Dugo se medijima povlačila trakavica u vezi s izborom nove čelne osobe gradskog kazališta Komedija, a koju je okončao gradonačelnik Tomislav Tomašević potvrdivši odluku kazališnog Vijeća da je nova ravnateljica Slovenka Uršula Cetinski. Bivša ravnateljica Cankarjeva doma preuzima funkciju krajem mjeseca, a tim povodom za Hinu je najavila i neke ključne stvari na kojima planira raditi.
– Komedijin ansambl može se kvalitetom mjeriti s najboljim ansamblima u Europi što znači da u sljedeće četiri godine možemo promišljenim repertoarnim odlukama zajedno stvoriti širu prepoznatljivu i sadržajno relevantnu budućnost tog kazališta. Osim toga, želim stvoriti ozračje u kojem svaki član ansambla osjeća da je njegov glas važan. Vjerujem da unutar ansambla postoji mnogo neiskorištenog autorskog potencijala i planiram poticati članove da sudjeluju u razvoju novih projekata – kao izvođači, ali i kao autori i predlagatelji, kazala je nova ravnateljica.
Na kritike u pojedinim medijima da program koji je ponudila nije dovoljno razrađen, Cetinski odgovara kako je njezin program razrađen iznad razine koju je tražio natječaj i kaže:
– Uključila sam i teme poput motivacije zaposlenih, inkluzivnosti, održivosti, odnosa prema publici i vizualne obnove kazališta, strategije suradnje s vanjskim partnerima i donatorima. Iz iskustva znam da je kazalište živi organizam koji treba zadržati fleksibilnost, ali i imati jasnu ideju kamo želi stići.
Napomenula je i da smatra da postoji velik prostor za proširenje značenja pojma komedije i glazbenog teatra otvaranjem prema politički angažiranim i društveno relevantnim temama koje su u dijalogu s lokalnim kontekstom. Najavila je i godišnju produkciju dva mjuzikla i dvije dramske predstave, uz jednu manju.
– Posebno važnim smatram naručivanje izvornih djela za Komediju, dakle, novih libreta, glazbe, komedija ili adaptacija romana. Bitno mi je da Komedija razvije autorski rukopis, a ne da ostane vezana isključivo za izvođenje stranih licenciranih produkcija – istaknula je i najavila povezivanje i s mladim autorima, redateljima i glazbenicima te nezavisnom scenom koju vidi kao prostor inovacije.
Cetinski se, navodi Hina, kao kulturna menadžerica u posljednjih deset godina specijalizirala za vođenje velikih javnih ustanova u kulturi – u dva mandata bila je generalna direktorica Cankarjeva doma u Ljubljani, koji godišnje organizira više od dvije tisuće događaja, s međunarodnim programom na sedam pozornica i oko pola milijuna posjetitelja.
Profesionalni put započela je na nezavisnoj sceni u Ljubljani, najprije kao novinarka na Radiju Študent, a potom je bila dramaturginja i direktorica Koreodrame Ljubljana te umjetnička direktorica Slovenskog mladinskog gledališča.