", kaže Jonathan Steele za Women's Health

2. Previše zagrijavate sobu u kojoj spavate

Temperatura prostorije, ono što nosite ili ne nosite u krevetu, plahte i deke - sve navedene stvari utječu na temperaturu vašeg tijela, a time i na vaš san. Probajte se netom prije spavanja istuširati toplom vodom jer nakon izlaska iz kade dolazi do laganog pada temperature vašeg tijela - signala koji vaš mozak povezuje sa spavanjem", objašnjava Marc Leavey, stručnjak za primarnu njegu.

3. Surfate prije spavanja

Ako imate naviku prije spavanja malo prosurfati Internetom i društvenim mrežama, nemojte. "Izlaganje očiju svjetlu tijekom večeri onemogućuje našem tijelu proizvodnju melatonina, hormona spavanja", objašnjava Richard L. Hansler, sa Sveučilišta John Carroll. Zasloni tableta ili pametnih telefona su izvori svjetlosti koje ljudi najčešće drže blizu lica, čime jako utječu na naše spavanje. 

4. Alkohol

"Alkohol ima taj smirujući učinak - ako popijete dovoljno, može vas vrlo lako uspavati ". kaže Leavey. Tijekom prvih nekoliko sati, metaboliziramo taj alkohol, ali zbog svoje apsorpcije alkohol uvelike utječe na našu REM fazu što često rezultira buđenjem i nemirnim snom. Ako se baš želite "počastiti", neka to bude nekoliko sati prije nego odete u krevet kako bi dali svom tijelu vremena da metabolizira alkohol.

5. Stres

"Meditacija i progresivno opuštanje pokazale su učinkovitost u borbi protiv poremećaja spavanja, uključujući česta buđenja zbog stresa", kaže Lekeisha A. Sumner, doktorica kliničke psihologije. Sumner kaže kako meditacija i slične prakse mogu pomoći u smanjenju brige i poboljšanja raspoloženja, štoo mogućuje snažniji i kvalitetniji san. 

Žena nije zdravo 5 stvari kojima se koristimo, a dermatolozi ne bi nikada Ilustracija Mladost i bahatost Unatoč zabrani vožnje, pijan sjeo u automobil i oduzeo život biciklistu Rodbina žrtava u suzama Smrtonosna zdravica Velika tragedija na Javi: Jeftini kućni alkohol usmrtio 82 osobe u Indoneziji